Nu zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Knokke, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    als ik kies voor meerlingenverlof heb ik 10 weken bevallingsverlof na de geboorte vd tweeling

als ik kies om met 34 weken met verlof te gaan en ze worden geboren met 37 weken, heb ik nog 13 weken verlof na de geboorte met de tweeling.

ik vind 3 weken extra met de tweeling wel de moeite waard..

het is idd ook ontzettend krom dat het op deze manier moet:S te bizar eigenlijk..maar als we de keuze krijgen, dan grijp ik die met beide handen

2. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Helaas moest ik al met 18 weken de ziektewet in, dus dan maakt het niet uit of dat tot 30 weken of tot 34 weken is.

Gaat mij erom dat de overheid denkt dat ze meerlingmoeders hier mee helpen terwijl dat niet het geval is. Als je bovendien kijkt naar de gecorrigeerde leeftijd van de kindjes dan vind ik 10 weken verlof na de bevalling erg weinig. Kindje gaat dan met een gecorrigeerde leeftijd van 7 weken naar het kdv. Moet er niet aan denken, zeker niet bij een tweeling.

3. 2opkomst

2opkomst Actief lid

9 mrt 2016
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daantje; Van harte gefeliciteerd met Quinn en Sophie. Wat fijn dat ze zo'n mooi gewicht hebben. Ook een natuurlijke bevalling met 2x stuit, Topper!! Ik hoop ook van harte dat je ze snel mee naar huis mag nemen.

@ Neyomi; mijn werkgever gaf inderdaad aan dat ik gewoon 20 weken verlof zou krijgen. Maar dat is helaas weer ingetrokken .... :(
    Ik ga nu nog steeds met 30 weken met verlof, het gaat eigenlijk heel goed, wat zou betekenen dat ik nog door zou kunnen werken, maar ik ben er eigenlijk wel klaar mee. Ik heb geen zin om nog discussie te gaan voeren, dus ik heb het met mijn verlofuren geregeld dat ik die tijd toch vrij ben.
    Het is zelfs zo dat mijn werkgever aangeeft dat uwv je ziekteperiode kan omzetten naar verlof (meerlingverlof), dan kom je achteraf alsnog bedrogen uit. Ook ik baal van de regeling, maar ik heb voor duidelijkheid gekozen.

Wat vervelend dat je zoveel jeuk hebt aan je buik. Mogelijk met talkpoeder insmeren? Hopelijk verlicht dat wat.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    #924 Suusjeuh, 14 jun 2016
    Laatst bewerkt: 14 jun 2016
    Ik snap dat het erg jong is om te beginnen met werken ja...

5. 2xwonderlijk

2xwonderlijk Actief lid

9 dec 2015
    177
    2
    16
    thuis mama
    meppel
    @daantje; van harte gefeliciteerd!! Hopelijk mogen ze snel mee naar huis!

6. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    @2 op komst, wat vervelend zo last minute...je had het eerder zo mooi geregeld en komt die daarmee aan...zo irritant op het laatste moment zo he! maar goed.. ik snap dat je dan gaat voor duidelijkheid..

merk je dat veeel minder energie nu hebt? Ik zit op het werk, heb pauze en moet nog 5 uur en denk nu al: hoe houd ik dit vol :'( zo weinig energie...voel me ook minder goed, weer meer emotioneler en lichaam doet pijn. buik zit zo in de weg...we zitten in de laatste week vd 2e trimester en ervaar het als stukken zwaarder deze week :S wil deze week nog even volhouden op het werk en volg week gesprek aangaan op werk dat ik halveer met de dagen of weet ik veel..gelukkig verricht ik zittend werk maar ohh ik ben OP :( :( :( gisteren was ik ook weer zo moe..na het werk kwam ik thuis en mijn kids waren zoooo druk en luisterden voor geen meter. ik kon wel janken omdat ik gewoon niet meer kon..voel me haast zo alsof ik in het begin van mijn zwangerschap zit qua vermoeidheid alleen nu is dat gewicht vd buik erbij . is dit enigszins herkenbaar bij jou??

Verder ben ik natuurlijk nog steeds ontzettend blij en dankbaar dat ik op 27.5 week zit en vind ik het geweldig om een tweeling te mogen krijgen.

