Succes Donkie! Fijn dat ze al een tijd goed liggen. Krijg je vandaag ook groei echo? Sophia, wij weten geen geslachten van de twins. Bij de meiden wel en dat was ook goed te zien. Deze keer wilde we het niet weten en tot nu toe is het gelukt.
@Donkie1980 zou mooi zijn als ze zo idd blijven liggen! Spannend hoor, het komt steeds dichter bij! @Sophia, wij krijgen een jongen en een meisje! Hebben dat pas met 20wk echo gezien en dat was ook heel duidelijk toen. We wilden het heel graag weten zodat we de namen kunnen kiezen... anders moet je 4 namen gaan bedenken want alle opties zijn open:.. maar ook voor aanschaf van spulletjes is het leuk als je het weet.
Leuk zeg, een verrassing! Dat wou ik ook graag bij onze derde, maar dat het een tweeling is was verrassing genoeg! Hier laat vooral de knul het ook altijd duidelijk zien. Opzich is de basis hier unisex hoor (veel rood) dus had het niet veel uitgemaakt. Pff, ik hield vandaag de kinderen thuis omdat de oudste gisteren ziek was, de jongste is op vrijdag altijd nog thuis. Normaal gaan we dan zwemmen maar ik had gister weer een ritme stoornis en nu erg rugpijn dus deed even rustig aan. Maar ik ben nu al punt af en het is nog niet eens 12 uur. Duidelijk dat ik niet meer gewend ben alleen met ze te zijn!
Ja geloof best dat het pittig is vooral als je ook nog last hebt van je hart. Doe rustig aan hoor. Hier wordt het ook steeds zwaarder... maar we gaan nog even door
@koekie. Ze hebben vandaag weer alles opgemeten. Ze liggen qua groei allebei boven de middellijn. Als ze zo door groeien als nu worden ze met 38 weken 3300 gram geschat. Ook de doorvoer van de navelstreng was nog prima. Bij de volgende afspraak gaan we de bevalling bespreken. @Sonnie. Ze lagen vandaag nog steeds goed dus heb groen licht om normaal te bevallen. Vind het inderdaad steeds spannender worden. Niet te veel aan die bevalling denken nog @Suusjeuh. Ik vond het vanaf 30 weken steeds zwaarder worden. Wel goed om jezelf denken. Zeker met hartkloppingen.
Donkie, wat fijn dat ze zo goed groeien zeg! Fijn als die bevalling in zicht gaat komen! Ik heb helaas niet 'gewoon' hartkloppingen maar een echte hart ritme stoornis waarvoor ik dus ook steeds naar het ziekenhuis moet als het voorkomt. Het is echter niet aan inspanning gebonden dus cardiaal gezien hoef ik niet te rusten. De buik is echter een ander verhaal Gelukkig heeft mn man kunnen regelen dat hij tot het nieuw jaar in de buurt werkt ipv op zee.
@Donkie zo fijn dat ze zo goed groeien! En idd als dat hun gewichtjes worden met 38 weken dat zou echt top zijn! Aanstaande woensdag zijn wij aan de beurt voor een groeiecho. Vind het wel spannend! Hoop dat alles goed gaat, de laatste meting zaten ze op de bovenste lijn.
Wauw Donkie wat groeien ze goed! Wanneer heb je je volgende afspraak? Zo spannend. Ik moet morgen weer bellen voor een ctg... Hopelijk is alles goed..
Suusjeuh. Dat lijkt me best heftig een hart ritme stoornis. Fijn dat je man dichterbij werkt nu. Pas goed op jezelf. Sonnie. Ik teken voor die gewichten. Ha ha vraag me dan alleen af of ik nog wel kan bewegen met twee 6 ponders. Spannend woensdag de groei echo. Hopelijk groeien ze keurig op de lijn verder. Koekie. Ja verbaas me er echt over dat ze zo goed groeien. Ik heb ook nog een gastric bypass(maagverkleining) dus kan al minder eten dan gemiddeld. Hoor wel steeds vaker dat mijn gezicht zo smal word dus waarschijnlijk eten ze mij gewoon op. Maar goed de vitamines zijn nog steeds goed. Ik moet 11 november weer terug. Tenzij ik ook maar enige twijfel over wat dan heb moet ik gelijk bellen. Hopelijk is morgen je CTG weer goed en kan je weer even vooruit.
