Witte kool helpt inderdaad tegen stuwing. Maar wat een heftige bevalling zeg. Maar fijn dat je nu heerlijk als gezinnetje thuis bent. En je hebt vanaf de bevalling recht op 10 weken verlof.. Donkie, hihi ja vies he... dan zou ik het ook echt niet drinken. Hier echt ontzettend pijn aan mijn voeten... en nog steeds misselijk. Maar we gaan door.... nog even en ik hoef 2 weken niks te doen... dan heb ik vakantie.. al duurt dat nog een maand.. haha
ik ben een beetje dom geweest... Mn dochter is uit spelen, mn zoon en mn oppas kindje slapen al zeker 1,5 uur en toen ben ik 2 wasmanden weg gaan strijken ipv ook gaan liggen rusten... Nu zullen de jongens vast snel wakker worden en is het tijd om te koken enz en ben ik echt moe....
Dank je! Ja ga ik zeker doen, volgende week heb ik 5 "werk dagen" ( Klinkt zo suf, ik ben gastouder, maarja een kind van een ander is natuurlijk veel meer werk als alleen je eigen kind ) en dan is mn man ook in het buitenland, dus laat ik me vanavond nog lekker in de watten leggen
Daantje gefeliciteerd! Ik moest even flink bij lezen hahah. Maar dat verlof regelen valt niet mee. Mijn werkgever snapt er de ballen ook niet van en geven ook aan dat ik met 30 weken eruit moet. Maar eigenlijk komt dat ook wel goed uit. Betekend dat ik na mijn vakantie hooguit 1weekje werken moet en dan lekker met verlof kan. Wat betreft het 10 weken bevallingsverlof.. Als ik na die 10 weken nog niet klaar ben om te werken kan er vast wel iets geregeld worden.. Ik wil me er niet eens druk over maken haha. Uiteindelijk komt het vast wel goed. Ander vraagje; moesten jullie je hele zwangerschap ijzertabletten slikken of mocht je daar opgegeven moment mee stoppen? Verder gaat alles goed hierzo.. 19 weken zwanger.. Vind het super bijzonder 😍😍
Hier ook de hele zwangerschap, alleen hoef ik maar 1mg foliumzuur te slikken. Ik neem 3 tabletjes van de etos, is 1.2 mg bij elkaar.
Die verschillende richtlijnen zijn wel wat verwarrend he? Ik heb 5mg foliumzuur en ik kreeg net de babyspullen van mn achternicht mee en ze deed haar doosje foliumzuur erbij, 0.5mg! Dus toen ben ik even gaan interentten of mijn dosering wel klopt maar dat klopt dan toch wel. Overigens is de foliumzuur niet alleen voor de neurale buis aanleg van je babies maar ook voor je bloedarmoede te bestrijden, vandaar dat je het heel je zwangerschap moet slikken.
Dag dames, Sorry voor mijn late reactie, maar ben(hoe begrijpelijk) erg druk . Bedankt allemaal voor de felicitaties! Mijn twins zijn sinds donderdag al thuis. Naar ik begrepen heb vrij uitzonderlijk dat ze al zo snel mee naar huis mochten. Beide beebjes doen het super goed. Quinn is een heel tevreden mannetje, drinkt uitzonderlijk goed en is vandaag voor het eerst weer aangekomen. Sophie heeft wat meer moeite met het drinken en vraagt wat meer om aandacht/lichaamscontact(vind deze mama helemaal niet erg, maar is gelukkig ook wat aangekomen in gewicht vandaag. Zij zat al op 8 à 9 % gewichtsverlies, dus ben blij dat er weer een stijgende lijn in zit. Verder is het vreselijk pittig, ben een erg moeilijke slaper, dus kom bijna niet aan rust toe( pak gemiddeld maar zo'n 4 uurtjes per dag). Hoop dat het snel wat beter gaat want dat hou je niet lang vol denk ik. Verder heeft grote broer het wat moeilijk met het wennen aan deze situatie, is behoorlijk ondeugend. Maar geef hem ook eens ongelijk. Hij heeft 3 jaar lang alle aandacht gehad en moet dit nu ineens delen. Verder is het bovenal genieten, wat een rijkdom met zulke mooie kindjes. Ben super trots op mijn gezin
Ik ook 5mg + ijzertabletten. Naja dan slik ik maar braaf door hahha. Daantje wauw 😍 wat een plaatje! Wij hebben vandaag de onthulling gedaan. Dus ik ook met jullie ga ik het nu dus delen... Haha familie was erg entousiast!
