Heb de vraag net uitgezet op het UWV forum hier, keep you posted! Ja we hebben er niets aan om te klagen maar ben het helemaal eens hoor Sonnie. Onbetaald verlof is niet voor iedereen een optie, daarom is het zooo krom.
Hier terug van vakantie en lees meteen dat Red bevallen is van 2 prachtige jongens. Gefeliciteerd! En ook een super bevalling. Daar teken ik ook wel voor. Ik weet nog niet wanneer ik stop met werken. Zie het nog wel. Maar wel makkelijk om hier een beetje mee te lezen dat het soms wel anders loopt dan gedacht.
Red; gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoons! Leuke namen! Fijn dat het goed met ze gaat. En met jou? Klinkt als een prettige bevalling. Donkie; ik zag jou namentopic voorbij komen. Ik vind Sara mooi bij Noa. Ben je er zelf al over uit? Sonnie; vervelend dat je een pessarium hebt gekregen. Rustig aan doen maar. Hier gaven ze aan dat boven de 3,5cm prima is. 2opkomst; fijn dat de jongens het prettig vinden in de draagdoek en dan minder last van krampen hebben. De meerlingverlofregeling; :x , kan er niets anders van maken. Ik had niet eens keuze éénling- of meerlingverlof. Ze hebben mij de tweelingregeling verplicht gesteld. Ze wisten toen half niet eens hoe de regeling in elkaar stak, ook al zoiets :x Van Rijksoverheid nooit wat gehoord w.b.t. mijn klacht en UWV trekt de handen er vanaf en verwijst je terug naar Rijksoverheid, want je hebt een klacht over een wet.
Kannietslapen Hier duurt het wel even voordat ik lekker lig... vaak lig ik uren wakker en op een gegeven moment ben ik zo moe dat ik in slaap val. Red Van harte gefeliciteerd met jullie zoontjes! Wel echt mooie gewichten zeg. Ondanks dat ze nog een tijd in het zh moeten blijven wens ik je nu alvast alle geluk! Geniet van ze en hopelijk mogen ze snel mee naar huis na de couveuse tijd. Wat klink je trouwens relax! Echt een power vrouw ben je Sonnie Doe maar rustig aan hoor. En als het op je werk niet meer gaat gewoon stoppen. Meerlingenverlof Is echt wel ten alle tijden ongunstig. Ik zou dat echt niet opnemen. Ik ben volledig moeten stoppen... als ik gebruik zou maken van de regeling zou ik deze week mijn verlof krijgen... als ik met 36 weken zou bevallen heb ik nog recht op 10 weken verlof... Nu heb ik de oude regeling en blijf ik gewoon ziek tot 34 weken... vanaf 34 weken gaat mijn verlof in... stel ik zou met 36 weken bevallen, dan heb ik ipv 10 weken verlof dan nog 14
@pinkflower. Klopt zat nogal in twijfel over de namen. Julia valt nu zo wie zo af. Daar zijn we het in ieder geval over eens. Ik vind Sara leuker bij Liza en Noa maar mijn man vind Emma leuker. Heb zojuist een proefdruk van het geboortekaartje besteld met de namen Noa en Sara misschien dat hij dan ook om is Meerlingenverlof. Ik heb dat laatst bij de arbo arts besproken die gaf zelfs aan zoveel mogelijk gebruik te maken van het normale verlof als je toch al voor 100% ziek bent gemeld. Hij zei wel dat je dan een goede rede voor je ziekmelding moet hebben maar goed de meeste snappen wel dat een tweelingzwangerschap wel wat zwaarder is gelukkig. @Koekie. Heb jij ook zo'n last van je heupen bij het liggen? Morgen weer controle bij de gynaecoloog. Ben benieuwd hoe we er voor staan.
Koekie, meerlingen verlof is niet voor iedereen ongunstig. Ik ben zelfstandige en kan nu met 30 weken stoppen met werken. Geen werk is geen inkomen voor mij. Ik moet al veel geld ( ca 700 euro per maand ) missen omdat ik heb moeten minderen met werken. Ziektewet is voor mij geen optie, daar ben ik - en de meeste zelfstandige - niet voor verzekerd. Als de kindjes 10 weken zijn dan begin ik rustig aan weer met de 'makkelijke' kindjes en gaan we kijken in hoeverre het werken lukt. Maar het is alleen voor mensen in loondienst nadelig. Maar julie hebben een vangnet in de vorm van ziektewet.
Donkie, Nou mijn heupen vallen nog wel mee maar mijn buik!!! En die banden.... elke dag super veel last van... maar we gaan door! Alles voor de kindjes Succes bij de gyn! Suusjeuh, ja dat klopt.. voor zelfstandige is dat anders. Maar het betreft echt de mensen in loondienst. Ik ben zelf in loondienst en zelfstandig. Ik werk zondag voor het laatst... ook net na de 30 weken... in januari begin ik weer rustig aan...
Meerlingenverlof: wat een kromme regeling idd. Ik krijg nu idd 2 weken korter na de bevalling dan als ik 'gewoon' verlof had genomen. Maar wist eerlijk gezegd niet dat het een optie was! Toch maar even bij mn HR informeren of er iets aan te doen is.
Ik begreep ook dat ze de regeling meerlingverlof willen gaan herzien omdat ze zelf ook door hebben dat het niet naar behoren werkt. Helaas hebben wij hier alleen niks meer aan. @koekie. Oh ja je buik is ook vervelend. Vooral met omdraaien of niet? Controle was vandaag goed. Ze worden allebei rond de 1450 gram geschat nu en liggen allebei met het hoofd naar beneden. Ze zijn ook al behoorlijk gezakt in mijn buik.