Ja, creme en talkpoeder smeer ik. weinig effect :( soms word ik helemaal gek vd jeuk alsof mijn buik een mega muggenbult is , zo erg jeukt het en ik probeer niet te krabben...ach ja...nog 9 weken ongeveer he ;) ik probeer positief te denkne. dit zal mijn laatste zwangerschap zijn en te genieten van de trapjes..ooit zal ik ze missen (zeggen mensen) al kan ik me er nu weinig bij voorstellen

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wat adviseert de gyn? Hier gaven ze in het begin al aan dat ik ervan uit moest gaan met 28 weken het advies te krijgen om te moeten stoppen.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Neyomi, eigenlijk ben je nu echt al hoog zwanger hè! Ik zou inderdaad voor jezelf kiezen en kijken of het mogelijk is om flink te minderen of te stoppen al (ik hoorde dat ze vanaf een week of 25 adviseren maar 4 uur maximaal te werken) Wbt je jeuk, is dat geen zwangerschaps jeuk/choleostase, of is het echt jeuk van het groeien? Ik hoop dat je straks thuis lekker je rust kan pakken!

9. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Neyomi, ik kreeg bij mn eerste afspraak met de gyn het advies om met 20 weken 50% te gaan werken, maximaal 4 uur per dag en vanaf week 26 a 28 helemaal te stoppen. En jij werkt nog fulltime? Wauw! Maar ik weet niet of het slim is.

10. MarjoP

MarjoP Bekend lid

9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    Daantje; wauw van harte gefeliciteerd! Mooie en namen gewichten!:) Lekker genieten!! Bijzonder dat je een natuurlijke bevalling had, en beide kindjes in stuit! Bij mij blijven ze zeggen dat het niet natuurlijk kan als de onderste in stuit ligt.. Misschien omdat het mn eerste zwangerschap is?

Pff wat een gedoe dat meerlingenverlof, eigenlijk is het helemaal niet echt duidelijk dus. Ik wilde er wel graag gebruik van maken, werk in de zorg en t is wel pittig nu, maar lees nu wel dat het er voor zorgt dat je bijna altijd 'maar' 10 weken bevallingsverlof hebt terwijl je bij 'normaal' verlof vaak iets langer hebt als je t eraan vast kan plakken wat je overhoudt van het zwangerschapsverlof.. Nou ja.
    Bij mij loopt het sowieso raar, wacht al wel 1,5 maand op bericht van het UWV over een datum en ben deze week 30 weken! Er was namelijk standaard verlof aangevraagd omdat ze bij PO&O niet schenen te weten dat het om een tweelingzwangerschap ging. Dit toen aangegeven, dit zou worden opgepakt maar het duurt erg lang en had van de week een berichtje van PO&O dat het UWV er nu (deze week) pas spoed achter zetten... Vreemd hoor! Maar gisteren in mn functioneringsgesprek overlegd dat ik gewoon per 1-7 verlof heb, dan hebben we allemaal duidelijkheid. Dan ben ik 32 weken. En toen kreeg ik 's middags weer een bericht van PO&O dat UWV er spoed achter ging zetten, dat ze deze week iets zouden laten weten en dat ik misschien wel op heel korte termijn met verlof mag. Dus wie weet zegt UWV nog wel eerder dan 1-7... (als ik dat kan maken, nu we net gister 1-7 hebben afgesproken) Ben heel benieuwd! Wel heel gedoe. Fijn om jullie verhalen ook te lezen, wordt je soms wijzer van dan die internet sites zoals van het UWV enzo hihi.:)

11. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Daantje, Van harte gefeliciteerd met je zoon en dochter. Hopelijk mag je ze snel mee naar huis nemen en nu inderdaad heerlijk genieten.

Annacatharina, wat spannend zeg... Jij bent ook al hard op weg.

Donkie, Hahaha appelstroop??? Ik moest er wel om lachen. Eet ik eigenlijk ook niet. Ik slik wel braaf mijn ijzertabletjes. Ben benieuwd of je de ferro roosvice al hebt geprobeerd... smaakt naar ijzer ;)

Red, Doe je wel rustig aan en als je het niet vertrouwd toch even bellen?

Verlof, ik stop met 30 weken werken. Vorige keer lag ik toen al in het zh. Ik plak er gewoon nog wat extra weken achteraan. Verder hoop ik gewoon tussen de 37 en 38 weken te bevallen... heb ik daarna nog 10 weken. Heb nog best wel wat weken vakantie verlof staan op mijn werk en plak er wel een stuk of 6 weken achteraan :D Ben ook nog zelfstandige en moet is even uitzoeken hoe dat precies zit eigenlijk....

