Nu zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Knokke, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonnie83

Sonnie83 Actief lid

30 mei 2016
    114
    0
    0
    Bedrijfsjurist
    Amsterdam
    @sophia89 heel vervelend... geen ervaring met gembercapsules wel met verse gember thee... Heb dat regelmatig gedronken, en wellicht dat ik daarom maar gematigd misselijk was. Ik doe zelf al jaren veel met Ayurveda (Oud-Indiase voedingsregels) en dat is een van de voornaamste tips tegen misselijkheid. Dus waarschijnlijk dat alles met gember effect heeft.

2. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Sophia, Ik heb geen medicatie ingenomen voor de misselijkheid dus geen ervaring met gember capsules. Wel weet ik dat je op moet letten met gember als je zwanger bent... Dat zal met de capsules wel meevallen die hoeveelheden maar dacht meld het even... hihi

Sonnie, gember is erg slecht als je zwanger bent dus let daar wel mee op ;)

Hier, vandaag echt ineens niet lekker eraan. Misselijk en beetje slap. Hoop niet dat ons meisje mij heeft aangestoken.
    Ik wordt steeds zenuwachtiger nu....
    Dadelijk nog op controle voor ctg en morgen ben ik 35 weken. Met 35 weken werden onze meiden gehaald.... nu weet ik dat alles steeds dichterbij komt... maar hopelijk mogen deze 2 nog iets langer blijven zitten. Heb wel gedroomd dat ik vannacht was bevallen van 2 meisjes... haha... Ben benieuwd over aantal weekjes.

3. Sonnie83

Sonnie83 Actief lid

30 mei 2016
    114
    0
    0
    Bedrijfsjurist
    Amsterdam
    @Koekie2 spannend nu! Hoop ook voor je dat de babies nog even blijven zitten!

Wat gember betreft: hier een goed artikel erover. Gember, natuurlijk middel tegen zwangerschapsmisselijkheid
    Ik heb dagelijks 1 kop thee met 2 dunne schijfjes gember de eerste 12 weken gedronken, en dat is echt prima. Het kan schadelijk zijn in veel grotere hoeveelheden, net als veel andere kruiden. Maar een "normaal" gebruik ervan is echt niet slecht. Heb dit ook destijds nagevraagd bij mijn arts.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Koekie, hoe was je ctg? Buik rustig en babies in orde hoop ik?

5. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Sonnie, oooooh dan valt het idd wel mee met de gember... maar sommige drinken de hele dag door gember thee en dat lijkt me niet zo goed.

Suus, jaaa EINDELIJK goed gekeurd na bijna 2.5 uur. Ze waren druk en niet te vangen... maar uiteindelijk een klein beetje kunnen registreren.
    Hopelijk gaat het morgen beter.
    Vind het nu echt zo spannend worden allemaal. Wordt echt zenuwachtig ( morgen 35 weken en op dit termijn werden onze dames gehaald ) hoop dat ik nog wat langer door mag dragen eigenlijk maar wordt wel met de dag nerveuzer... hihi

6. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    Oh bah dat misselijke ken ik nog zeker wel van in het begin. Heb daar eigenlijk weinig mee gedaan. Het gewoon maar uit gezeten. Het enige wat bij mij wel hielp is op tijd wat eten. Nu ik al een heel stuk verder ben komt de misselijkheid weer terug als ik weer eten moet.

Ook schrikken als je hoort dat je een tweeling krijgt is volgens mij heel normaal. Ik weet nog dat bij mij het zweet me uit brak. Maar het went toch echt en nu ik er aan gewend ben vind ik het alleen maar heel leuk.

Oh Koekie ik hoop dat ze nog even bij je blijven zitten. Maar kan me voorstellen dat ze zenuwen op beginnen te spelen als je dochters ook met 35 weken zijn geboren.

Hier gaat het op het moment aardig. Bekken doet wel heel veel pijn. Is al 3 keer recht gezet maar dat helpt maar even. Ook heb ik s'nachts soms kleine krampen. Lijken op weeen maar zijn het niet. Ook zijn de beide dames dan heel druk in mijn buik dus van slapen komt ook niet veel. Vrijdag weer controle bij de gynaecoloog.

7. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Sophia, welkom.
    Gember helpt heel goed tegen de misselijkheid. Ik heb capsules gehaald bij de Tuinen en die mag je 2 op een dag. Je misselijkheid gaat er niet van weg maar het haalt de scherpe randjes eraf waardoor je jezelf een stuk beter voelt. Schrok al dat het niet goed was, want het werd mij aangeraden boven medicijnen door huisarts en gynaecoloog.

Koekie: wat fijn. Hopelijk blijven ze nog wat langer zitten.

