Nu zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Knokke, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2opkomst

2opkomst Actief lid

9 mrt 2016
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marjo; Al bijna 34 weken! Goed hoor, op naar de volgende controle! Vervelend dat je zo'n jeuk hebt. Gisteren zul je wel extra vocht vast gehouden hebben met dat klamme weer. Vandaag gelukkig weer wat koeler.

Donkie; Gefeliciteerd met je 20-weken echo! Super dat alles in orde was. Dat is toch wel erg fijn.

Koekie; dat zijn wel ontzettend veel mensen bij je bevalling. Hopelijk is dat bij deze zwangerschap niet nodig. Succes woensdag bij de 20-weken echo

Red: Fijn dat het de goede kant op gaat. Hopelijk zet de trend zich voort, want het is nog best een eind.

Met mij gaat het goed. Gisteren wel wat last van vocht vasthouden met het warme weer, maar verder eigenlijk geen klachten. Slapen is wat moeilijker, daarom slaap ik overdag meer. Deze week is onze dochter nog naar school, zij krijgt eind van de week vakantie. Nu nog even genieten van de rust overdag.

2. kannietslapen

kannietslapen Actief lid

12 mei 2012
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen dat het goed met iedereen gaat. @Annacatherina: gefeliciteerd! Het is trouwens grappig toeval dat jouw profielnaam de twee namen zijn die ik voor mijn tweelingdochters heb uitgezocht :) Pssst... Niet verder vertellen, haha

3. kannietslapen

kannietslapen Actief lid

12 mei 2012
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben vorige week met een zwangerschapsgym klasje begonnen en zowaar, het lijkt een beetje te helpen met alle bekkenklachten :)

4. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Donkie, ik voel ze al vanaf net iets voor de 14 weken.
    Hier voel ik links juist meer dan rechts... Oeh die blaas is niet zo fijn idd.

Marjo, Thanx. En wat spannend zeg! Fijn dat de kleintjes goed groeien. En wat geweldig dat ze met je buik aan de haal gaan. Kan niet wachten tot ik ze vanaf de buitenkant kan zien bewegen :D
    En idd raar om een datum te hebben. Wij hadden die bij de meiden een week van tevoren... Grappig dat je dat dan al weet en niemand anders.

Red, wat fijn! Hopelijk blijft het de goede kant op gaan.

2opkomst, het zou fijn zijn als het idd niet nodig is bij de bevalling zoveel mensen. Het mogen er ook 10 zijn.. haha... of net wat nodig is. Hopelijk horen we woensdag dat ze het beide nog steeds goed doen qua groei en ook qua ontwikkeling.
    Hopelijk gaat het met jou slaappatroon snel wat beterder. Maar ik vond het steeds zwaarder worden toen en nu merk ik het ook al. Geniet nog even van de rust.

kannietslapen, Aah leuke namen zeg.

5. Sonnie83

Sonnie83 Actief lid

30 mei 2016
    114
    0
    0
    Bedrijfsjurist
    Amsterdam
    #1045 Sonnie83, 12 jul 2016
    Laatst bewerkt: 12 jul 2016
    Hi dames! Wat fijn om een groep te vinden over tweelingzwangerschappen. Zelf ben ik er onlangs achtergekomen dat we tweeeiige tweelingen verwachten :) Twee sterke hartjes gezien en gehoord! Inmiddels ben ik 10w6d en ik kan niet wachten tot mijn volgende echo over twee weken! Ik vind het ontzettend spannend, vooral omdat het mijn eerste zwangerschap is. Sommige dagen ben ik heel relaxed en kan ik ervan genieten, en de andere dagen ben ik angstig en hoop ik dat alles nog wel goed gaat...
    Wat is jullie ervaring met angsten tijdens jullie tweelingenzwangerschap? Enige tips hoe ermee om te gaan? Alvast veel dank!

6. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Welkom Sonnie en gefeliciteerd.
    Wat betreft angsten zul je die denk ik toch blijven houden.
    Ik merk dat ik bij de 1e tweelingzwangerschap ook wel wat angsten had van ooh hopelijk gaat alles goed enz. Maar dat heb ik bij deze nog meer. Gewoon omdat er ook steeds wordt benoemd dat je meer risico's hebt op allerlei dingen... Gewoon proberen te genieten van je zwangerschap.
    Denk dat moeders die zwanger zijn van 1 kindje ook angsten kennen ;)

7. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Donkie; fijn dat je 20k echo goed was :)

Koekie; hoe was jou 20wk echo?

MarjoP; mooi zeg, 2500gr! Hebben ze voor het andere kindje geen schatting gegeven ondanks het niet te meten beentje? Hier keken ze dan naar wat de lengte de vorige keer was van het beentje en op die manier een schatting...botjes slinken niet. Inderdaad spannend dat je binnenkort een datum krijgt voor de ks! Zo te lezen heb je nog best wat energie; geniet ervan!

Red; fijn dat de osteopaat heeft geholpen.
    Ik las bij de namenpagina je namen voor de jongens; mooie combinatie hoor!

2opkomst; pak zoveel mogelijk je rust als het kan. Je hebt nog een aantal weken voor de boeg.

Kannietslapen; jullie hebben de namen al gekozen lees ik; mooie keuze.
    Hopelijk worden je bekkenklachten minder.

Sonnie; gefeliciteerd! Angst...als het maar goed gaat met de zwangerschap, niet teveel lichamelijke klachten krijg en de kindjes niet te vroeg geboren gaan worden. Maar ik denk niet dat het bij mij anders was geweest bij een éénling zwangerschap, behalve het eventueel te vroeg geboren worden (hoor je toch vaker bij een meerling). Je mag er soms best aan denken, maar probeer het te parkeren. Je hebt er toch geen invloed op.

Hier gaat het best prima. De meiden groeien en drinken goed :) Het alleen zijn met ze gaat eigenlijk ook prima. Ik vind het herstellen tegenvallen, maar het komt denk ik vooral omdat ik voor de bevalling al weken op was en mijn conditie helemaal weg is. Heb ook wat last van mijn bekken en onderrug. Volgende week de nacontrole bij de gyn. Hopelijk heeft zij wat tips en ik ben benieuwd of ik met fysio of oefeningen kan starten om aan te sterken.

8. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Pinkflower, wat fijn dat je meiden het zo goed doen. Hopelijk ga jij je ook snel wat beterder voelen qua herstel. En wat lief dat je er naar vraagt.

Onze echo was goed gelukkig. Beide kindjes goedgekeurd.
    Liggen beide in stui... dat wel en beide placenta's erg laag waardoor ik sneller bloedingen zou kunnen krijgen. Mocht dat gebeuren dan moet ik direct aan de bel trekken...
    Maar voor nu ben ik erg bij

9. 2opkomst

2opkomst Actief lid

9 mrt 2016
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonnie; Welkom en gefeliciteerd! Wat betreft angsten, volledig herkenbaar. Ik heb hiervoor 4 miskramen gehad (1xma, 2x vroeg, 1x verdenking mola) tot het moment dat ik de kindjes kon voelen leefde ik van echo naar echo.
    Jouw grote voordeel is dat het gaat om een 2-eiige tweeling, je hebt aanzienlijk minder kans op complicaties dan 1-eiig. Dat lijkt me prettig om aan vast te houden.
    Veel lezen/schrijven helpt ook, want kwaaltjes zullen toch eerder beginnen dan bij een eenling zwangerschap.

Pinkflower; wat fijn dat het met de meiden zo goed gaat. Alleen zijn lijkt me ook een heel spannend moment, toch weer een overwinning. Balen van je eigen herstel. Aan de andere kant doet conditie er lang over om weer op peil te komen. Ik weet nog bij mijn eenling zwangerschap dat ik pas na 10 weken weer enigszins tevreden was over mijn basisconditie en toen pas op kon bouwen naar sporten. Verwacht toch nu langer nodig te hebben. Je lijf heeft erg hard moeten werken de laatste weken van de zwangerschap.