Wauw 11 november.. dan ben je al 37.1 weken. Duurt nog even al zal het zo daar zijn... hihi. De CTG was goed Zo blij. Nu weer thuis
@Koekie & Donkie: wat goed voor beiden! Koekie fijn dat de CTG goed was en je weer een dagje verder bent! Donkie mooi dat je pas 11.11 weer voor controle gaat. Daarna is het echt aftellen! Vandaag in het park een zwangerschapsshoot gedaan, supermooie dag ervoor! Maar nu doet m'n bekken zeer en lig op de bank... Tja, was niet te vermijden, gelukkig hoef ik vanavond niks meer te doen... Suusjeuh moest aan jou en jouw fotoshoot denken Ben wel blij dat we het nu al hebben gedaan, weet niet hoe ik dit zou trekken als ik een laat weken verder was...
Fijn koekie dat je CTG goed was. Zit jij toevallig op Facebook bij de groep tweelingmama's en heb je daar net een vraag gesteld? Ik lig inmiddels in het ziekenhuis. Vanmorgen ineens krampen vanaf half 9. Kwamen niet regelmatig maar voor de zekerheid toch maar gebeld. Nu blijk ik 3 cm ontsluiting te hebben. Alleen zetten de weeen absoluut niet door. Heb al 2 keer een CTG gehad. De kleintjes maken het gelukkig goed. Mag nu een nachtje blijven slapen. Morgen maar kijken hoe het verder gaat als het niet veranderd aankomende nacht. Heb al wel vast een infuus voor het geval dat.
Sonnie, Wat leuk! Die foto shoot. Alleen balen van de pijn zeg. Rust goed uit. Donkie, Oooh nee hopelijk blijven de beebs nog even zitten. Je bent in goede handen. En al best een mooi termijn. Maar dat kan nog mooier he Maar je hebt infuus voor welk geval? Weeen opwekkers? Jeetje wat een wending zeg. En jaaaaaaaaaaa ik zit bij tweeling mama's En heb inderdaad die vraag gesteld over de baby foon... hahhaha. Ik dacht zal is even vragen hoe andere erover dachten maaar.... de extra babyfoon is besteld zoals je leest Nu ben ik eigenlijk wel heel nieuwsgierig wie jij bent
Sonnie. Wat leuk een zwangerschapsshoot. Oh bah vervelend zo'n last van je bekken. In spreid liggen wil nog wel eens helpen. Koekie. Ha ha ha dan hebben we niet alleen dezelfde zwangerschapstermijn maar ook nog dezelfde voornaam. Ik ga zo ff op je bericht reageren. Het is op dit moment rustig in mijn buik. Meiden bewegen wel goed maar geen weeen meer. Inderdaad een paar weekjes verder zou fijner zijn dus daar gaan we voor. Infuus heb ik voor de zekerheid. Zoals ze zelf al zeiden vertrouwen ze me niet. Niet voor weeen opwekkers want ze wachten af wat mijn lichaam zelf gaat doen.
Hihi Suus Jou verhaal was ook zo herkenbaar. Donkie, oooh wat spannend! Hopelijk zakt het af en kun je snel weer naar huis.
