Nu zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Knokke, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Hier ook een 2 eiige!

Leuk Bloesem, ik ben ook 13 okt uitgerekend zoals het nu staat!! Banner loopt nog dag achter, had me dag verteld.

Hier behalve goede vrienden het nog niemand verteld. Over 2 weken hebben we volgende echo, dan ben ik 11,5 weken. Daarna kan het om ons de wereld in, als de echo goed is tenminste. Wel moeilijk hoor om het stil te houden!

Ik wil graag de kindjes naast elkaar. Heb nog niks bekeken maar denk de EasyWalker. En tweedehands, het kost allemaal al genoeg en scheelt toch weer leuk.

2. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Mooie echo gehad. Ze zijn nu allebei 1,7 cm groot en we hebben beide hartjes gehoord. Echo foto is iets minder mooi omdat ze verouderde apparatuur hebben (is gericht op ivf en niet op babies), maar het belangrijkste is dat alles goed is.

Wij krijgen trouwens een twee eiige tweeling (twee terug geplaatst bij ivf). Wij weten nog niet of we een wagen naast elkaar of achter elkaar willen. Binnenkort maar eens naar babypark.

3. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Molly! Waar heb jij de ivf behandelingen gehad?
    Fijn dat ze gegroeid zijn en alles goed is!

4. El83

El83 Lid

27 okt 2014
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel leuk dat we met een aantal tegelijk op lopen! Kunnen we mooi onze ervaringen uitwisselen!!
    Hier weten al best veel mensen het, vind het nieuws van een tweeling ook wel moeilijk voor me te houden. Wel geweldige reacties die je krijgt! De meesten geloven het eerst echt niet.
    De kinderen weten het nog niet, voor het geval er iets mis mocht gaan.
    Ik zal binnenkort mijn banner veranderen, weet eigenlijk niet meer hoe ik deze gemaakt heb ;)

5. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Hier precies hetzelfde Molly, ook onduidelijke echo, was op de fertiliteitspoli. Met jouw termijn hier ook beide 1,7 cm, leuk dat we zo tegelijk oplopen hier!

6. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Fijn om zoveel goede berichten te horen!! :D
    Bij mij denkik ook tweeiig omdat er een redelijk dik vlies te zien was, maar de vk zei dat dat pas na de geboorte definitief gezegd kan worden?

Poe het nieuws begint nu wat te zinken. Erg bijzonder en mooi, maar zie nu ook wel steeds meer 'beren op de weg'..
    Maar allemaal proberen te genieten he!
    @El probeer jij ook maar lekker te genieten, vooral als je nu nog geen bekkenklachten hebt!

Fijne avond!

7. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    Hallo mag ik ook meeschrijven? Ik ben morgen 24 weken zwanger van een eeneiige tweeling twee jongens. Tot nu toe doen de jongens het goed.ik krijg sinds een week last van mn bekken maar het is allemaal nog goed te doen .

Heb al een zoon van drie

8. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Welkom mamavaneen2e! Je bent al mooi op weg :)

9. marlis

marlis Lid

1 mrt 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom mama vaneen2e! Spannend, ook een eeneiige tweeling. Bij jou ook gedeeld buitenvlies? En hoe gaat het tot nu toe?

xxbloesem: Schaam je niet voor die beren op de weg, bijna iedere meerlingmama ziet die volgens mij. Mijn eigen ervaring is dat het echt wel een paar weken heeft geduurd voordat ik er echt blij mee kon zijn. Wel zes of zeven weken geloof ik... Voel je vrij om je 'beren' hier te delen, zo kunnen we elkaar op weg helpen!

Sommige een eiige tweelingen hebben ook een dik vlies/tussenschot, namelijk als ze heel vroeg hebben gedeeld. Dan 'lijken' ze een twee eiige in je buik (want allebei eigen vliezen), maar zijn ze eigenlijk een eiig. Volgens mij kan je dan een bloedtest doen na de geboorte. Bij twee verschillende bloedgroepen zijn ze twee eiig, bij twee dezelfde bloedgroepen moet er dan zelfs nog een DNA test aan te pas komen om erachter te komen.

10. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Leuk! Weer nieuwe twin mama's erbij :)
    Hoe is het met jullie kwaaltjes? Waar hebben jullie last van?
    Ik misselijk met vlagen, verschrikkelijk moe, honger, heel veel plassen, pijnlijke borsten ( en zijn zeker een cup groter) verstopte neus in de avond/nacht, afkeer van bepaald eten/drinken en wat ik nooit dronk vind ik nu geweldig en sterke reuk.

En bloesem, die beren zijn hier ook hoor! 😃

11. El83

El83 Lid

27 okt 2014
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marlis fijn om te lezen dat het bij jou ook een poos geduurd heeft. Ik voel me dan weer rot dat ik allerlei beren zie. Meeste mensen die reageren heel enthousiast terwijl ik nog echt even wennen moet!
    Voel me vandaag wel iets beter. Voornamelijk last van extreme moeheid. Slaap het liefst de hele dag. Ook ben ik erg misselijk, dat had ik in veel mindere mate bij mijn andere zwangerschappen.