Koekie; Gefeliciteerd met de goede echo! Erg fijn.
    Gelukkig kunnen ze wat stuit betreft nog draaien. Heb je bij je eerste twins een natuurlijke bevalling of ks gehad? Ik weet niet of dat voor nu ook uit maakt

10. MarjoP

MarjoP Bekend lid

9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    2opkomst ja 34 weken al weer! Spannend hoor, komt dichtbij nu! Het is gelukkig nog rustig daar beneden:) Waar ik de zwangerschap tot nu toe bijna fluitend ben doorgekomen vind ik het wel sinds deze week echt zwaarder worden. Kan niet meer zo lang staan zonder zere voeten, hou enorm veel vocht vast in voeten benen en nu ook handen, slapen gaat minder door de dikke buik.. Maar al met al niks te klagen dat we veilig de 34 weken hebben gehaald! Helaas hangt het vocht vasthouden niet (meer) samen met het weer, ook op deze koelere dagen staan mn voeten op knappen. Huisarts gaf aan dat ik steunkousen aangemeten kan krijgen maar ik zie me die nog niet echt zelf aan doen, en in de zomer onder jurkjes.. haha. Jij hebt er dus ook wel last van, van vocht?:( lastig he.. Nog 1 dagje rust dus voordat je dochter ook vakantie heeft:)

Sonnie83 welkom! Blijft bijzonder, een (twee eiige) tweeling:) Kan me goed voorstellen dat je het spannend vindt. In die periode leefde ik ook van echo naar echo, en na de 20-weken echo waarop alles goed leek ben ik er meer van gaan genieten en was de angst wel weg. Maar blijf positief, die sterke hartjes kloppen niet voor niets!!

Pinkflower Nee van de andere helaas geen schatting gekregen. Maar volgendeweek donderdag willen ze nog een x uitgebreid de groei meten en dan ook de KS plannen, dus ben benieuwd vooral naar of ze nog dicht bij elkaar liggen qua gewicht of dat ze meer gaan verschillen. Ja klopt tot vorige week vond ik het allemaal een 'piece of cake' haha alleen sinds deze week vind ik het echt veel zwaarder. Maar gelukkig verlof dus niks moet, alles mag:)
    Wat fijn dat je meiden het zo goed doen. Het alleen zijn met ze lijkt me best heel spannend! Kan me er nog niks bij voorstellen, maar straks hebben we/ik alle verantwoordelijkheid over die ukkies en dan alleen met ze zijn lijkt me wel spannend! Super hoor! Jammer dat het herstellen wel wat tegenvalt.. geef het de tijd en rustig aan..

Koekie2 fijn dat de echo goed was! En in stuit, dat is jammer maar kan nog zat veranderen! Mijn ervaring is wel dat het niet meer gebeurde haha, maar met 20 weken is er nog ruimte zat.. ik hoop het voor je!

11. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    2opkomst, Ja ze kunnen inderdaad nog draaien. Maar als het niet gebeurd vind ik dat ook prima. Waarschijnlijk zal ik sowieso ks moeten aangezien de ligging van de placenta's. Ook die kunnen nog veranderen qua stand maar heb het gevoel dat dat allemaal niet gebeurd.

Bij de meiden heb ik ook een ks gehad aangezien de 1e in stuit lag.

Marjo, ooh wat vervelend zeg dat je zoveel last hebt van het vasthouden van vocht. Steunkousen helpen wel heel goed maar snap dat je het niet erg sexy vind onder jurkjes. :) En vaak duurt het aanmeten ook minimaal 1 tot 2 weken dus dan zit je alweer rond de 35-36 weken... dus dan heb je er nog niet heel lang wat aan eigenlijk.

Haha hier ook de ervaring van de 1e zwangerschap dat dame 1 zich niet meer draaide toen ze eenmaal in stuit zat. De ander lag in hoofdligging dus ik denk dat deze 2 ook gewoon zo blijven zitten. Ze vonden het erg gezellig volgens mij en beschouwden elkaar als box bal...

Alleen zijn met de twins, geloof me meiden, dat gaat allemaal vanzelf en je vind hier je eigen weg in. Komt helemaal goed.

12. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    Sonnie. Welkom. Ik moet bij deze zwangerschap zeggen dat ik niet meer ongerust ben als bij mijn eenlingzwangerschap.

