Hi dames! Bedankt voor de welkomstwoorden! En heel leuk om jullie ervaringen te lezen. Ik heb nog een vraagje: wat is jullie ervaring met de combinatietest? Ik heb afgelopen vrijdag bloed laten prikken en volgende week is de nekplooimeting. Ik maak me in principe geen zorgen want ik ben 32 en er zijn geen afwijkingen in de familie. Ik lees nu echter dat een combinatietest minder betrouwbaar zijn bij tweelingen... Hoe is dat bij jullie geweest?
Hallo iedereen, ik meld mij hier ook maar eena als stille meelezer. Ben colalight en momenteel in verwachting van een tweeling. Na de eerste shock happy ermee en aan het duimen dat alles goed gaat. Soms wel wat onzeker, maar dat is ook logisch. Cyclus voor deze zwangerschap een vroege MK gehad, maar erna dus gelijk weer raak. Het gaat goed met mij, ben wel erg moe en met vlagen heel slap en gaar, maar dat hoort er vast bij nu hormonen x2 zijn deze week onderzoek naar 1 of 2 eeiig adhv het tussenschot, jullie vast bekend. Spannend! Verwacht over 2 weken combinatietest, dus ben benieuwd naar jullie antwoorden op de laatst gestelde vraag? 😊
Gefeliciteerd allebei! Wij hebben zelf de combinatie test niet gedaan, die bied voor mij geen enkele zekerheid op een gezond kind dus voelt voor ons persoonlijk als niet nodig. Onze gyn gaf idd aan dat hij minder betrouwbaar is; bij een verhoogde kans moet je dan bij beide babies verder onderzoeken - en voor ons zijn de punctie en vlokkentest geen optie ivm hoger risico op miskraam. Dus zien we van heel de test af.
2opkomst; vervelend dat je last hebt van de warmte. En ja, het minder kunnen met dit termijn is ook zeker frustrerend. Dat vond ik tenminste wel, zeker als je nog het één en ander wil doen of gewoon je dagelijkse dingen. Nog even een paar weken volhouden! Je bent mooi op weg Fijn dat de kindjes goed zijn gekeurd. Bij mij kon de echoscopiste de laatste weken ook niet altijd meer goed meten. Kindjes worden groter en niet alles was goed meer zichtbaar. Ik zou mij daar niet druk om maken. Red; volgens mij heb ik er over heen gelezen in een vorig bericht; wat is er gezien w.b.t een nier? Mooie gewichtjes. MarjoP; mooie gewichten. Is het nog een beetje vol te houden? Waarom krijg je een ks? Liggen ze in stuit? Sorry, ik weet het even niet meer. Leuk dat jullie de datum al weten. Ik heb geen echo gehad hoor... Ze zijn hier er al gelukkig uit haha Sonnie; wij hebben de combinatietest ook laten doen. Er is niets gezegd over minder betrouwbaarheid. Dus ik ga ervan uit dat het net zo betrouwbaar is. Misschien dat het nog uit kan maken vanwege 1 of 2 eiig. Vraag het anders na aan je gyn en/of echoscopist. Colalight; gefeliciteerd! Fijn dat je over de shock heen bent. Het is ook niet niks twee kindjes i.p.v. één. Je HB zal binnenkort ook wel geprikt worden. Mocht het aan de lage kant zijn dan krijg je ijzertabletten of misschien krijg je ze al standaard (hier krijg je dat bij een meerlingzwangerschap). Ik ben altijd moe gebleven tijdens de zwangerschap. Twee kindjes vergen dan ook best veel van je lichaam. Spannend of ze 1 of 2 eiig zijn. De kindjes zijn hier afgelopen dagen wat van slag. Ik denk door de warmte. Ze komen eerder om te drinken en slapen minder goed Gelukkig zakt de temperatuur aankomende dagen wat.