Wow Daantje, wat zijn ze prachtig Fijn dat jullie sinds donderdag al thuis zijn. Succes met de drukte en ik hoop dat jullie peuter ook binnen afzienbare tijd aan de situatie gewend is. Kan me goed voorstellen dat hij er vreselijk aan moet wennen. Leuke manier om te onthullen Julyn! Had ik nog nooit eerder gezien. Hier ook staal en foliumzuur (5mg), volgens mij is de hoeveelheid foliumzuur ook afhankelijk van je hb, mijn eerste was 6,8 Hier gaat het redelijk. Moet mezelf enorm in acht nemen met rustig aan doen. De halve dag werken is me goed bevallen, donderdag maar eens met de gyn bespreken dat het zoveel minder gaat. Al verwacht ik niet dat hij er wat aan kan doen. Neyomi, vandaag weer controle?
Hoi Ik bericht morgen uitgebreider Moet stoppen met werken na deze week ..dus morgen maar even gesprek op werk aangaan. Controle ging goed echter kind 2 minder vruchtwater dan kind 1. Nu geen ramp. Beide hebben nog meeeer dan genoeg maar moet volg week weer extra controle...het mag niet erger worden...maak me toch wel zorgen .. Merk ook dat het zwaarder wordt 2opkomst...in 1x stukken zwaarder. Morgen bericht ik nog wel Moooooie foto Daantje
2opkomst ja inderdaad dat had gekund, heb gelukkig eindelijk reactie van het UWV (of nou ja, nog niet zwart op wit maar via de werkgever toezegging) dat ik per 1-7 met verlof ga. Nog 1,5 week dus Pinkfower, pff klinkt pittig! Wel mooie gewichten, geen hele kleintjes! Lekker genieten.. Julyn, hier moet ik ook de hele zwangerschap ijzertabletten en foliumzuur (5 mg) slikken! En wat leuk, de onthulling 2 jongens! Blij mee? (Vast!) Annacatharina, hou je het nog een beetje vol? Spannend, je bent er bijna... Daantje, wat een mooie foto zeg. Heerlijk die twee kleintjes zo bij je! Ja het zal ongetwijfeld erg druk zijn.. en helemaal met je zoontje erbij die lekker ondeugend is. Hier vandaag weer een GUO gehad, alles lijkt goed gelukkig! Kindje A wordt 1800gr geschat en kindje B 1680. Zo benieuwd naar ze!
Neyomi; Dat waren zeker niet de dingen die je wil horen tijdens een controle. Kan me voorstellen dat je daar zorgen van hebt. Wel fijn dat je zo snel weer controle hebt, nu liever een keer extra controle dan een keer minder. Marjo; Wat goed dat je nog steeds werkt! Ook fijn dat je verlof nu wel geregeld is. Prachtige gewichten bij je GUO, geeft toch een stukje rust.
Julyn, Vorige zwangerschap en deze zwangerschap continue ijzertabletten... vorige zwangerschap 3x per dag... deze zwangerschap 2x per dag. En wat een leuke bekendmaking. Heb hem ook echt nog nooit gezien. Foliumzuur, Moet ik er ook bij sikken 5mg en 80mg bloedverdunners uit voorzorg Daantje, Wat een mooie foto. En wat heerlijk al thuis. Even wennen zal het wel idd voor je zoontje maar dat komt ook helemaal goed. 2opkomst, doe je wel rustig aan? En halve dagen werken is een goed plan zowel voor jou als je kindjes. Neyomi, Goed dat je nu aan jezelf moet gaan denken... het is ook niet niks... Niet al te veel zorgen maken... gaat allemaal goed komen. Je lichaam blijft vruchtwater aanmaken en met rust gaat dat sneller.
