@kannietslapen: Het is zo fijn als je gewoon een datum hebt dan kun je daar naartoe leven. Ik zou ook wel zoveel duidelijkheid willen. Ik loop nu ook rond met 2cm ontsluiting en een half verweekte bmm maar omdat dat in die twee dagen niets veranderde mocht ik gewoon nar huis zonder verdere restricties. Nu wordt ik daar verder niet op gecontroleerd alleen mocht er iets veranderen in de situatie dan moet ik aan de bel trekken.
Hoi meiden, even een update van hier. Dagen zijn heftig, vliegen voorbij, komt veel op je af en rustig even nadenken zit er bijna niet in. Ik moest zondagmiddag onverwachts verhuizen naar het Ronald McDonaldhuis. Ivan deed het super maar werd maandag ineens heel ziek. Echt in no time. Even heel kritiek geweest maar gelukkig slaat de antibiotica aan. Hij blijkt een E coli bacterie bij zich te hebben, die is gelukkig goed te behandelen. Aaron deed het zo goed en het is druk op de NICU dus die moest gistermiddag verhuizen naar een ander ziekenhuis naar High Care. Gelukkig gelukt in dezelfde stad. Maar nu liggen ze dus op 2 verschillende plekken. Het is de bedoeling dat Ivan misschien morgen mag. Zaterdag ga ik weer naar huis.
@kannietslapen - hoe vaak werd je toen gecheckt voor je bmm tussen 20 en 29 weken en moest je meer rusten dan ervoor? @littleman hou nog even vol! Kan me goed voorstellen dat je zat wordt van het wachten... @red88 Dat moet heel zwaar zijn voor jullie nu! Echt naar voor Ivan maar superfijn dat de antibiotica werkt! Jullie zullen in no time weer samen zijn! Keep us posted!
Red; heftig zeg, een zieke baby en de ander overgeplaatst naar een ander ziekenhuis. Hopelijk mag Ivan ook snel naar het andere ziekenhuis. Hoe gaat het met jou in deze situatie? Littleman; bij mij kwamen ze 4 dagen voor de bevalling er toevallig achter (opname) dat ik 2cm ontsluiting had. Zelf niets van gemerkt en ook niet het gevoel gehad dat ze ergens die dagen uit zichzelf zouden komen. Er zijn veel vrouwen die al 1 à 2cm ontsluiting hebben, daar een tijd mee rondlopen en niets door hebben. Dus doe lekker je ding, maar gewoon rustig aan. Fijn dat de kleinste is gegroeid. Wel balen dat de inleindg wordt verschoven. Hier doen ze zonder medische redenen niet eerder dan bij 38wk inleiden. Gewoon een datum laten vastzetten met 38wk als je denkt dat 39wk teveel wordt. Je kunt er altijd nog vanaf zien. Colalight; ik heb progesteron bollen vaginaal gebruikt tijdens mijn IVF traject. Maar dan om het baarmoederslijmvlies in goede conditie te houden aangezien alles in het traject kunstmatig wordt geregeld door medicatie. Het schijnt bij een verkorte baarmoederhals dat je zelf te weinig progesteron aanmaakt. Ik heb er geen ervaring mee met het gebruik later in de zwangerschap. Hopelijk heeft ze de beenlengte van haar vader. Maar inderdaad goed dat je een GUO krijgt aangeboden. Toch spannend. Donkie; haha, hoe vond je man de proefdruk? Fijn dat het goed gaat met de kindjes.
Voor een groot deel goedgekeurd bij de 20 weken echo. Het meisje ligt met het gezicht naar beneden dus dat kunnen ze niet zien. Jongetje ligt er goed voor dus daarvan is het meeste goedgekeurd. Over 2 weken opnieuw een echo om te kijken of het meisje is gedraaid en of het jongetje zijn rugje wil laten zien. Nu al super eigenwijs in de buik. 💟💙
Sterkte Red! Wat zal dat veel energie kosten van iedereen, twee zulke kleine kindjes en dan nog beiden in een ander ziekenhuis ook... Hoe zijn de meiden eronder?