Welkom en gefeliciteerd nieuwe twinmoms! Wat een warmte indd de afgelopen dagen, snap dat de kindjes daar ook last van hebben. Is ook wel even wennen allemaal. Wat betreft de groeiachterstand.. Ja ze schelen kets van 160 gram. Volgens de gyn mag dat zo vroeg eigenlijk nog niet. Maar we weten ook niet hoe goedd ze gemeten heeft, valt namelijk niet mee met twee die telkens voor elkaar langs trappen dn zwaaien. Dus kan best zijn dat ze niet de juiste voetjes heeft gemeten. Zelf maak ik me er nu nog niet zo veel zorgen ovet. Kan ook best zijn dat de een n groeispurt nog moet, hij heeft ook wel een iets beroerder plekkie dan zn broer 😜 Ik voel ze veel bewegen, wordt er soms wel beetje gek van (vind ik raar om te zeggen, want het is juist ook heel fijn, maar voelt soms zo ongemakkelijk al dat gerek en gestrek (haast pijnlijk). Vast herkenbaar voor sommigen?!) Nou voor die genen die net als ik vakantie hebben, fijne vakantie! Anderen werkse, sterkte of geniet gewoon van dit bijzondere gegeven en weltrusten. Is alweer veel te laat 😜
Combinatietest, hier niet gedaan. Wij hopen op 2 gezonde kindjes en als het anders blijkt, dan is dat zo. Het geeft geen garanties en leven afbreken doen we niet. Nier, ik heb nierstuwing door de zwangerschap. Blijft een probleem gedurende de zwangerschap en t is afwachten in hoeverre het klachten blijft geven. Tot nu toe goed baat bij osteopathie en homeopathie. Van de week draaide alleen de baby aan die kant er tegenaan. Dat is dan flink pijnlijk. Hier worden de bewegingen ook gevoeliger, met name de baby in.hoofdligging. Buik voelt op sommige plekken al beurs
Pinkflower sorry haha dan was ik in de war met de namen🙈 wist idd dat jouw kleintjes er allang zijn! wat last van de warmte dus nu? Het is ook wel behoorlijk pittig he de laatste week.. gelukkig wordt het wat koeler idd! Sonnie83 hier de combinatietest niet gedaan. Uitomst is nooit 100% en we vertrouwen erop dat het gezonde kindjes zijn en mocht het anders zijn, dan zijn we er ook blij mee♡ Colalight welkom! Gelukkig een beetje bijgekomen van de shock dus weet nog goed hoe dat voelde! Het moet even landen, en daarna is het heel leuk! Julyn spannend die groeiachterstand.. wie weet trekt het nog mooi bij idd! Haha ja druk kan het zijn in de buik he.. ik had dat op dat termijn nog niet zo, laatste weken denk ik wel eens nounou!? Haha. Ga het vast nog missen straks.. Red88 vervelend zeg! Hopelijk gaat het steeds beter.
Mijn berichten worden niet geplaatst door slechte verbinding alleen kleine stukjes. Na de vakantie kom ik snel weer kletsen...
Marjo; wat een mooie gewichten hebben jullie kindjes. Nog even volhouden dan kun je ze in je armen sluiten. sonnie; wij hebben geen combinatietest laten doen, omdat je wanneer er iets uitkomt eigenlijk vervolgonderzoek moet laten doen. Daaraan kleven weer dusdanig risico's dat wij die niet wilden nemen. Hebben hiervoor al 4 vroegtijdig mislukte zwangerschappen gehad. We hebben wel een uitgebreide GUO (20-weken) gehad, daar kunnen ze ernstige afwijkingen ook opsporen. Colalight; Gefeliciteerd! Ben benieuwd of het 1- of 2-eiig is, is toch wel belangrijk voor het vervolgen van de zwangerschap. Suusjeuh; Jij mag bijna voor de GUO of niet? Spannend hoor! Pinkflower; hoe is het met de kleintjes? Blij dat het wat minder warm is? Ik wel in ieder geval. Fijn om te lezen dat bij jou het meten aan het eind ook lastiger was Julyn; herkenbaar hoor van het bewegen. Het is heel fijn om ze te voelen, maar sommige bewegingen zijn nu eenmaal niet aangenaam. Red; fijn dat je baat hebt bij therapie. Het zou fijn zijn als het onder controle blijft. Koekie; lekker vakantie vieren en genieten! Nu kun je nog fijn dingen ondernemen. Hier volledig aan het nestelen..... Alles wassen, kamertje in orde maken. Heb gisteren controle gehad, deze was gelukkig helemaal goed. Moet nu iedere week voor controle komen. Vanaf zaterdag wordt een bevalling niet meer geremd. Nog een paar weken dan zijn ze er, zo benieuwd hoe het gaat.
2opkomst, 15 augustus hebben wij seo want hier volgens mij geen indicatie voor een geo? Ik heb aangegeven een tweeling te verwachten dus zullen ze vast de goede ingeplande hebben. Fijn hoor dat jij de termijn bereikt hebben dat ze niet meer tegen gaan houden maar lekker als ze nog een week of 3-4 blijven zitten. Is het nog vol te houden? Ik heb zojuist -we hebben nu vakantie- besloten na de vakantie geen kleine kindjes meer op te vangen dus de ene gaat alvast een alternatief zoeken en het andere gezin zal ik morgen benaderen maar die heb ik maar 1x per week dus dat kan ook nog een weekje langer. De vermoeidheid komt er nu wel flink uit.