Goedemorgen allemaal, Op t werk kan ik iets beter typen..Geen kinderen in de buurt en lekker typen vanaf de pc ipv mobiel 2opkomst, ja ik was toch wel een beetje van slag, ook al zeggen ze dat ik me nog nergens zorgen om hoef te maken. Als je zoiets hoort dat een extra controle nodig is en dat kind 2 minder vruchtwater heeft dan kind 1 beangstigd het mij toch wel..Ik hoop zo dat het geen voorteken is van tts. want dat zou eventueel kunnen zei de verloskundige... Nou ja, wel fijn dat er nog een extra controle is. Hoop dat het vals alarm is.. Het zou ook kunnen zijn dat kleine net zo lag waardoor er minder vruchtwater is maar ja, tot nu aan was alles steeds zoo goed.. Ben dankbaar dat we al op 28 weken en 3 dagen zitten! Mocht er toch wat zijn, dan is de overlevingskans toch groter maar hoop zoooo dat er niks is !! Gewichten kleintjes: 1183 en 1171 gr. Volgens mij waren die van jou 2 weken geleden al zo zwaar haha. Ik ben tevreden. Ze zijn precies gemiddeld... Ik zie tegen de gesprekken op het werk op Ik weet dat ze begrip gaan tonen maar pff ik raak toch nerveus als ik bedenk hoeveel strijd jullie hebben met het regelen van verlof en de verwarring..Ik hoop dat ze meewerken hierzo en dat ik dus vanaf volg week in de ziektewet ga en vanaf week 34 met verlof @ pinkflower, wat heftig zo een bevalling. Dat lijkt me echt naar eerst zelf uitgeput na alles op eigen kracht doen en dan een keizersnede pff hoop dat je gauw opknapt en dat het allemaal te doen is met de tweeling!! Succes! maar bedankt voor het delen van jouw verhaal! Daantje, wat geweldig dat je kids al thuis zijn met jou! De foto is echt zo mooi en vertederend. Wauw Als ik zo bedenk dat ik straks ook 2 van die schatjes mag vasthouden..Heel bijzonder! Lijkt me ook erg lastig 2 baby's vasthouden!! Went dat haha! die nekjes zijn zoo kwetsbaar pff.. 2opkomst; goed dat je ook aan jezelf en de baby's denkt. lastig is dat he! Ik ben zelf ook zo koppig en ga door tot ik erbij neerval maar dit x draait het niet om ons he..houd dat voor ogen! het gaat om de tweeling! succes nog even! vooral als je binnen no time harde buiken hebt. Ik merk het ook. even boodschappen doen (meelopen met mijn partner, hij tilt dan ook nog) put me helemaal uit...en dan heb ik daarna echt een uur lang last van harde buiken.. en mijn rug oeff zoveel last O ja wat betreft de jeuk op mijn buik! thanks voor de tip! ik heb het gisteren aangegeven en ben geprikt om te kijken of er iets is met mijn lever...ik krijg deze week de uitslag ervan... verder geen jeuk buiten de buik om, maar het is fijn om uit te sluiten of er toch iets mis is wat consequenties kan hebben voor de kleintjes. @julyn, idd hele zwangerschap door ijzer en foliumzuur. hoeveelheid weet ik niet zo. en die bekendmaking is zooo super super leuk!!!! Wauw tot zover zo maar gesprek op het werk aangaan brrr
@ Daantje; van harte gefeliciteerd!!! (ben ff kwijt of ik je nu al wel/ niet had gefeliciteerd... beter dubbel Sterkte met de drukte... hopelijk al iets meer geslapen de afgelopen nachten??! @ alle andere zwangeren: fijn dat het goed gaat met jullie kindjes! Doe echt rustig aan, voor de kids en jezelf echt het beste... de komende weken worden steeds pittiger... niet om jullie bang te maken... Maar pfff, wat ben ik blij dat onze jongens er zijn, alhoewel het nu ook keihard werken is... (Hoop niet dat ik te 'moederig' over kom... bedoel het goed.. Maar het is ook echt genieten, hier 2 lachende en 'pratende' mannetjes in de box... !! @Julyn; Wat leuk ook 2 jongentjes! Zie hier namelijk heel veel meisjes