Nu zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Knokke, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Wat fijn dat je weer thuis bent Donkie. Nu echt rustig aan doen.

Suus idd zoveel mogelijk hulp regelen want je moet nog even door.

Hier vandaag een dagje toverland gedaan met de meiden. Ik in de rolstoel... maar dat stukje naar de auto lopen... man man... een uur zowat last gehad van bandenpijn... dat is hier dus ook echt teveel dus aankomende week flink bijkomen.

Harde buiken: Die heb ik niet. Alleen bandenpijn wat ik echt weg moet zuchten en waar de tranen echt van in mijn ogen springen.
    Maar we gaan nog even door. Morgen weer ctg... Hopelijk is die goed.

Vannacht had ik zo'n last van pijn in mijn zij. Weet niet wat het was maar heb hier zo slecht van geslapen. Vanavond hoop ik beter te slapen.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bijzonder zeg koekie dat jij dan weer geen harde buiken hebt... Banden pijn hier soms maar meer last vd buik. Ze komen volgende wk woensdag, deze week bijna elke dag iemand die de kinderen van school haalt, volgende week ma en di m'n schoonzusje te logeren en dan woensdag tm vrijdag m'n ouders. Dan ben ik ook alweer 33 weken dus al een heel eind verder. Vandaag genieten hoe makkelijk de kinders slapen na die verzette klok, de jongste is altijd al erg snel moe maar nu was het natuurlijk een wedstrijd tegen de tijd, eten en naar bed! Rust. Heerlijk.

3. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    Koekie. Had je de pijn rechts of links? Als het links net onder je borst is zou het maagzuur kunnen zijn.
    Leuk toverland. Goed idee om in een rolstoel te gaan zitten. Best lastig he als je wat verder moet lopen.

Goed geregeld Suusjeuh op naar de minimaal 37 weken.

4. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Suus, goed geregeld. Hulp is echt wel nodig af en toe. Ben ook zo blij met de hulp van mijn so. Probeer zoveel mogelijk te regelen.
    Best gek eigenlijk he dat iedereen andere klachten heeft.

Donkie, de pijn van vannacht zat links zijkant achter ter hoogte van als je het door zou trekken naar voren onderkant borst. Toverland is inderdaad erg leuk. Maar lopen is steeds lastiger... rolstoel is ook niet ideaal maar beter dan lopen :)

5. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Meiden was even benieuwd welke kinderwagen jullie hebben voor jullie twins... en welke maxi cosi... we willen namelijk die dingen meenemen als we gaan verhuizen omdat in Amerika alles anders is qua veiligheids regels enzo. We neigen nu naar de Bugaboo twin en autostoeltjes van nuna of cybex (die hebben betere zonnekappen). Ben benieuwd naar jullie mening 😊

6. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Meiden die tegen het einde aan lopen; succes met de laatste loodjes en let goed op jezelf!

Sophia; wij hebben de Donkey twin en de Maxi cosi Pebble. Wij zijn er erg blij mee. Geen idee wat het verschil is met de zonnekappen. Wij gebruiken de Maxi cosi's vooral voor in de auto en voor bezoeken aan consultatiebureau / ziekenhuis en voor de rest de wandelwagenbakken. Dus maken weinig gebruik van de zonnekappen. De Donkey is een super fijne wagen!

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Sophia, wij hebben ook de donkey en qua auto stoeltjes hebben we wel twee maxi cosi cabriofix met onderstellen voor in de auto maar eigenlijk hebben we twee concord reverso autostoeltjes uitgekozen. Die zijn geschikt van geboorte tot 105cm (ongeveer 4 jaar ) en zitten met isofix in de auto. Stoeltjes zijn als best getest dit jaar. De maxi cosi kregen we bij de wagen, zijn maar 2x gebruikt dus die gebruiken we de eerste weken en zodra ze wat vaker wakker zijn en het geen hoog winter meer is zetten we de vaste autostoeltjes in de auto.

8. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Zonnekappen zijn voor ons belangrijk omdat we straks in Miami wonen en de zon daar erg fel is.... thnx voor de tips ga ook nog wel even consumenten bond checken

9. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Wauw dat klinkt wel heel lekker zeg Miami. Ook wel pitttig zo ver weg.
    Wij hebben de donkey twin. 4,5 jaar geleden gekocht bij de meiden en nu gebruiken we deze ook weer.
    Maxi cosi's hebben we cabriofix. Ook van 4.5 jaar geleden :)

Pinkflower, thanx. Rustig aan doen we zeker ;)
    Hoe gaat het bij jullie?

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Sophia, wellicht kan je dan op de ramen van je auto uv coating laten aanbrengen. Dat had ik ook toen ik in Australië woonde.

11. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Ja dat doen we sowieso maar wil ook dat ze goed dicht kunnen zonder dat t te benauwd wordt voor t geval we een stukje moeten lopen.

12. Sonnie83

Sonnie83 Actief lid

30 mei 2016
    114
    0
    0
    Bedrijfsjurist
    Amsterdam
    @Sophia wij zijn ook van plan om Bugaboo Donkey Twin aan te schaffen, en we hebben Maxi Cosi Pebble stoeltjes, mede omdat ze ook op de donkey passen, wat heel handig is als je ergens heen moet. Dan hoef je niet en de reiswieg en de stoeltjes mee te nemen.
    Echt lekker hoor Miami... Wanneer gaan jullie verhuizen?