Ik krijg nooit te horen hoe groot de kindjes zijn, wel jammer. Ik weet wel dat m'n meisje bijna een week kleiner is als m'n jongen, maar ze liet toen op de groei curve zien dat de knul bovenaan de curve groeit en de andere op de midden lijn.
Zo net weer terug van twee dagen ziekenhuis. Ik bleef afwisselend harde buiken en weeën houden en die heb ik nu nog steeds. Zaterdag avond dacht ik even dat het door zou zetten omdat zelfs onder de douche de weeën niet ophielden. Maar ze doen verder niets dus ik mocht weer naar huis vandaag. Nu dus lekker thuis met nog steeds de harde buiken en de weeën. Aan de ene kant is het fijn dat ze nog binnen zitten maar aan de andere kant ben ik nu wel helemaal op. Ik heb al twee dagen nauwelijks geslapen. Nu moet ik het wel rustig aan doen en mijn ouders hebben meteen bijna alles overgenomen wat betreft de zorg voor mijn zoontje. Echt vervelend.
Little man, vervelend zeg dat het zo lang aanhoud! Met jouw termijn remmen ze dan nog of laten ze ze komen? Hopelijk krijg je nog even rust terug in je buik.
@little man. Hoop dat je thuis wat rust kunt pakken! Heb je nodig voor wanneer het echt doorzet. En: plat liggen werkt echt, dus blijf letterlijk zoveel mogelijk liggen, dan nemen de voorweeeen hopelijk wat af.
Ze remmen nu niet meer. als het nu doorzet dan laten ze ze gewoon komen. Ik probeer zoveel mogelijk te liggen maar met mijn bekken gaat dat helaas niet altijd. Ik ben heel hard aan het hopen dat mijn buik weer wat rustiger wordt of dat het gewoon eens even doorzet. dit tussen gedoe is heel vermoeiend.
Donkie Met omdraaien inderdaad maar het schiet er ook gewoon in als ik niks doe. Als ik gewoon zit op de bank kan ik er ook flink last van krijgen. En wat een mooie gewichten! Suusjeuh Ik vraag de gewichten altijd na de groei echo Little man Oh jeetje nou spannend zeg! Lief dat er voor je zoontje wordt gezorgd. Fijn he zo'n mensen om je heen. Hopelijk blijven de kindjes toch nog eventjes zitten. Hier Straks teveel gelopen. Volgens mij weet ik nu wat harde buiken zijn... dus ik doe lekker rustig aan
Net weer een afspraak gehad bij de gyn en de kleinste is nu weer bijgetrokken qua groei. Dus de inleiding is meteen maar weer ruim een week verder geschoven naar tussen de 38 en 39 weken. Ik baal echt even gruwelijk nu. ik zou graag eens een keer duidelijkheid willen nu moet ik weer een week langer. Sorry voor al het geklaag maar ik wordt een beetje gek hier.
Ha meiden, even een echopost. Vandaag controle gehad en twee dingen: -baarmoedermond was 3.2 en moest 3.8 zijn. Ik krijg nu vaginale progestron tabletten en word morgen gebeld of er een ring nodig is. Ik neig er zelf naar om te zeggen dat ik graag een tweede meting met 20 weken afwacht om dan te zien of hij nog verder afgenomen is. Iemand ervaring? Ook met de vaginale tabletten? - 1 van de meiden heeft een te kort bovenbeentje: 22mm ipv 24 mm, 2 mm te kort dus op de echo. Nu is mijn man aziatisch en heeft ook relatief korte benen + we hadden een erg goede combinatietest maar toch doorgestuurd voor GUO. Better safe than sorry. Horen morgen wanneer.
Spannend cola light, geen leuke berichten om aan je hoofd te hebben. Ik moest zelf bij verandering van m'n bmm de week erna weer terug komen voor een meting maar bij mij bleef het met rust stabiel, en met inspanning gelukkig ook bleek later. Hopelijk helpen de tabletten'!
@colalight - geen ervaring met progesteron, wel nu een pessarium erin sinds vorige week vrijdag. Met 19wk 5 dagen 3cm bmm gehad en 5 dagen later weer gemeten: was gelukkig nog zelfde. Van de artsen mag ik normaal actief zijn zonder zware inspanning maar ik houd toch meer rust, werk vanuit huis en lig regelmatig op de bank... Wil toch geen risico lopen met deze termijn... In ieder geval heb ik begrepen dat alles boven 2.5cm geen echt verhoogd risico is, maar lichtjes verhoogd... En zolang het stabiel blijft, is er niet veel aan de hand.
@colalight @sonnie. Had met de 20 weken echo 3cm. Ik kreeg ook de optie voor een proef met tabletten of pressarium maar heb er vanaf gezien. Wel dus met 29 weken even in ziekenhuis gelegen, ging van de 1cm bmm meting ineens naar 2/3cm ontsluiting. Maar de weeenremmers werkte goed en ben nu al bijna 36 weken. Kortom, er is geen pijl op te trekken en dat is wat ze me ook in het ziekenhuis zeiden. Bij mn eerste liep ik voor mn gevoel ook al weken met ontsluiting. Ik ging die inleiding ook met 2 gratis cm in en dat verbaasde me toen niks. Je leest heel veel dat vrouwen al weken met ontsluiting lopen. Het is denk ik zaak snel te reageren als je verandering voelt en verder rustig aan doen @little man: I feel your pain . Bizarre is dat ik me deze week zowaar iets beter begin te voelen! Misschien komt het doordat ik de datum nu weet, maar ik zou bijna willen bellen om te vragen of het nog een weekje later kan. Ehe, toch maar niet Beter niet helemaal gesloopt de bevalling in, gebruik maken van dit kleine beetje nieuwe energie, haha