Nu zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Knokke, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje red dat is schrikken! Hoe gaat het nu? Nog kunnen slapen?

Neyomi, mijn bedrijfsarts en p&o'er hebben ook allebei een tweeling. Praat toch wel een stuk makkelijker.

Hier de jongens nog binnenboord hoor!

2. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Oh 2opkomst, lekker genieten van je verlof nu!

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Gelukkig even kunnen slapen. Nu pijnvrij dankzij infuus.
    Vannacht is er een echo gemaakt en ene nier is ggestuwd. Nu maar weer even afwachten.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Haha daar kan ik mij iets bij voorstellen. Hier komt mijn vriendin gezellig kramen. Woont aan de overkant dus dat is ideaal.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ene uk bleek gisteren toch in hoofdligging te zijn gaan liggen.
    En als ik mij niet vergis is de andere ook gaan draaien. Was gisteravond iig even een volksverhuizing

6. Evie17

Evie17 Nieuw lid

1 jul 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag tweelingmama's!!
    Mag ik ook mee komen kletsen?
    Vandaag 11+3 weken zwanger van ons 2de en 3de kindje.

7. Julyn

Julyn Actief lid

24 okt 2015
    363
    0
    0
    Red beterschap, hopelijk knap je vlug op en mag je weer lekker naar huis!

Annacatharina, je maakt het wel spannend hoor.. je bent al behoorlijk ver.
    Voel je je nog wel een beetje goed?
    Leuk dat je vriendin komt kramen... kan juist ook heel bijzonder zijn ja.
    Ik ben wel benieuwd naar wat voor iemand ik hier thuis krijg :p

Evie welkom, leuk dat je ook mee komt babbelen...
    Gefeliciteerd met je twin zwangerschap :D

8. 2opkomst

2opkomst Actief lid

9 mrt 2016
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel, ik ga er zeker van genieten.

@Neyomi; nesteldrang, klein beetje maar hoor ;) Doe elke dag wel iets wat met de tweeling te maken heeft.

@ Red; Wat ontzettend vervelend dat je mogelijk nierstenen hebt. Hopelijk kunnen ze wat aan je gestuwde nier doen en mag je snel weer naar huis.

@Evie; Welkom, altijd leuk nieuwe tweelingmama's. Gefeliciteerd met je zwangerschap

9. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Red, Wat heftig zeg. Hoe gaat het nu?

Anna, Wauw zitten ze nog binnen? Het zal nu echt niet lang meer duren. Super dat je al zover bent gekomen. Ben benieuwd naar jullie datum... hihi. Ik gok op maandag :D

Evie, Welkom en gefeliciteerd.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Red88, beterschap! Heftig die nierstenen zeg!

11. MarjoP

MarjoP Bekend lid

9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    Neyomi fijn dat het niks ernstigs is! Opluchting!
    Ja gaat zeker hard, inderdaad blij 32 behaald te hebben! Zo benieuwd wanneer ze komen en of het gepland (KS) wordt.

2opkomst wat lekker, verlof!! Geniet er van! Hier ook verlof sinds gister😀

Red88 pff vervelend zeg.. hopelijk gaat het inmiddels weer wat beter.

Annacatharina je houdt het wel spannend hoor! Zal idd vast begin volgende week ergens worden! Veel sterkte!

Welkom Evie17 en gefeliciteerd met je 2lingzwangerschap!

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Gisteren een echo gehad van m'n nieren. Door de uroloog beoordeeld. Vanmiddag eindelijk te horen gekregen dat ik geen drain hoef waar gisteren eerst sprake van was. Nu nog even blijven en dan zien of t acceptabel blijft

13. kannietslapen

kannietslapen Actief lid

12 mei 2012
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag allemaal - leuk om te lezen dat hier zoveel tweeling zwangeren meepraten! Ik had dit onder 'zwangerschap' gepost maar hij past hier veel beter! Ik ben nu 24 weken.

Ik merk dat het lastig is ervaringen te vinden die specifiek over tweeling zwangerschappen gaan. Hier een lijstje vragen, ik ben benieuwd naar ieders verhalen!

