Ik ben benieuwd of je dan wel door de deur kan? Ik kan met de maxi cosi adapter op mn donkey niet door de deur thuis, bij de huisarts zal dat dus ook niet passen. Qua lange auto ritten zeker tussendoor stoppen een een half uur uit de auto stoel bijv. Wij hebben een peugot 308 SW met 3 aparte stoelen met isofix op de achterbank. Onze auto is nu een 6 zitter met 4 isofix plekken. Het is niet heel royaal als je er 3 naast elkaar zet maar het past wel. VW heeft ook wel een mooie in die klasse geloof ik, je moet wel echt kijken naar 3 stoelen ipv een bank met zo'n smal stukje tussen in. ( Wbt dode hoek; ja die is er maar daar wen je heel snel aan, je kijkt gewoon nog een keer op een andere houding zeg maar. Ik ben tevredener met onze 308 als dat we met onze focus waren hiervoor. En man rijdt veel in renault en is ook blijer met onze eigen peugot. ) Rust, ja hoor hier nu goed ingebouwd. Deze week hoef ik alleen woensdag en vrijdag de deur uit om de kinderen op te halen en zwemles, de andere dagen blijven ze over en worden ze thuis gebracht. Gister lag ik om 18.15 uur al op bed... Netjes toch?
Je moet tijdens een lange autorit na 2 uur stoppen en de baby's een half uur bijvoorbeeld op een kleed leggen zodat ze weer helemaal recht liggen met hun rug. Maxi cosi's zijn inderdaad voor het vervoer en niet om een middagje te gaan winkelen Wat ik ook vaak zie. De Donkey met twee maxi cosi's kan inderdaad weleens problemen geven door deuren heen. Bij het consultatiebureau kom ik niet binnen, erg irritant. Gelukkig kan ik er meestal lopends heen met de wandelwagenbakken. Er zijn er gelukkig ook gebouwen met bredere deuren Thuis weet ik het niet eens...zet de maxi cosi's er niet op als we met de auto weggaan. De Kruidvat is ook geen probleem...dat lees ik weleens met een tweelingwagen. Je moet in de winkel eens uitproberen welke je het prettigste vindt. ABC zoom leek mij in eerste instantie ook heel fijn. Maar toch lijkt het mij met een draai maken in een gangpad / smalle plek lastiger. Daarbij moet je eraan denken als je rugklachten hebt of last van je armen / schouders dat je bij een wagen met de zitjes achter elkaar meer kracht moet uitoefenen met bijvoorbeeld de stoep opgaan. Zeker als de kinderen groter en zwaarder zijn. Little man; balen dat je weinig melkproductie hebt. Voor de rest gaat het wel goed? Koekie; met de meiden gaat het prima Ze hebben vorige week voor het eerst een groentehapje gehad. Wat worden ze dan ineens 'groot'...geen kleine baby's meer. Het zijn lieverdjes! Ik heb sinds een paar weken last van mijn keizersnede litteken; last van heup en lies. Schijnt dat het littekenweefsel het bindweefsel verkleefd in mijn buikregio. Daardoor word er ook weer meer aan mijn rugspieren getrokken, dus vandaar afgelopen tijd meer rugklachten. De fysio is daar flink mee bezig. Nou hopelijk 2017 fris en fruitig in
@ pinkflower. Voor de rest gaat het allemaal prima nu. De meiden doen het geweldig en ik kan nou eindelijk ook weer wat meer. Bij N hebben ze wel het tongriempje gekliefd omdat ze moeite had met drinken. Die drinkt nu echt als een hongerige wolf. In twee dagen tijd zat er 200 gram aan. Ik moet zeggen dat ik die buik echt nog geen moment gemist heb deze keer. Ik ben echt heel blij dat ik nooit meer zwanger hoef te zijn.
Little man, hahaha iedereen kent mij zo te lezen... hihi. Maar klopt... that's me Leuk dat je er ook zit. Weet alleen niet wie je bent Balen van je productie. Even wat meer tussendoor kolven om de productie te verhogen anders? En ooooh ik vind mijn zwangere buik geweldig.... haha al wordt het wel echt zwaar nu. Maar ik denk wel dat ik mijn buik ga missen... Nooit meer zwanger hierna.... moet nog even bezinken.... ik kijk ook wel uit naar de komst van deze kindjes voor over een week of 2 haha Sonnie, Jeetje dat zijn veel opties. Dat was geloof ik 4.5 jaar geleden echt nog niet. Toen hebben wij de kinderwagen en maxi cosi's gekocht. En jaaaaaaa het is echt passen en meten waar je wel en niet binnen kunt als je de autostoelen op de wandelwagen hebt. Hier pas ik niet binnen bij de huisarts en de intertoys. Rest opzich niet heel erg geprobeerd omdat ik ze altijd in de kinderwagenbak had. Dat ga ik nu ook doen want heb wel is gehad dat ik ergens niet binnen kon en dan 1 auto stoel eraf moest halen, vervolgens weer erop klikken en dan door een andere deur weer opnieuw eraf en erop.. vreselijk. Het is net 1 knop te breed. Pinkflower, Ja gaat echt snel he. Ze zijn zo snel baby af. Echt genieten van ( bijna ) alle momenten want het is zo voorbij. Super om te lezen dat ze het zo goed doen. Hopelijk helpt de fysio voor je rug. Vervelend dat je er zoveel last van hebt. Plek auto, Kan ik niet mee helpen... Wij hebben 4 kinderstoelen nodig Morgen heb ik weer controle. Vind het zo spannend hoe zwaar ze nu worden geschat en hoe het eruit ziet in de grafiek.