Dag allemaal, vandaag laatste dag naar kantoor geweest. Was eigenlijk alleen nog maar thuis aan het werk maar wilde nog afscheid nemen (met taart). En ik had gelukkig een goede dag, kon de trap goed opkomen en werd niet extreem vermoeid Blij dat het afscheid zo positief ging. Ik heb me nog vastgelegd een rapport de komende tijd af te maken, dat doe ik rustig vanuit huis, maar mn verlof begint maandag, hehe @Sonnie: ik heb meteen de NIPT laten doen, kost wel veel geld maar is alleen bloedprikken en binnen 5 dagen hadden we uitsluitsel dan alles voor 99,7% zeker in orde was + meteen het geslacht. Dit was met 11 weken. De combitest is zo'n onzeker traject en als je een verhoogde 'kans' hebt moet je nog langer wachten met andere onderzoeken. Al bieden veel ziekenhuizen tegenwoordig bij een verhoogde kans gratis de NIPT aan. Maar daar wilde wij dus niet op wachten, zeker aangezien het een tweeling is. Hoe sneller je het weet, hoe sneller je keuzes kunt maken.
Oh, en ik heb net zo'n 260 newborn luiers gekocht met 50% korting - en realiseerde me ineens dat die 3 weken meegaan :S ???!!!??? Dit wordt een duur grapje. Extra motivatie mn 2,5 jarige nu snel zindelijk te krijgen...
Ja, dure grapjes die luiers. Hier bij de jongste tot 6 weken mt 1 gebruikt en ze woog toen al 6 kg. Ze verbruikte niet zo veel luiers en ze moesten toch op. Die van Pampers gaan wel even mee. Maar gaan hier voor wasbaar om de kosten nog een beetje leuk te houden. Andere 2 dragen s nachts nog een luier, gaan we proberen na de vakantie mee te stoppen.
Haha hier ook flink ingeslagen alvast wat betreft de luiers 😄 Gek idee dat ze er straks zo snel door heen zullen gaan. Ik heb namelijk geen idee, aangezien het onze eerste kindjes zijn 😁 Fijn om terug te lezen dat de bewegelijkheid van de baby's door meer van jullie niet altijd als even prettig worden ervaren. Naja sommige bewegingen dan... Maandag weer een groei echo, ben benieuwd of mn mannetje rechts goed is gegroeid. Mijn gevoel zegt van wel, veel pijn gehad van het groeien van mn buik aan die kant. Mn buik staat steeds beetje scheef, kan echt merken dat ze beide zo hun voorkeurshoudong hebben haha. De en hangt echt heerlijk tegen mn ribben aan te porren en de andere heeft veel meer ruimte en neemt die ook. Nu al echte karaktertjes hihoii. Blijft spannend allemaal. Succes voor de mama's die zijn begonnen aan de laatse lootjes!
Suusjeuh; wat een verstandige keus voor na de vakantie. Merk zelf dat het snel zwaarder wordt. Heb de boel thuis nu eigenlijk klaar, dus heb nu zelf meer rust. Doe ook eigenlijk niet veel op de dagen, want het is al genoeg om voor mezelf en onze dochter te zorgen. Ik hoop inderdaad dat ze nog een week of 2 a 3 blijven zitten. Ja die luiers dat is wel een ding hoor. In de eerste 6 weken gemiddeld 8 per kind per dag, dus 16 per dag Ik ben zelf aan het kijken naar een abonnement bij pamperbox.be, mogelijk dat dat wel echt voordelig is.
