Nu zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Knokke, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    @2x wonderlijk, had jij dat ook met vruchtwater dat er verschil tussen kwam hoe verder je in de zwangerschap kwam?

Nou het is geregeld op het werk! ze waren zo begripvol en lief. Ik sta er versteld van. Ik mocht direct in de ziektewet gaan maar ik maak vandaag nog even af.. Ik heb dus afgesproken dat ik vanaf augustus met verlof ga, en tot die tijd ziektewet. en na mijn verlof nog 2-3 weken vakantie. Soooo happy!!! :D:D

2. 2xwonderlijk

2xwonderlijk Actief lid

9 dec 2015
    177
    2
    16
    thuis mama
    meppel
    @neyomi; wat fijn dat ze zo goed reageerden! Echt een pak van je hart dus :).
    Nee, bij mij geen verschil in vruchtwater gehad de hele zwangerschap.
    Fijn dat ze het goed in de gaten houden!
    Inderdaad, rust én goed blijven drinken;)
    ps; had je in het andere topic mn reactie nog gelezen over het kraamfeest??

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @daantje, wauw! Super zeg! Lekker genieten en hopelijk gaat het slapen voor jou snel wat makkelijker.
    @neyomi, wat fijn! Goed geregeld! Lekker rustig aan doen.

Hier vandaag 20 weken echo gehad. Allebei goedgekeurd, groeien gelijk op en reageren flink op elkaar. Voel ik ook wel haha. En we krijgen 2 jongetjes :) Toch wel heel speciaal na 2 meiden.

Dag 6 van de 8 gewerkt, gelukkig komt t einde weer in zich. Daarnaast nog 3 draagconsulten deze week en weekend verjaardagen. Duik er vanavond maar even vroeg in. Hoewel t lijkt dat ik me beter voel als ik wat aant werk ben dan veel thuis.

4. 2opkomst

2opkomst Actief lid

9 mrt 2016
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Neyomi; wat fijn dat het geregeld is op je werk en dat ze zo begripvol zijn. Kun jij ook met een gerust hart van je rust genieten.
    Ik heb het uiteindelijk ook allemaal geregeld gekregen gelukkig. Ga nog 3 halve dagen werken en dan ziektewet/verlof.
    Hopelijk wordt het vruchtwaterverschil minder door het rust nemen.

Red; gefeliciteerd met je goede 20-weken echo! Wat een mooie mijlpaal. Bijzonder om 2 jongens te krijgen na 2 meiden.
    Ik ken dat gevoel ook wel hoor, dat het niet erg is om aan het werk te zijn en in je hoofd ergens anders mee bezig te zijn. Vooral van genieten zolang je het vol kan houden.
    Zoals je bij Neyomi en mij las hadden we ineens een omslagpunt.

5. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    2x wonderlijk, Wat fijn dat je 2 kindjes zo heerlijk aan het brabbelen zijn... Lekker genieten.

Neyomi, Wat fijn zeg! Nu lekker rustig aan doen en genieten van het niks doen.

Red, Wat leuk 2 jongetjes! Hier blijft het een verrassing :) En wat fijn dat je een goede 20 weken echo hebt gehad.

2opkomst, super dat jij ook dingen hebt kunnen regelen op je werk..

6. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Even een praktische vraag voor diegene die al zijn bevallen; volgende week is mijn man weer aan het werk. Nu geven we allebei één kind de fles. Heb al een keer geoefend met twee tegelijk voeden met de voedingskussen...ging redelijk. Nu is mijn vraag; hoe laat je ze boeren als je ze tegelijk voedt? Heb één hand/arm als ik nog met de andef bezig ben. Laten jullie er één kind wachten? Ene dochter heeft toch echt wel een kwartier nodig om tot een boer te komen met darmkrampen en soms gekrijs. De ander boert wat makkelijker, maar kan ook wel een kwartier duren. Zie er wat tegenop.

Tevens hoe doen jullie dat met afspraken onder voedingstijd? Ik heb aankomende tijd een aantal ziekenhuisafspraken onder / tegen voedingstijd aan. Voeden jullie dan eerder / later of in het ziekenhuis (restaurant)?

We hebben sinds gisteren een voeding minder en de meiden moeten er aan wennen. Veel gerommel, vooral vannacht. Dinsdag zijn ze gewogen en ze zijn mooi gegroeid!

Bedankt voor de stuwing tips! Ondertussen ben ik er van af. Af en toe nog een beetje melkafscheiding, maar gelukkig geen pijnlijke gezwollen borsten meer.