Red, heftig en hopelijk gaat het snel beter met Ivan zodat de broertjes weer bij elkaar zijn in hetzelfde ziekenhuis. Hier vandaag ook gevraagd bij de echo naar mijn bmm en deze was prima. En kindjes wogen 295 en 290 gram.
@sonnie: er is geen enkele keer meer gekeken hoe de bmm / ontsluiting is. Mijn gyn vond het na de 20 weken echo niet meer nodig, 3cm was ook best mooi volgens haar. Bij mn ziekenhuisverblijfje net 28 weken uiteraard wel gechecken (1cm bmm, 2 cm ontsluiting). Toen de weeen eeg bleven zeiden ze dat erin voelen alleen maar de boel kan 'aanwakkeren' dus dat ze er vanaf blijven (totdat het weer begint). Daarna niet meer gekeken. Ik hoefde na de 20 weken echo niet meer te rusten. Na de ziekenhuisopname wel, zoveel mogelijk. Rond 32 weken zei gyn dat ik weer meer mocht gaan doen.
Wat fijn dat je een datum hebt, kannietslapen! Hier hoera voor 26 weken! Ik neem het er maar van; ik slaap geweldig en kom in de ochtend fit mn bed uit. Uiteraard is dat om 10.00 weer klaar maar zo start ik goed op met mn kids!
Ivan heeft gisteren een transfusie met trombocyten gehad. Heel hard hopen, duimen, bidden dat het goed aanslaat. Hij lijkt verder stabiel te blijven. Huid was niet mooi doorbloed, hoop heel erg dat het straks beter is. Zorgen om onze mini man... Voeding en ademhaling gaat goed gelukkig. Hij heeft nu andere antibiotica die de bacterie het beste aanpakt. Afwachten nu... Aaron doet het super! Ligt steeds heerlijk relaxed als ik er kom. Gisteravond lekker met hem gebuideld. Wel pittig zo 2 ziekenhuizen in en wil bij beide 2x per dag zijn. De ene dan de andere dag langer, zo maar wat verdelen. M'n man komt vanmiddag weer, moeten we misschien maar even naar elk een kind.
@kannietslapen dat is geruststellend om te horen - ik merk dat ik mezelf echt gek aan het maken ben soms, en dan durf ik echt bijna niks meer doen uit angst dat activiteit mijn bmm gaat verkorten... ga morgen voor een algemene controle en voor een zwangerschapspsycholoog, dus hoop dat het meer rust gaat geven... @suusjeuh gefeliciteerd met je 26 weken! Weer een stapje verder! @red88 kan me voorstellen hoe gespannen jullie moeten zijn voor jullie mannetje! Denk aan jullie en hoop ook van harte dat alles goed gaat aanslaan en dat jullie snel met z'n allen bij elkaar zijn! Wel goed iig dat ze de antibiotica aanpassen als ze merken dat het beter is dan wat hij eerder had! Heel veel sterkte!
Sonnie, zo slecht joh: ik ben niet eens meer gebeld over die ring pid en toen ik het ziekenhuis belde bleek die gyn pas vrijdag weer dienst te hebben. Ook niets meer gehoord over mijn bloeduitslagen. Ga morgen zelf maar weer bellen :/ Zit toch ook best wel met dat bovenbeentje verhaal. Vokgende week donderdag naar Erasmus voor de GUO echo.
@Colalight echt vervelend dat ze je niet hebben gebeld... maar goed, morgen is het alweer vrijdag en dan is je gyn er weer dus je kunt idd beter zelf bellen... Kan me goed voorstellen dat je ook met het bovenbeentje zit... Hadden ze het maar op een kant korter gemeten of waren beiden korter dan gemiddeld? Toen ze bij mij de echo deden waren de baby's zo beweeglijk dat meten nogal lastig was... dat kan ook enorm verschil uitmaken...