2 opkomst Onze vakantie is nu voorbij! 2 weken vliegen voorbij. Wauw je bent al 34 weken. Wat goed zeg. Nog eventjes volhouden. Gelukkig zijn ze bij de echo helemaal goed gekeurd. Suusjuh Rustig aandoen hoor! Luiers Ja die hakken er wel in. Bij de 1e twins soms super aanbiedingen gehad van pampers... dus dan haalde ik die. Anders gewoon kruidvat luiers... Mijn meiden zijn helaas in de nacht nog niet zindelijk. Of ja ik geloof dat ze extra de luiers nat plassen Aankomende week gaan we hun nieuwe kamer inrichten en dan ga ik alles uitwassen qua beddengoed en overtrekken enz... en als dat gedaan is kunnen ze op hun nieuwe kamer gaan slapen... ze weten al dat ze dan geen luiers meer om krijgen en benoemen dat ook Dus voorbereiding is al gedaan... haha.. ben benieuwd hoe vaak ik kan wassen
@Suusjeuh @Pinkflower @red88 @MarjoP @2opkomst - dank voor jullie ervaringen. We hebben het toch maar gedaan, en afgelopen vrijdag kregen we supergoede uitslagen! Nekplooitjes 1.8 en 1.9 en de combitest voor alle drie trisomien kans <1:5000 Het blijft natuurlijk een kansberekening, maar deze kans is wel heel erg klein (dat je onder een bus komt is denk ik wel hoger). Dus we zijn nu erg opgelucht en kunnen echt gaan genieten! Inmiddels 13 weken en 5 dagen zwanger, en de misselijkheid begint eindelijk af te nemen! Ik blijf trouwens vragen stellen Wat denken jullie dat een goed moment is om een babyshower te (laten) organiseren? Het lijkt me iig dat het handiger is om het eerder te doen dan voor een eenlingzwangerschap... Thanks!
Kannietslapen fijn, verlof! Geniet ervan! Julyn vandaag groeiecho dus, spannend! Hopelijk weer mooie gewichten Koekie2 de vakantie zit er al weer op dus! Lekker kunnen genieten? Sonnie83 wat fijn die goede uitslagen! Nu dus met een gerust gevoel verder de zwangerschap in fijn ook dat de misselijkheid afneemt! De babyshower had ik al rond de 27wk omdat het daarna lastig werd voor alle dames om te kunnen. Vond het zelf wel fijn, dan ben je nog lekker fit! Hier de allerallerlaatste loodjes.. zo benieuwd! Slapen wil echt haast niet meer en lichamelijk ben ik net een oud dametje wat rond scharrelt door huis. Maar nog even volhouden! De laatste dingetjes in huis op orde maken deze week en dan afwachten..♡
Julyn; hoe was je echo? Ik heb eens even gekeken hoeveel de meiden hier scheelden bij 23wk...maar 2 gram. 160 gram verschil was pas bij 34wk. Daarna ging het trouwens wel snel; scheelden 600 gram bij de geboorte (bijna 38 weken). Verder wel alles goed met de navelstreng / doorbloeding? Ooh zeker dat het gerek en gestrek van de baby's ongemakkelijk kan zijn! En pijn heb ik ook zeker wel gehad...lekker met voeten tegen je ribben aan Nee, dat mis ik niet haha. Luiers; reken maar op 8 per kind per dag. Red; ach ja, dat heb ik ook wel gelezen. Mijn hersens werken nog niet optimaal Fijn dat je baat hebt bij osteo- en homeopathie. Jemig, wasbare luiers...lijkt mij een heel karwei. MarjoP; hoe is het met jou? Zitten de kindjes nog in je buik? Zo ja, succes met de laatste loodjes! 2opkomst; ja ik ben zeker blij dat het minder warm is en hopelijk word het ook niet meer warmer dan 25 graden. Voor de meiden helemaal niet prettig. Fijn dat thuis alles op ord is. En goed dat je elke week controle krijgt. Nog een paar weken en dan kun je de kleintjes vasthouden. Suusjeuh; verstandig dat je het werk er bij neerlegd. Lekker de tijd voor jezelf. Kannietslapen; geniet van je verlof! Haha, luiers gaan inderdaad erg snel op. Hier zijn ze 8 weken. De ene zit nog in nr 1 en de ander sinds ongeveer 2 weken in nr 2. Wij hamsteren Pampers steeds bij de AH als ze 40% / 50% korting zijn. Koekie; hopelijk worden je meiden snel zindelijk anders ben je veel luiers aan het verschonen op een dag haha. Sonnie; fijn hoor dat de uitslag goed is! Inderdaad er wel rekening mee houden dat het een kansberekening is. Maar dit geeft in ieder geval een prettig gevoel neem ik aan en kun je fijn verder genieten van je zwangerschap. Ik zou een babyshower niet te laat plannen. Ergens na de 20wk echo ofzo.
Vanuit de stabiele zijligging een berichtje. Voelde me net zo beroerd dat ik alleen maar plat kon gaan liggen. Mn dochter van 2,5 snapt echt niet wat er dan met mama aan de hand is. Zo zielig. Mn man was net even naar de winkel. Gelukkig snel terug. Ik blijf enorm ervan balen (zeg maar depri) dat mn zwangerschap zo moet lopen. Niks meer kunnen. Continu moe en af en toe van dit soort aanvallen (door druk op rug ader waarschijnlijk). Bah...