Suusjeuh; ik heb totaal geen spijt van het besluit om te stoppen met borstvoeding. Ik stond neutraal tegenover borst- en flesvoeding. Als de meiden maar voldoende binnenkrijgen ben ik tevreden.

2opkomst; wat vervelend dat je zovaak harde buiken hebt. Je moet echt rustiger aan doen hoor. Super dat alles geregeld is en dat je nu verlof hebt.

Red; fijn zeg dat je een goede 20wk echo hebt. En leuk zeg, twee jongens! Een mooie combinatie met twee meiden.

Donkie; vervelend dat je ook misselijk wordt van de roosvicee. De Floradix al geprobeerd?

Koekie; het is inderdaad fijn om weer thuis te zijn!
    Waardoor heb je pijn aan je voeten? Vocht?

Julyn; ik moest de gehele zwangerschap ijzertabletten slikken. Volgens mij is dat standaard bij een tweeling. Zou eerst nog moeten gebruiken na de bevalling, maar omdat ik na de keizersnede een bloedtranfusie heb gehad mocht ik geen ijzertabletten meer.
    Fijn dat het verder goed gaat. En wat een leuke aankondiging!

Annacatharina; hoe gaat het met jou? Alweer 36wk, super zeg! Is het nog een beetje vol te houden?

Daantje; wat een schatjes zeg! En wat fijn dat jullie alweer thuis zijn :) Wat goed dat ze mooi groeien. Balen dat je zo weinig rust kan pakken. Hopelijk lukt het aankomende tijd wat meer. Logisch dat grote broer ook aandacht eist...en voor hem ook wennen ineens baby's in huis en minder aandacht.

Neyomi; hoe gaat het nu je gestopt bent met werken? Fijn dat er begrip is en dat je nu in de ziektewet zit. Goed je rust pakken!
    Hier had baby A ook minder vruchtwater. Best druk om gemaakt, maar bij de volgende controle was het weer netjes aangevuld. Mooie gewichten hoor.
    Heb je de uitslag van je leverwaarde al gekregen?

MarjoP; mooie gewichten van de kindjes.

7. 2opkomst

2opkomst Actief lid

9 mrt 2016
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pinkflower; wat fijn dat het zo goed gaat met jou en de kleintjes. Lijkt me inderdaad een spannend moment dat je man weer aan het werk gaat.
    Wat betreft voeding rondom afspraken. Bij onze dochter (weliswaar eenling, dus denk ik makkelijker) had ik de fles al klaargemaakt in aluminiumfolie of thermoskan bij me. Dan kon ik ter plekke bekijken wat ik ging doen. Eerder voeden gaf mij namelijk stress, omdat ze dan heel traag dronk. Dan kom je op je afspraak en loopt het zodanig uit dat je nog rustig in de wachtkamer had kunnen voeden.

Ik heb vandaag wederom controle gehad en gelukkig weer goedgekeurd. Kindjes wegen nu 1365gr en 1450gr. Baarmoederhals is ondanks de harde buiken nog steeds gelijk gebleven. Mogelijk komen de harde buiken ook van de drukke kindjes.
    Wel weer een nieuwe ervaring vandaag; ik werd helemaal naar op de onderzoeksbank, sterretjes zien/gevoel van flauw vallen. Zeg ik dat tegen de gyn, zegt hij; de meeste vrouwen worden dan eerder wat onrustig. Ga maar even op je zij liggen. Zo gezegd, zo gedaan. Probleem was verholpen. Oftewel niet te lang meer op mijn rug liggen.

8. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    2opkomst
    Wauw!! Geweldig!! En wat een prachtige gewichten weer!! Mooi om te lezen. Oohh klopt ja, ik vond het afgelopen x ook pittig om op de rug te liggen..kreeg t benauwd en werd duizelig. niet prettig he..goed dat je baarmoederhals nog gecheckt is..bij mij gebeurd dat dus niet..werd ook de afgelopen 3x door een verloskundige geholpen. Voel me echt een nummertjr daarzo. Ging er achteraan en blijkt dat de planning mij indeelt met een gynaecoloog maar de gynaecoloog het werk afschuift aan de verloskundige. Heb aangegeven dat ik de eerstvolgende x een gynaecoloog wil zien...vind t niet netjes zo.

@pinkflower
    Dank je voor t vertellen dat in jullie geval het vruchtwater vanzelf weer aangevuld werd. Geeft me weer hoop. Ben benieuwd volg week.