Little man Snap dat je gek wordt van onzekerheid maar geloof me.... des te langer ze blijven zitten des te beter. Maar een datum zou wel fijn zijn idd... Colalight Een extra controle is niet erg. Hier ook ineens 1 kindje een tekort bovenbeentje maar verwacht dat deze nog een spurtje moest krijgen. En wat vervelend dat je bmm al een stukje korter is maar ik vind het nog niet echt schokkend. Of ligt dat aan mij? Red Wat heftig zeg.. spannend is dat allemaal. En in 2 verschillende ziekenhuizen? Vreselijk. Leeuwinnetje Super dat tot nu toe alles er goed uit zag! Hier Vandaag 30 weekjes!!! Zo blij dat de 3 ervoor staat! De kindjes hebben een stijgende lijn gemaakt qua groei en hopelijk blijft dat zo. Woensdag weer een groei echo. Verder hoeft mijn bmm ook niet meer te worden gemeten. Met 27 weken voor het laatst gedaan en toen was hij 3.8 geloof ik. dus dat is netjes..
Ja nou volgens mij hebben ze maar 1 beentje gemeten en die was dus te kort, niet allebei. Het was wel van het meisje wat enorm aan het bewegen was dus ik heb daar hoop op dat het misschien een mismeting is. ,het beentje was 16.5 en ik was 17.6 op moment vd echo. Ondergrens is 23 en was dus 21... afwachten maar. Ben vandaag wel gebeld, net vanavond en ze nam alle tijd. Wat blijkt: ik kan kieze of ik aan de studie meedoe of ik mag zelf kiezen: pillen of een ring. Afwachten tot een volgende meting en dan kijken of het koryer werd was was geen optie want 32mm bij 18 weken vonden zij dermate te kort dat ze nu actie aanraden. Ik ben enorm geen fan van hormonen en dus gekozen voor de ring, die asap geplaatst zal worden. Ben erg benieuwd naar jou ervaringen Sonnie. Tegen mij zeiden ze dat nadelen zijn dat je meer afscheiding kan krijgen en dat je partner het kan voelen tijdens de sex. Ik stuur je even een PM zo.
Heerlijk die 30 weken, feli! Hahaha blijkbaar ligt day idd aan jou dan want 38 mm is de ondergrens en daarom vond het zieke huis 32 mm Met pas 18 weken op de teller een reden tot direct actie. ikzelf heb ergens ook het gevoel dat het allemaal wel losloopt gezien dat mijn jongste dochter met 41,5 week en 4100 gram nog geen aanstalten maakte te komen, maar als twee artsen het je zo expliciet aanraden ga ik geen risico nemen....
Nou komende maandag heb ik niet gehaald. Vanacht met onrustige buik naar het ziekenhuis. Elke 5 minuten een harde buik, maar geen weeen en dat bleef zo. Wel toch 4 cm ontsluiting dus besloten de inleiding vandaag te doen. Moest eerst een infuus antibiotica ivm aanwezige streptokokke b bacterie. Daarna vliezen breken en ana infuus. Dat infuus begon rond 16.20 te werken, 16.45 kon ik gaan persen en 17.03 en 17.08 zijn Catharina en Anna geboren. Ik wist niet wat me overkwam zo snel. Placenta 7 minuten later. Nog een klein scheurtje en nu een boel naweeen. Maar het zit erop! De babies doen het vooralsnog goed met 2350 en 2450 gram. We blijven zeker een weekje hier. Ik kan niet wachten tot we met zn allen thuis zijn
@kannietslapen Gefeliciteerd!!!! Heerlijk! klinkt alsnbest een fije bevalling? Met hoeveel weken zijn ze nu gebornen? Geniet!!!! X
@ kannietslapen. Gefeliciteerd!! Mooie namen en mooie gewichten hoor!! Nu lekker genieten van je meiden! Wij hebben nu eindelijk de tekening die op het geboortekaartje komt binnen. Nu de rest van het kaartje nog.