Hey Donkey, hoe is het met de krampen? Ik heb zelf steeds twee dingen in mn hoofd; 8 december ( 37 weken ) maar steeds blijft "35 weken" bij mij ook maar rond dwalen. We zullen zien! Sonnie, herkenbaar die bekken pijn na een drukke foto shoot! Ik had toen ook echt teveel gedaan, moest 's avonds echt huilen zo moe en pijn als dat ik had. Weet iedereen tenminste zeker dat ik te ver was gegaan Wij hadden vooral een gezin/kinder foto shoot en wel een beetje buik erbij maar hadden de foto shoot gewonnen voor haar portfolio uit te breiden. Lekker zuinig dus Hoe is dat met jullie qua harde buiken na de 30 weken? Ik heb aldoor al snel last van harde buiken ( Ze doen niets qua ontsluiting en reageren echt op inspanning/beweging ) maar ik krijg eigenlijk bij alles wat ik doe, harde buik. Lopen, in de auto stappen, bukken. Vaak moet ik er echt doorheen zuchten of ademen om hem weg te krijgen. De gyn had me inmiddels al op het hart gedrukt pas op de plaats te maken maar minder kan ik niet doen zonder volledige hulp in te schakelen ( 's ochtends even de kinderen naar school helpen, dan heel de dag op de bank tot 15.15 uur, met de auto naar school. Dan heb ik ze even 2 uur alleen tot het tijd is om te koken. Soms doe ik dat soms mn man. Hij helpt met de vaatwasser en doet de kinderen grotendeels naar bed. Stofzuigen enz doe ik niet meer alleen de was in de machine en droger en dan laat ik de wasmanden staan die zet mn man daar neer voor me. Als ik dus zou moeten proberen om geen harde buiken te krijgen kan ik niet van de bank af of me omdraaien in bed zeg maar. Dus ik ben benieuwd hoe jullie dit ervaren? Mn ouders zouden met 36 weken zwangerschap hierheen komen maar hebben al voorgesteld eerder te komen omdat het cardiaal hier ook een beetje de spui gaten uit loopt met ongeveer 3x per week die ritme stoornis. Ik probeer het nog even een weekje uit te stellen. Voel me toch een beetje bezwaard ookal weet ik dat ze het met liefde doen. Ruim 2 maanden van huis is nogal wat om van iemand te vragen ( Ze wonen op bijna 3 uur rijden en hier is geen familie, alleen buren en moeders van school qua hulp )
@Suusjeuh, zo'n shoot is echt vermoeiend! Heb gelukkig vannacht als een blok geslapen en dat extra uurtje helpt ook, dus mijn bekken is wel een stuk rustiger vandaag... maar ik voel het zeker wel als ik beweeg dus ga vandaag zo min mogelijk doen. Kan me goed voorstellen dat het voor jou steeds zwaarder wordt, vooral als je weinig hulp krijgt overdag. Ik heb heel veel mazzel omdat mijn ouders op ca 30min rijden wonen en mijn schoonouders maar 15min. Zij springen regelmatig in, en mijn moeder neemt vaak eten mee of kookt als ze hier is zodat ik niet veel hoef te doen. Dus qua rust lukt het me wel aardig om die te pakken. Als jouw ouders eerder kunnen komen, dan zou ik je echt aanraden om dat te doen. Voel je vooral niet bezwaard, ze doen het zeker graag zowel voor jou als voor die twee kleintjes in je buik. Vooral de laatste weken zijn niet de tijd om je "sterk te houden" want hoe minder je je inspant hoe hoger de kans dat de babies wat langer binnen blijven...
Ik probeer voor deze week even zo veel mogelijk hulp in te schakelen om de kinderen van school te halen enz zodat ik veel thuis kan blijven. Boodschappen heb ik een paar keer laten bezorgen maar man gaat ze nu toch zelf halen want onze eigen winkel bevalt beter. Hopelijk kunnen we het dan over het weekend tillen. Even kijken in hoeverre we de week rond krijgen...
Ben inmiddels weer thuis. Moet me wel rustig houden en ze hebben me op het hart gedrukt bij ieder moment van twijfel gelijk te bellen dus dat doen we dan maar. Wel lekker weer thuis in mijn eigen bedje. CTG vanmorgen was ook gewoon weer goed morgen even de gynaecoloog bellen voor een extra afspraak deze week. Suusjeuh. Ik zou zeker als je ouders het zelf voorstellen en ze het geen probleem vinden er gebruik van maken. Bevallen met 35 weken is toch nog net iets te vroeg hoor. Ze hadden bij ons de couveuses als geregeld. Beter om toch tot de 37 weken door te lopen.