Het is zo heerlijk om thuis te zijn. Ik kom zoveel meer tot rust. Lekker een dutje doen overdag. Familie past op de kids tot een bepaald tijdstip. De uren alleen met de kids is pittig..maar ben allang blij dat t geen hele dagen zijn.

Mooi dat jouw kleintjes goed groeien. Nou wat afspraken betreft mag je blij zijn dat je kunstvoeding geeft..flesje kun je er zo bij pakken..maar borstvoeding geven zo open en bloot aan 2 tegelijk durf ik toch niet. Ik kies overigend wel voor bv. Ging uitstekend bij mijn 2 andere kids..dus ga ervoor.
    Mooi dat jij achter jouw besluit staat dat je ging stoppen met bv. Je hoort weleens andere verhalen dat ze spijt krijgen enz enz..

Mooi dat t bij jou op werk ook geregeld is 2opkomst.

Oh ja lever en suiker waren beide goed!!! Dat is mooi.

Fijne avond dames!

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @neyomi, ik denk dat ik buitenshuis één voor één voedt. Maar wie weet gaat t tandemvoeden ook wel zo makkelijk
    Hier ook zeker weten borstvoeding.

@pinkflower, Qua afspraken zou ik even kijken naar je kindjes. Moet je ze wakker maken voor een voeding, kun je ze ook iets later geven. Mijn voorkeur zou hebben van tevoren maar ben dan ook groot voorstander van voeden op verzoek (bij meerling op verzoek van de eerste die zich meldt) en vaker kleine beetjes ipv minder voedingen

Zo hehe hier uitgewerkt. 55 uur erop zitten in 8 dagen, weer even mooi genoeg geweest. Wat denken jullie, is t nog verantwoord om dit te blijven doen? Of toch beter een halve zorg van bijv 4 dagen en dan na een paar dagen weer? Nadeel is dat we t liefst 1 op 1 geven en liefst maak ik m'n eigen zorgen af. Maar er komt nog eentje aan van 2-3u per dag, zou net wat voor mij zijn als t uitkomt.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Red88, wat leuk 2 knullen! Wat betreft je werk, ik vind het heel knap dat je het nog kan nu, ook nog inclusief bevalling deze keer toch? Wellicht is die zorg met minder uren fijn om over te nemen. Eventueel aangevuld met alvast wat verlof/ziekte uren? 8 volle dagen is vanaf 20 weken geloof ik niet meer heel erg geadviseerd. Heeft je gyn of verloskudngie hier een mening over? En kan jij het nog aan?

11. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Pinkflower, ik heb geen idee waarom ik pijn heb aan mijn voeten. Ik hou geen vocht vast.

Ik had bij de meiden dat ik ze om de beurt liet boeren. De ander liet ik dan nog even liggen. Wel half liggend in het voedingskussen.

Ik heb gister weer een echo gehad. Kindjes liggen goed op schema.. Wel ligt 1 placenta heeel erg laag. Dus als dat zo blijft wordt dit weer een keizersnede.

Over 3 weken de 20 weken echo... vind dat wel spannend.

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ja, hoefde alleen bij de bevalling eigenlijk niets te doen dus dat scheelde. Ik moet maandag weer heen, ga ik t even overleggen. Binnen t team de afspraak (zelfsturend team) dat ik t per zorg bekijk. Denk alleen dat ik t lastig vindt om halverwege aan te geven dat beter een ander t over kan nemen. Ik heb iig de komende 3 weekenden zo'n beetje vrij dus moet bij een inzet toch afgelost worden. 23 juli heb ik vakantie, probeer dat wat te overbruggen.
    En of ik t aan kan... Tja net haha.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Qua boeren, als t lastig gaat...

De kleine op je kníeeen laten 'zitten' met ondersteuning uiteraard ;) en dan met t bovenlijfje cirkels maken met de klok mee. Werkt heel goed

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @koekie, ik vond t ook echt spannend met 2 ukkies. Duim voor je dat die placenta nog wat verplaatst.