Koekie, je bent alweer bijna 36 weken! Gaan ze bij jou inleiden of laten ze je doorlopen? ( Ik heb een beetje moeite te onthouden wie er een en wie er twee eiig verwacht.. )
@koekie. je moet er wel even voor terug zoeken maar op 21 oktober de meiden op de foto die zijn van mij. Ik kolf nu bijna alles af. Na elke voeding die zij krijgen kolf ik. alleen dan heb ik steeds maar voor een van de twee een fles. Dat is al meer dan ik had maar nog steeds erg weinig en het is erg tijdrovend zo. geniet nog maar even van die buik dan. Hij is zo weer weg.
Suus, haha geeft niet. Hier een 2 eiige tweeling. Ik krijg een keizersnede maar er is nog niks gepland. Morgen weer naar het zh dus ik ben benieuwd wat er wordt gezegd. Als de baby's een stijgende lijn laten zien en de rest is goed mag ik nog wel even door denk ik. Maar mocht er een afbuiging te zien zijn, zou het me niks verbazen als er wordt gezegd om ze vrijdag te halen. Al hoop ik eigenlijk dat er pas iets voor volgende week wordt besloten.. haha.. Maar vind het echt spannend... als ik eraan denk om nu alweer zo snel mama te worden... Al ben ik echt al ver gelukkig. Scheelt weer een stuk ziekenhuis. Mijn meiden hebben 1.5 week in de couveuse gelegen. In totaal 4 weken ziekenhuis. Als ik de 36 weken heb gehaald donderdag hoop ik dat ze geen couveuse nodig hebben. Maar het liefst wil ik nog wel een week door. Little man, ik ga is even spieken bij 21 oktober
Ik heb een tweedehands peugeot 5008 gescoord twee maanden geleden.... 7 zit (2 opklapbare stoelen in de achterbak) Niet sexy, wel zeeeer praktisch ❤️👌🏻
Hoi allemaal! Even behoefte aan een ego post Vanochtend voor de groeiecho geweest en alles zag er supergoed uit! Het meisje wordt geschat op 1030gr en de jongen op 970gr! Erg goed voor 27 weken Doorbloeding van de navelstreng was ook goed, en mijn bloeddruk is ook nog steeds lekker laag. Volgende echo over 3 weken. Hopelijk wordt deze lijn doorgezet! Hoe is het met jullie? @Koekie @Donkey houden jullie het nog vol ?
Hallo dames!! Heb deze link via Sonnie83 gekregen. En wat fijn!! Heb natuurlijk nog niet zoveel gelezen maar ga ik zeker doen. Zal mij even voorstellen. Naam is Froukje en kom uit Friesland, wij zijn zwanger van een 2-eiige tweeling en zijn nu 24 weekjes. Hebben de magische 24 weken bereikt en leef van week tot week. Het geslacht is onbekend, wij laten ons verassen bij de geboorte. Mijn zwangerschap loopt vanaf het begin al anders dan normaal. In maart 2016 er achter gekomen dat wij in verwachting zijn van ons eerste kindje. Maar helaas is dat met 11 weekjes mis gegaan. Na de miskraam zijn wij meteen weer zwanger geraakt en wel van een tweeling. Bij 8 weekjes zwangerschap kreeg ik veel bloedverlies en was bang dat het weer mis ging. Gelukkig was alles goed met de baby's en was het een hematoom in mijn baarmoeder. Rust was het advies en hopen dat het zelf op hield. Na een aantal weken was de hematoom verdwenen en bloeden gestopt en mocht ik langzaam aan weer wat dingen gaan doen. Met 15 weken begonnnen de eerste harde buiken die later in de weken steeds pijnlijker werden en plus dat sinds een week daar menstruatiepijn bij gekomen is. Daarom moet ik nu in de rust en mag eigenlijk vrij weinig tot niks omdat ze bang zijn dat ik sneller weeen zal krijgen. Mijn bmm was met 2 cm verkort binnen een week dus als dat vrijdag gewoon goed is scheelt dat een stuk. Gelukkig gaat het verder goed met de baby's en krijg ik veel controles om alles in de gaten te houden. Dat is even in het kort mijn afgelopen jaar kan niet wachten tot deze twee wondertjes in mijn armen liggen.