Ik heb trouwens vermoedelijk ook een een eiige tweeling. Maar weet nog niet zoveel, heb nog maar een echo gehad. Kan niet wachten tot de volgende!!

Hebben jullie ook dat je buik zo snel opzet/ groeit? Vandaag voor het eerst een positiebroek aangedaan. Is uiteraard mijn derde zwangerschap al, maar zie echt een bol buikje... oeps!

12. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor, bol buikje.. Check!
    En positiebroek... Heerlijk! Nu nog verbergen voor een paar weken!

13. marlis

marlis Lid

1 mrt 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier begint het buikje langzaamaan te komen, maar dat mag ook wel, na 16 weken :) Positiebroeken draag ik al vanaf week 12, die zitten zooo lekker <3

Hier zal ik het eerlijk zeggen... Als mensen de eerste weken zeiden: " Oh leuk, een tweeling!" dacht ik echt bij mezelf: "De hele wereld vindt een tweeling blijkbaar leuk behalve ik!?". Maar ja, iedereen is natuurlijk blij voor je, het is bijzonder... En anderen denken niet direct zo aan alle praktische consequenties van een tweeling. Niet aan alles in tweevoud aanschaffen, niet aan een nieuwe auto, een verbouwing of als het echt tegenzit een verhuizing. Bij ons (en dat lees ik bij jullie ook wel terug) was ook eerst het gevoel: Wauw, twee! Maar na een paar dagen kwamen pas de beren.

En aan die beren ben ik inmiddels wel redelijk gewend. Soms denk ik weleens bij mezelf: Eentje tegelijk had ik ook wel fijn gevonden. Maar steeds vaker overheerst de blijdschap, de trots en het bijzondere gevoel.

Kan me voorstellen dat je niet kan wachten tot de volgende echo! Ik voelde me die eerste weken zo met een kluitje het riet in gestuurd. Onze vk maakt niet zelf echo's, dus daarvoor was ik naar een speciaal bureau gestuurd. Toen ze daar een tweeling constateerden werd ik doorgestuurd naar het ziekenhuis, maar daar zat 2 weken tussen. Dat duurde laaaaang! Want er komen zoveel vragen in je op, en er is ineens niemand meer die je kan helpen met vinden van de antwoorden.

Ik zit nu wel op een heerlijk punt in m'n zwangerschap volgens mij: ik voel me goed (soms nog wel moe), ben het eerste trimester voorbij, weet wat meer over tweelingen, buikje begint te groeien en heb het gevoel dat ik in goede handen ben in het ziekenhuis.

Wanneer heb je je volgende echo el83?

14. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    @anja: ik had de ivf behandelingen in Voorburg.

Welkom mamavaneen2e.

15. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    @beren op de weg. Hier in het begin ook kan ik mn werk nog wel blijven doen ( gastouder ) vind ik het wel leuk? Maar nu een paar weken verder vindt ik het super leuk

@kwaaltjes niet misselijk geweest wel heel erge honger in het begin tot 11 weken wat dat betreft echt geluk.. Wel sinds een week last van mijn bekken maar ook nog niet super pijnlijk dat ik niks kan. Werk gewoon nog voer dagen in de week

@el83 ik had met 7/8 weken de eerste broek alweer aan.

Mogen jullie ook elke twee weken op controle?

Hier mijn buik met 23 weken

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      10 KB
      Weergaven:
      21
  16. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    Ze delen de placenta wel allebei hun eigen vruchtak.jij ook 1eiig dus?

17. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wow, prachtige buik mamavaneen2e!
    Al groot he voor 23 weken.. Echt wel verschil met een eenling toch?
    Hopelijk krijg je niet meer last van je bekken!

18. marlis

marlis Lid

1 mrt 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamavaneen2e: Hier hetzelfde, ook allebei een eigen vruchtzak maar wel een gedeelde placenta. Daarom iedere twee weken voor controle, morgen voor het eerst voor een GUO volgens mij (ben bijna 17 weken).
    Hoe gaan de controles tot nu toe bij jou?
    Je hebt al een mooie buik! Hier is hij nog heel bescheiden, maar het is ook mijn eerste zwangerschap... Of misschien gaat het straks alsnog ineens heel hard :)

19. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    Als het er 1 was was mn buik zo groot als met 30 weken vertelde de Gyn vorige week dus qua buik loop ik iets voor op een eenling. Is ook te zien een vriendin van me is drie weken verder dan mij maar mijn buik is dikker.

20. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    De controles gaan hi er tot nu toe goed.kindjes hadden afgelopen dinsdag wel een dikker buikje van 1.5 week groter dan termijn dus daarom werd ik getest op suikers maar niks anders de hand ze hebben het gewoon goed.mijn zoontje had ook altijd een bol buikje.verder doen ze het qua groei beiden gelijk zitten allebei rond zelfde gewicht en maten etc.

Deel Deze Pagina