15. daantje87

daantje87 Lid

3 jul 2012
    83
    0
    0
    verpleegkundige
    flevoland
    Tegelijk voeden: hier kan het nog niet. Doordat het prematuurtjes zijn hebben ze erg veel moeite met het drinken, dus moet alle truucjes uit de kast trekken om er wat in te krijgen :D. Hier gaan ze dus om en om als ik het alleen doe en samen als mijn man helpt

16. daantje87

daantje87 Lid

3 jul 2012
    83
    0
    0
    verpleegkundige
    flevoland
    Nog even ego ( sorry, het lukt me nog even niet om op iedereen te reageren):
    Hier vandaag de 1e dag zonder de kraamhulp. Heerlijk om je eigen huis weer terug te hebben, maar ook ow zo lekker dat je hulp krijgt en niet hoeft om te kijken naar het huishouden
    Het is nog flink aanpoten hier met de tweeling en een losgeslagen peuter hihi
    Beide beebs hebben veel moeite met het drinken van de fles omdat ze nog prematuur zijn, dus daar gaat een hoop tijd en aandacht in zitten. Gelukkig zijn ze beide nog maar 50 gram verwijderd van hun geboortegewicht, dus dat gaat gelukkig goed. Wel hadden ze beide moeite met de stoelgang, dus sinds 2 dagen aan de lactulose. Nou dat werkt hoor, iedere ronde flinke luiers en de nodige krampjes.
    Ik voel me gelukkig erg goed, veel beter dan voor de bevalling. Kan alles weer lekker zelf zonder die dikke buik die in weg zit qua slapen gaat het nu ook aardig beter gelukkig.
    Ik moet weer gaan, beebs hebben honger.

Liefs,
    Daantje

17. 2opkomst

2opkomst Actief lid

9 mrt 2016
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Koekie; fijn dat je echo goed was. Inderdaad spannend de 20-weken echo.

Red; Het is ook heel lastig om voor jezelf te kiezen, maar je kunt beter op tijd kiezen dan dat je lichaam voor je gaat kiezen. Ik merk dat ik me zoveel beter voel nu ik wel meer rust neemt. Zolang je weinig klachten hebt kun je rustig van alles doen incl werk, maar zodra je klachten krijgt moet je het echt rustiger aan gaan doen. Succes met de keuzes.

Daantje; Wat fijn dat jij je weer een stuk beter voelt. Kan me indenken dat het behoorlijk aanpoten is, zeker als ze dan ook wat 'extra' zorg nodig zijn. Maar je doet het wel!! Complimenten hoor!

18. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Daantje, Het lijkt me ook wennen als de kraamhulp ineens weg is. Onze meiden hebben 4 weken in het zh gelegen dus geen kraamhulp gehad.. wel couveuse nazorg maar of ik daar nou wat aan had???? haha.. het was wel gezellig maar echt nuttig.. nee.
    Probeer je niet te focussen op het feit dat alles gedaan moet worden... het is moeilijk maar dat leer je gaandeweg... is er een keer niet gestofzuigd omdat je kindjes de aandacht nodig hebben... so be it.. Je moet je weg vinden en dat komt allemaal wel.

Werk, Hier ben ik al minder gaan werken en het voelt goed :D En ik voel me totaal niet schuldig... haha.. Ik kan makkelijk dingen van me weg zetten dus dat scheelt wel...
    Maar Red, Denk echt aan jezelf en aan je kindjes. Een tweeling zwangerschap moet je niet onderschatten... Trek op tijd aan de bel he.

19. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    Daantje wat een mooie foto van jou en je kindjes.

Koekie2. Ik heb nog steeds geen floradix geprobeerd. Ben even gestopt met die extra ijzer dingen. Was het steeds boven de pot hangen een beetje zat. En als ik het toch weer uit spuug heeft dat innemen ook geen nut. Hou het nu maar bij mijn ijzertabletten. Het lijkt er op dat het een beetje beter begint te worden. Heb me vorige week wel gedeeltelijk ziek gemeld in overleg met mijn leidinggevende. Werk nu tot 14.00 uur en dat gaat me beter af. Kan ik nog even rust pakken voordat mijn dochter thuis komt van het kinderdagverblijf of opa en oma. Begin inmiddels ook last van mijn bekken te krijgen. Maar goed mijn buik groeit lekker. Hij is nu net zo groot als dat hij bij 6 maanden zwangerschap van mijn dochter was:)

20. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Hihi iemand anders vroeg dat van de floradix maar geeft niet :D
    aaaah ik hoop dat je nu echt op gaat knappen... ik ben sinds 2 dagen ook wat minder misselijk... Hopelijk blijft dat zo en gaat het helemaal over. Goed dat je minder gaat werken. Hier nu ook vanaf aankomende week 50% en dat is wel fijn.

Jaaa dat van het hard groeien herken ik wel... ik ben nu ook al net zo dik als bij de 26 weken ofzo of nog verder... hihi..

Doe je rustig aan?

Deel Deze Pagina