12. 2opkomst

2opkomst Actief lid

9 mrt 2016
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow Marjo, 30 weken!! Goed gedaan hoor. En dus nog steeds aan het werk. In principe mag jij vanaf vandaag met verlof. Belachelijk dat het uwv zo traag is met reageren. Anderzijds is dat het probleem van je werkgever. Als het niet meer gaat kun je je altijd nog (gedeeltelijk) ziekmelden.

Neyomi; Die moeheid herken ik wel hoor. Heb gisteren de hele dag gewerkt, slaap dan 'snachts slechter en moet vandaag echt bijkomen. Zit zelf ook te twijfelen om evt een paar uurtjes per dag minder te werken, anderzijds het is nog maar een paar dagen. Lastig kiezen hoor.

Wat betreft adviezen van de gyn, de mijne geeft aan dat ik moet doen waar ik me zelf goed bij voel. Zolang de controles goed zijn heeft hij geen reden om me andere adviezen te geven wat betreft werk en/of thuis.

13. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Eindelijk even tijd om hier te kijken. We zijn zaterdag thuisgekomen. De bevalling was best heftig; ik ben ingeleid. Eerst 15u op eigen kracht gedaan en daarna alsnog en keizersnede met veel bloedverlies. Ik bleef op 8-9cm hangen. Ze hebben de medicatie stopgezet en op naar de o.k. Ik was echt een wrak daarna. Kon nauwelijks naar de wc lopen. Eerste dag zelfs op de postoel. Nu nog verder herstellen, maar het gaat elke dag beter. Traplopen heb ik twee dagen geleden weer voor het eerst gedaan. Dus ik kan weer fijn naar beneden.
    De meiden waren 3000gr en 51cm & 2420gr en 47cm. De kleine is de volgende middag ter observatie naar neonatologie gegaan vanwege minder goed drinken. Ze is daar 3 nachten geweest en overdag bij ons op de kamer. Nu is het drinken nog een aandachtspunt, maar ze doet het voor haar doen prima. Ze zit ondertussen wat boven haar geboortegewicht, terwijl haar zus er nog bijna 100gr onder zit.
    Ik ben begonnen met borstvoeding, maar op de derde dag alweer gestopt. Werd mij echt teveel allemaal; kwam bijna niets uit...met kolven zo'n 2-3 druppels. En dan de meiden nog flesjes geven om de 3u, proberen aan te leggen en dus kolven. Was zo blij dat ik de knoop had doorgehakt om te stoppen. Gaf veel rust!

Ik lees jullie berichten nog door, want er huilt er alweer eentje.

14. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Ik heb trouwens last van stuwing en weet niet zo goed wat ik ermee aan moet...zoveel adviezen. In mijn ene borst zitten wat bobbels. Jullie nog tips?

15. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Bedankt voor jullie felicitaties :)

Er is veel geschreven zie ik. Zal proberen op iedereen te reageren.

Daantje; gefeliciteerd met jullie zoon en dochter! Klinkt als een mooie bevalling. Hoe gaat het?

MarjoP; hier gaven ze ook aan bij twee in stuit een keizersnede.
    Meerlingenverlof; om gek van te worden! Heb toen veel uitgeplozen en uiteindelijk werd het weer anders. Ik heb pas nog een reactie gegeven bij rijksoverheid dat ik het een nutteloze regeling vindt. Natuurlijk geen reactie op gehad. Ben benieuwd tot wanneer mijn verlof exact loopt. Ze gaven 4 aug aan...6wk na uitgerekende datum...vaag. Maar neem aan dat het nu gewoon 10wk na de bevalling is.

Annacatharina; hoe gaat het met jou? Al 35wk!

Neyomi; vervelend zeg dat je zo last van jeuk hebt. Alleen op je buik of je hele lichaam? Zou anders op cholestase laten prikken. Ik zou gewoon op je werk mededelen dat je halve dagen gaat werken omdat je het anders niet trekt. Beter een halve kracht dan geen (als je anders helemaal uitvalt door moeheid).

Suusjeuh; hier liggen ze nog samen in één bedje op hun eigen kamer. Eerste dagen overdag met ruggetjes tegen elkaar en 's nachts ieder aan met het hoofdje aan het einde van het bedje (voetjes tegen elkaar). Officieel mag dit niet zei de kraamzorg, maar zij stelde dit zelf voor. Over een tijdje zullen ze naar hun eigen bedje gaan. De deuren staan op een kier, dus we horen ze goed.