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Even @ sonnie en Sophia, wisten jullie dit? auto stoeltjes zijn gemaakt voor vervoer in de auto. Hiervoor zijn ze ontworpen om zo veilig mogelijk te zijn. Niet zo comfortabel mogelijk en het is zelfs zo dat in de maxi cosi, het zuurstof gehalte in het bloed van je kindje iets daalt. Voor een gezonde baby is dit niet direct erg maar voor een verkouden of zieke baby bijv is dit wel akelig. Daarbij is de houding echt niet goed voor je kindje en dien je gebruik van maxi cosi zo veel mogelijk te beperken. Helaas gebruiken tegenwoordig zo veel mensen de maxi cosi op het onderstel (waardoor je met de donkey door geen enkele deur past qua breedte!) maar de maxi cosi is absoluut geen vervanger van de reiswieg.

14. Sonnie83

Sonnie83 Actief lid

30 mei 2016
    114
    0
    0
    Bedrijfsjurist
    Amsterdam
    @suusjeuh, dat weet ik :) we willen het ook niet als echte vervanger gebruiken, ik heb het meer over de situaties als je ergens (kort) met de auto heen moet (bijv consultatiebureau, huisarts, etc), dan is het handig om even snel de maxicosis op het onderstel te klikken and off you go... scheelt qua gedoe en ruimte in de auto.
    Wat ik trouwens niet helemaal begrijp: wat als je een langere autorit met je kind moet maken? Als de maxicosi niet zo comfortabel is (en qua houding niet zo goed voor de ademhaling), hoe moet je dat dan doen?

15. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Precies wat Sonnie zegt. Het gaat om kleine stukjes bijvoorbeeld even snel naar de supermarkt. Trouwens ook precies de rede dat ik de Bugaboo donkey mee wil nemen want daar heeft iedereen gewoon een autostoel en een onderstel en that's it.

We verhuizen in de eerste week van januari voor t werk van mijn man. Hij is ceo geworden van de tak van het bedrijf waar hij voor werkt in Miami. Kijk er erg naar uit gelukkig komt m'n moeder langs om te helpen na de bevalling want er is daar ook geen kraamhulp.

16. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Op de donkey passen wel meer maxi cosi's toch? Je moet er gewoon een adapter voor hebben. Hier gebruikte ik ze alleen op het onderstel voor idd even naar het cb te gaan en als ik snel in het dorp wat moest halen maar over het algemeen gebruikte ik gewoon altijd de reiswiegen.

Voor vervoer van lange auto ritten.... dan zul je echt heel vaak moeten stoppen en de baby's eruit halen.... andere houding, even ergens neer leggen en ik zou ze minimaal een half uur of zelfs een uur uit de maxi cosi houden... Ze mogen er ook maar max 2 uur in. Veel ouders zie ik echt het hele dorp of stad aflopen met een baby in de maxi cosi om te winkelen... vind dat echt zo onverantwoord.

17. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de abc zoom als wagen. Ik vind achter elkaar fijner dan naast elkaar. En naats elkaar past ook niet achter in de auto. Wij hebben de cabriofix van maxi cosi. Die hadden we al een en nu hebben we er nog 1 bij.

@ suus. Doe je wel een beetje rustig aan? Je moet nog even hoor.

Hier gaat het redelijk. De dames komen wel goed aan nu maar ze liggen eigenlijk weinig aan de borst. Ik kolf wel nog steeds maar ik heb bijna geen productie. Ik vrees dat het deze keer niets gaat worden met de bv. Het wordt wel steeds iets makkelijker zo met twee. Maar goed morgen heb ik er drie alleen voor de eerste keer. Ik ben benieuwd.

@ koekie. Volgens mij zag ik jou voorbij komen op een facebookgroep over bv geven aan een tweeling.

18. Sonnie83

Sonnie83 Actief lid

30 mei 2016
    114
    0
    0
    Bedrijfsjurist
    Amsterdam
    Koekie2 er zijn idd verschillende stoeltjes. Volgens Bugaboo site heb je de adapters voor de volgende type stoel:
    BéBé Confort® Pebble
    BeSafe® iZi Go Modular
    BeSafe® iZiGo
    Maxi-Cosi® Cabriofix
    Maxi-Cosi® Pebble
    Maxi-Cosi® Pebble Plus
    Britax-Römer® Baby Safe Plus II
    Britax-Römer® Baby Safe Plus SHR II

Sophia: genoeg opties dus ;) Misschien dat er een type tussen zit waar je wel betere zonwering hebt.

Wij hebben MaxiCosi pebble gekocht omdat er een hele voordelige actie was, en mij schoonzus had er al een voetenzak van dus we hoefden daarvoor maar eentje erbij te nemen.

19. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    Wij hebben als wagen de topmark toppi combi en de maxi cosi's cabriofix. Met een wagen naast mekaar kom ik hier de voordeur niet uit. Dus vandaar deze keuze.

Hoe doen jullie dat trouwens met 3 kinderzitjes in de auto? We hebben nu een Skoda fabia waar in ieder geval geen 3 op de achterbank kunnen. Gelukkig mag mijn man wel een nieuwe lease auto uit zoeken. Alleen vinden we het lastig een keuze te maken. Hij mag alleen Skoda, Audi, Volkswagen, Seat of Peugeot kiezen.

20. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een opel corsa. Het past net met drie zitjes. De oudste zit in het midden en de twee maxi cosis staan ernaast. De stoel in het midden is wel de smalste van maxi cosi die ze hebben. Een rodi geloof ik. We zijn gewoon gaan passen bij de babydump. Je had het gezicht van de verkoper moeten zien toen we het model van de auto noemde. Priceless. Zeker toen het nog bleek te passen ook. In een peugeot 308 past het ook trouwens. Dat is de auto van mijn pa. Ikvind het alleen een verschrikkelijke auto om in te rijden. Echt een grote dode hoek die auto. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring

Deel Deze Pagina