* Ik ben gruwelijk vermoeid, is dat typisch voor een tweeling
    * Hoe groot gaat mn buik (nog) worden?!?
    * De babies zijn wisselend actief in de buik, soms de ene een hele dag de druk terwijl ik de andere nauwelijks voel en andersom. Normaal?
    * Hoeveel mensen zijn bij de bevalling
    * Mijn gyn wil met 36 weken inleiden, is dat in alle ziekenhuizen tegenwoordig zo? Ik heb verder niks speciaals
    * Welke ongemakken kan ik eind 2de, en 3de trimester nog verwachten
    * Ik heb het gevoel dat, welke kant ik ook lig, ik er altijd eentje 'plet'?

Iets specifieker over de vermoeidheid, vooral in de ochtend en middag is het erg. Ik haal 300mrt naar de supermarkt niet zonder pauze. Waarschijnlijk drukken de babies op de ader in mn rug waardoor ik veel duizelig wordt. Naar voren leunen helpt wel merk ik. Maar ik vind deze mate van vermoeidheid niet normaal. Hoe moet ik in hemelsnaam een bevalling doen als ik niet eens meer kan lopen?

14. daantje87

daantje87 Lid

3 jul 2012
    83
    0
    0
    verpleegkundige
    flevoland
    Die vermoeidheid is heel herkenbaar, had daar in de zwangerschap ook vreselijk veel last van. Het kan met een te laag hb-gehalte te maken hebben, maar in mijn geval slurpten de beebs al mijn energie op.
    Qua bewegelijkheid voelde ik 1 beeb altijd meer dan de ander. De bovenste was altijd rustig en de onderste heel actief.
    Bij de bevalling had ik 2 verpleegkundigen(voor iedere beeb 1), de gynaecoloog, een verloskundige en een arts in opleiding. Was een gezellige drukte, maar interesseerde me op dat moment weinig haha
    Inleiden: bij mij was daar noet standaard sprake van, maar volgens mij ligt het eraan of je een 1 eiige of 2 eiige tweelng hebt. 1 eeiig i.v.m. de nodige extra risico's. Daarnaast heb ik geleerd dat het verschil maakt of je al eens eerder bevallen bent of dat dit de 1e keer is.
    In mijn geval was ik al eens bevallen en kwam deze bevalling spontaan op gang met 36+2 weken.
    En qua ongemakken zal het per persoon verschillen. De een wandeld zo door een zwangerschap heen, voor de ander is het veel zwaarder. Ik had veel last van harde buiken/ voorweeen vanaf 32 weken, bekkeninstabiliteitsklachten, erg vermoeid en een dikke buik die me vreselijk in de weg zat en zorgde dat ik niet meer prettig kon zitten of liggen. Op het laatst werd ik nog getracteerd op een blaasontsteking dus ik was er super klaar mee😁

Groetjes,
    Daantje

15. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Hè jakkes, zit ik net een heel verhaal te typen druk ik op een verkeerde toets en alles is weg :x Reageer wel weer opnieuw...kindjes worden net weer wakker.

16. kannietslapen

kannietslapen Actief lid

12 mei 2012
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    @daantje87 dit is mn tweede zwangerschap en het is een eeneiige tweeling.

17. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Kannietslapen; ik was ook erg moe tijdens de zwangerschap; laag HB. Al op geprikt? Verschilt per persoon hoe groot je buik wordt. Die van mij was niet echt groot voor een tweeling. Vreemden dachten dat het een éénling zwangerschap was. Het is normaal dat he ze afwisselend voelt. Maak he je zorgen omdat je er eentje een dag of langer niet hebt gevoeld aan de bel trekken voor een CTG. Hoeveel mensen bij de bevalling...uhmmm...was meer met mijzelf bezig haha. In ieder geval gyn, gyn in opleiding (?), verloskundige, twee verpleegkundige. Uiteindelijk op de o.k. nog meer mensen. Inleiden; wilde ze hier niet eerder doen dan 38wk zonder medische reden. Ongemakken; laten we die maar achterwege houden, is bij iedereen anders. Ga er maar vanuit dat je minder / niet echt meer mobiel bent in het derde trimester. Haha nee joh, je plet echt geen baby! Ik kon op het laatst ook bijna niet meer lopen, maar een bevalling kan prima hoor. Don't worry!

18. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Daantje; hoe is het met jou? Drinken de kleintjes ondertussen beter?

Red; wat vervelend dat je last hebt van je nierstenen! Gelukkig maar dat je geen drain hoeft. Heb je veel pijn? Sterkte!

MarjoP; alweer bijna 33wk! Hoe gaat het? Van je verlof aan het genieten?

Annacatharina; succes met de laatste loodjes en bevalling!

Koekie; goed dat je minder bent gaan werken. Het is zo belangrijk om aan jezelf en de baby's te denken en rust te pakken.

2opkomst; alweer 30wk! Lekker van je verlof genieten!

Neyomi; jij ook alweer 30wk! Fijn dat alles goed is. Ik heb nu zelfs nog vaak een slobberbroek aan als er niemand op visite komt haha, heerlijk. Ik heb mijn eigen spijkerbroeken nog niet eens gepast. Gister wel op de weegschaal gestaan; 2 kilo lichter dan startgewicht...maar nog wel een buikje.

Julyn; haha, studenten vinden het vast interessant om te kramen bij een tweeling.

Evie; gefeliciteerd!

Donkie; nog steeds last van misselijkheid? Goed dat je minder bent gaan werken!

Hier gaat het wel prima. Druk met twee baby's, zeker als ik alleen ben. Mijn man werkt weer sinds afgelopen week. Was wel even wennen, maar ging best prima. Gelukkig zo nu en dan een paar uurtjes hulp gehad van mijn moeder. De meiden groeien goed :) En ik herstel langzaamaan steeds meer. Baal wel van het afhankelijk zijn van hulp met bijvoorbeeld een maxi cosi tillen of wandelwagen. Kan en mag nog steeds niet alles (6wk na keizersnede).

19. 2opkomst

2opkomst Actief lid

9 mrt 2016
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pinkflower; wat fijn dat de meiden het goed doen. Kan me voorstellen dat de hulp erg welkom is. Goed ook dat je zelf hersteld, al kan ik me voorstellen dat het lastig is dat dat langzamer gaat als je gehoopt had.

Kannietslapen; welkom! Wat betreft mensen bij de bevalling. Minimum is 4; arts-assistent gynaecologie (die doet in principe de bevalling), gynaecoloog, 2 verpleegkundigen (waarvan er 1 pas komt bij het moment van persen). Daarnaast kun je in een opleidingsziekenhuis altijd Co-assistenten, leerling-verpleegkundigen en verloskundigen treffen, maar die mag je weigeren tijdens de bevalling. Ik heb dit al in mijn dossier laten zetten, maar krijg ook nog een bevallings-gesprek op het verpleegkundig spreekuur.
    Wanneer de kinderen te vroeg geboren worden (lees: eerder dan 35 weken) komen er meer mensen bij vanwege de zorg aan de kindjes. Hier kun je niets aan veranderen.

Vandaag weer controle gehad en de kindjes doen het wederom keurig; 1550gr en 1660gr. Mag weer 2 weken verder :) Als ik klachten of vragen heb moet ik gewoon bellen.
    Het is erg fijn om verlof te hebben en alles rustig aan te kunnen doen. Merk dat dat voor mijn lijf ook een stuk beter is.

20. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    Pinkflower. Wat super dat je meiden het goed doen. Lijkt me best wennen als je alleen bent met de kleintjes in het begin.
    Ik ben gelukkig niet meer misselijk. Ik moet er alleen op letten dat ik op tijd eet dan gaat het goed.
    Ben sinds vandaag 50% ziek gemeld. Krijg helaas steeds meer last van mijn bekken. Baas kwam er zelf mee. Gelukkig heeft hij zelf ook een tweeling. Dus weet gelukkig wat er zich allemaal kan voor doen bij een tweeling zwangerschap.

Welkom nieuwe tweeling mama's.

Deel Deze Pagina