Voor iedereen met moeheid en al aan de ijzertabletten zit en Roosvicee Ferro niet lekker vindt; Floradix kan ook helpen. Ik vind beide niet lekker trouwens...te zoet.

2opkomst; alweer 27wk! Hoe gaat het?

Iedereen die ik niet heb genoemd, sorry.

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Pinkflower, wat een heftige bevalling zeg! Denk goed aan jezelf, neem de tijd om op te knappen! Wat betreft je stuwing; dat je nu stuwing hebt betekend dat je productie omhoog komt. Sta je achter je besluit om flesvoeding te geven, of zou je diep van binnen toch je kindjes nog aan de borst willen?

Als je je kindjes aan de borst zou willen, leg ze aan! Laat ze zo vaak mogelijk drinken, zeker elke 2 uur.
    Sta je achter je besluit van fles, dan neem je paracetamol tegen de pijn en zwelling, koude compressen ( Koude maandverbandjes/icepacks in een theedoek, koolbladeren ) tegen je borsten, strakke BH aan en niet afkolven! Onder de douche liefst ook je BH aan, maar niet je borsten masseren. Hoewel bobbels wel akelig klinkt. Heb je geen kraamzorg meer? Die kan je helpen bij de stuwing he, met tips!

17. 2opkomst

2opkomst Actief lid

9 mrt 2016
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pinkflower wat fijn dat jullie zaterdag thuis zijn gekomen. Klinkt zeker als een heftige bevalling. Kan me voorstellen dat je echt wel tijd nodig bent om bij te komen.
    Mooie gewichten hebben de dames. Wat goed dat je gelijk de knoop wat betreft voeding hebt doorgehakt.
    Lastig dat je nu bobbels in de ene borst hebt. Het lijkt mij dat dat 'restmelk' is, melk wat wel aangemaakt wordt in de borst, maar wat er nu niet uit komt doordat je geen bv meer geeft. Ik had dit destijds bij mij dochter ook (toen ik overstapte naar fv) gehad. Ik moest toen onder de douche de melk/harde stukken uit mijn borst masseren. Je moet vooral proberen de harde stukken kwijt te raken, want anders kun je alsnog borstontsteking krijgen.
    Mocht je het niet weg krijgen wel even contact op nemen met een verloskundige of lactatiekundige hoor. Borstontsteking is echt heel pijnlijk.

Jaja, 27wkn en 5 dagen; het ging zo goed.....Ik heb vandaag een enorme K**dag. Gisteren was eigenlijk net zo, maar toen weet ik het aan het werk van dinsdag. Ik heb de hele dag harde buiken, bij het minste of geringste wat ik doe. Ik kan niet eens 500m lopen zonder een harde buik te krijgen. Wel even overleg gehad met het ziekenhuis, zij geven aan dat ik echt rustiger aan moet gaan doen.
    Ga morgen maximaal een halve dag werken. Kijken hoe dat gaat.

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ohh 2 op komst wat ben je streng voor jezelf! Een halve dag werken is niet echt rustiger aan doen hè? En laat voor de zekerheid misschien even je urine checken, bij m'n vorige zwangerschap was de enigste klacht die ik door blaas ontsteking kreeg, harde buiken bij beweging/opstaan/lopen.

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Idd, pak goed je rust!! Als t niet gaat, ziekmelden hoor.

Hier buikpijn gelukkig gezakt.

Even geen puf om overal naam bij te zetten, had een bevalling en ben een half uurtje thuis. (Werk in de Kraamzorg)

Stuwing, sluit mij bij Suusjeuh aan. Maar masseren mag dus wel, die harde plekken wegmasseren. Tepels wel met rust laten als je niet meer wilt voeden. Eventueel een elektrische tandenborstel tegen je borst waar de harde plekken zitten. In combi met warmte werkt heel goed

20. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    Nou die roosvicee ferro is ook geen succes. Daar word ik dus ook misselijk van. Morgen maar floradix proberen. Misschien kan ik dat handelen. En anders geef ik het op.

Gekneusde witte kool bladeren schijnt ook te helpen tegen stuwing. Heb er zelf geen ervaring mee.

Deel Deze Pagina