Pinkflower. Fijn dat de meiden goed groeien. En dat je je weg alleen met ze weet te vinden. Hopelijk zijn je klachten snel over.

Koekie. Fijn dat beide kindjes goed gekeurd zijn. Blijft toch ff spannend die 20 weken echo. Ze kunnen nog draaien toch? Of is dat bij tweelingen anders? Bij mij lag de onderste goed maar de 2e in stuit.

Marjo. Kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op steunkousen. Die zitten ook nog eens heel warm mocht het ooit nog lekker weer worden.

13. kannietslapen

kannietslapen Actief lid

12 mei 2012
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Even delen dat ik die gruwelijke suikertest heb gehad. Gatverdamme!!! De dame tegenover me ging er fluitend doorheen, maar ik wist dat het gruwel zou zijn. Bij mn borige zwangerschap 3x gedaan en 3x zwaar beroerd. Ik kon toen gelukkig op een bed liggen. Nu moest ik in een grote wachtruimte gaan zitten. Nou, zeg maar liggen over 3 stoelen. Ik begon meteen gruwelijk te zweten, mn hele bril stoomde dicht. Duizelig, misselijk, slap. Na een uur proberen op te staan voor bloed prikken, dat ging niet goed. Toen hebben ze toch een bedje voor me geregeld. Gelukkig was ik daarna, naar verwachting, binnen het uur weer opgeknapt. Maar tjonge jonge, dit moet toch anders kunnen. Een belachelijke test dit!

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik weiger m dan ook ;)
    Wel voorgesteld om een dagcurve te prikken als ze dat graag wilden

UVW belde hier. Verwacht geen herstel in m'n zwangerschap dus ik zit wel ff thuis.

Steunkousen, niet ideaal natuurlijk. Maar zoveel vocht vasthouden is ook niet fijn.

Ligging, hier lagen ze een hele tijd in stuit maar gaan nu alle kanten op. M'n buik beweegt ook al helemaal

15. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Donkie Jaaa ze kunnen zeker nog draaien maar vraag me af of ze dit nog doen.. Over iets meer dan 2 weken zullen we het weten... haha.
    En mochten ze gedraaid zijn, kunnen ze de echo daarna ook weer gedraaid zijn.

Kannietslapen Jeetje wat vervelend zeg. Ik heb gevraagd om een dagcurve... weet niet wanneer ik die moet doen.

Red Ja hier idd ook de dagcurve gevraagd.

Ik ga jullie voor 2 weekjes verlaten ( vakantie :D ) Sorry!

16. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    Oh bah de suikertest. Welke week moet die ook alweer? Ga ook maar proberen een dagcurve voor mekaar te krijgen.

Fijne vakantie koekie

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Niks is verplicht hoor. Regie ligt in jouw handen. Ook al gedragen ze zich er to protocol.

Tussen 24 en 28 weken zeiden ze hier.
    Heb hier gewoon gezegd dat ik geen glucose drankje wilde, maar wel bereid was een dagcurve te prikken als zij dat nodig achten
    Volgende afspraak gaan ze kijken hoe dat organiseren

18. 2opkomst

2opkomst Actief lid

9 mrt 2016
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Koekie; fijne vakantie! Heerlijk dat jullie nog lekker weggaan!

Donkie; er zijn ook ziekenhuizen waar ze niet structureel een suikertest doen hoor. Ik heb er geen gehad, verwacht hem ook niet meer. Dus wie weet hoeft het bij jou ook niet

@ Neyomi: woehoe 32 weken!!

19. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Dankjewel dames,
    We gaan lekker genieten met de meiden... En de beebs in de buik want sinds gister voel ik ze gelukkig best vaak.we zijn nu onderweg :)

Suikertest doen ze hier ook niet structureel.
    Ik moet hem nu wel. Oorzaak volgens zh bmi boven de 30.
    Nou ik heb echt geen bmi boven de 30. Ooh nee bij jou is het wss omzet je suiker te laag is. Uh ja dat kan kloppen. Als ik heb gegeten ze ik rond de 4.2

20. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Sorry veel typfouten. Haha. Ik zit in de auto

Deel Deze Pagina