Hier ontzettend grieperig. Hoest als een zeehond en ivm met astma morgen naar de huisarts. Voel me ook echt niet zwanger op dit moment. Kan er niet van genieten. En ben blij als ik ze tussen het hoesten door voel trappen.

8. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Bij mij werd t ook door de huisarts voor geschreven... voel me vandaag al een stuk beter gelukkig. Zie dat jij ook twee eiige tweeling krijgt. Wanneer heb jij termijn echo laten doen? Wil r graag voor onze verhuizing in januari doen dan kunnen we t nog live delen met onze familie....

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Koekie, snap de bezorgdheid qua termijn ja! Maar tot nu toe geen aanleiding dat ze gehaald moeten worden toch? Groeien ze nog met hun lijntje mee?

10. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Donkie, Ik vind het zo leuk dat we gelijk lopen. Ik had vrijdag eigenlijk ook afspraak maar is vervroegd naar morgen.
    Succes vrijdag :)

Suus, tot nu toe nog geen aanleiding maar dat kan dus wel iedere dag als er iets niet goed is... en dat vind ik zo spannend. Er hoeft maar iets niet goed te zijn of ze gaan ingrijpen. Groei echo hebben we vorige week gehad en die was goed. Ze groeien redelijk hun lijntje. Groei echo zal volgende week een keer zijn als die nog wordt gepland. Ben benieuwd wat ze morgen zeggen

11. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Jep klopt. Hier zwanger van een jongen en een meisje. Termijnecjo is bij ons iets anders gelopen omdat r met 10.4weken bij het jongetje een verdikte nekplooi was geconstateerd. Dus hadden toen in 3 weken tijd 5 echo's gehad. Gelukkig is nu alles goed en waarschijnlijk met een te vroege echo (10.4 weken) te veel paniek geweest. Was echt schrikken maar ik ben het nu helemaal vergeten alleen bij iedere afspraak in het ziekenhuis beginnen ze er weer over een dat vind ik soms best jammer.

12. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    Koekie. Best bijzonder exact dezelfde weken en dagen. Hoe krijgen we het voor mekaar:)
    Succes morgen. Ben benieuwd. Mooiste zou zijn nog een week of 3 volhouden.

13. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Donkie, Jaa idd... Succes morgen met de afspraak :)

Hier, ooooh ik ben zo blij. Ik mag nog even door :D Ik heb nu om de dag ctg en woensdag weer ctg, groei echo en doorbloedings echo en weer een gesprek met de gyn.. dan ben ik 35.6 weken.. zou echt fijn zijn als we dat gaan halen. Maar voor nu.... alles voor stapje.

We hebben vandaag ook nog groen licht gekregen van de anesthesist voor de ks. Er is nog niks gepland.... eerst even de groei echo afwachten en de ctg's. Zo spannend :)

14. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    Koekie. Dank je wel. Super dat je nog even door mag. Iedere extra dag is mee genomen. Ik duim dat ze nog even blijven zitten. Als we nou allebei op dezelfde dag gaan bevallen zou helemaal bijzonder zijn:)

15. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Ja dat zou inderdaad echt heel bijzonder zijn. Ga jij gewoon bevallen?

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Koekie, gefeliciteerd dat je je vorige zwangerschap voorbij bent qua draagtijd!
    Donkie, voor jou ook aftellen!

Hier vandaag 31 weken, we raken er wel! Na een beroerde dag vanmiddag lekker bezig kunnen zijn. Baby kleertjes van m'n oudste twee van zolder enz, heerlijk!

17. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Dankjewel :D Voelt ook echt goed.... haha.

Oooh jij al 31 weken... super zeg! wat heerlijk he dat uitzoeken van de baby kleertjes. Vond ik ook zo leuk... alleen had ik niet zoveel uni... haha

18. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    Koekie. Dat is wel de bedoeling. Ze liggen allebei al een tijd met het koppie naar beneden dus zou wel het mooiste zijn. Van mijn dochter ben ik ook gewoon bevallen.

Suusjeuh. Leuk he al die babykleertjes weer tegen komen. Vond dat toen ook zo leuk toen ik ze van zolder haalde. Kwamen ook weer allemaal herinneringen naar boven.

19. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Weten jullie allemaal de geslachten van jullie tweelingen? Was het moeilijk te zien op de echo? Ik ben zo benieuwd haha kan niet wachten tot het zover is...

20. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    We wisten met 15 weken de geslachten. We hebben toen een geslachtsbepaling laten doen. Bij de eerste zagen ze gelijk een meisje. De tweede lag er wat ongunstig voor maar uiteindelijk bleek dat ook een meisje te zijn. Toen met de 20 weken echo nog een keer voor de zekerheid laten kijken en toen zagen ze weer 2 meisjes.

Deel Deze Pagina