@frha. Welkom. Poeh niet echt een fijne tijd die je hebt gehad en nu ook nog hebt. Hopelijk worden komende weken wat relaxter. 24 weken is een echte mijlpaal he. @koekie. Hoe was het vandaag in het ziekenhuis? @sonnie. Hier gaat het goed hoor. Doe echt heel rustig aan. Man werkt nu standaard thuis. Het is net een waakhond waar ik ben is hij ook😉 De buik is verder rustig op de normale bewegingen na dan. Morgen toch de 36 weken bereikt. Op naar de volgende week hoop ik. Helaas zitten er in de nieuwe Peugeot 308sw geen 5 stoelen of uitbreiding tot 7 stoelen meer. We gaan vrijdag even proberen met 3 kinderstoelen of het wel gaat op de achterbank omdat de achterbank wel mooi recht loopt. En anders word de Peugeot partner teepee de volgende optie.
@Donkey gefeliciteerd met de 36 weken! Dat is al een mooie termijn op zich, maar houd het nog even vol Fijn dat je man nu thuis zit, dat maakt het zeker een stuk makkelijker voor jou. Wat de auto en kindestoelen betreft, wij zitten gelukkig niet met een ruimte issue. Dit worden onze eerste kindjes en we hebben een Skoda Fabia Combi dus twee zitjes passen prima... Mijn zwager heeft overigens een Renault Espace, geweldige auto als je veel ruimte nodig hebt. Is wel echt bijna een mini bus, maar rijdt lekker.
Wij hebben hier in Nederland een Kia cee'd en dat gaat never nooit passen haha. Gelukkig loopt t leasecontract bijna af en we gaan natuurlijk verhuizen in januari. In Miami kopen we een nieuwe auto en kijken nu naar ford Lexus of Mercedes suv. Genoeg ruimte voor de twinnies dus (lang leve de baas betaald😊😊😊
Donkie, Jeeeeeeeeeeej 36 weken! Super zeg. Welkom Fhra, Wat een jaar heb je achter de rug. Doe rustig aan en gefeliciteerd met je tweeling zwangerschap. Wat leuk dat jullie je laten verrassen bij de geboorte. Hier doen wij dat ook Sonnie, Wat een mooie gewichten. Super zeg. Hier, Gister op controle geweest.... kindje 1 is bijna 450 gram gegroeid in 12 dagen en kindje 2 iets meer dan 300 gram dus we zijn tevreden We mogen nog eventjes door.... zo spannend! En ik doe ook even een 36 weken dansje! Op naar de 37 weken
Gefeliciteerd Koekie en Donkey met jullie mijlpaal! Ik ben benieuwd wie er als eerste mag... En voor Koekie is het echt nog een verassing wat jullie krijgen he? Donkey weten jullie het? Fhra, gefeliciteerd met je tweeling zwangerschap! Ik weet nog dat ik hier pasgeleden kwam kijken, nog pril zwanger van de tweeling en al de rest was al zo veel verder... Maar dat komt vanzelf goed hoor! Goede zwangerschap gewenst! Hier; 32 weken, weer een afstreper! Babies doen inmiddels erg vervelend als ik loop, alsof ze op mn baarmoedermond zitten te duwen, geeft flinke steken dan soms. Dus nogmaals rust rust rust! Om dit akelige weer te vergeten heb ik net maar de sinterklaas en pieten pakken van zolder gehaald ik denk dat ze zich daar vanmiddag wel mee vermaken!
@Sonnie. Oh ja wij hebben nu ook een Skoda fabia combi. Echt een super auto en zeker goed te doen met 2 kinderen. Als we geen 3 kinderen kwijt hadden gehoeven hadden zeker weer voor de Fabia gekozen. @Sophia. We hebben nu ook een lease auto. Helaas een beperkte keuze qua merken. Het nadeel van een lease auto is dat je wel de bijtelling moet betalen. We hadden eerst de keuze voor een Volkswagen touran gemaakt maar toen bleek dat we ruim 300 euro salaris in moeten leveren. Dat is toch best een behoorlijk bedrag per maand met de extra kosten van de tweeling straks. @koekie. Super zeg dat ze zo goed gegroeid zijn. Fijn dat je weer een weekje verder mag. Op naar de 37 weken. @suusjeuh. Ha ha koekie en ik hebben afgesproken op dezelfde dag te gaan bevallen😉Gezien we exact dezelfde termijn hebben en ook nog dezelfde voornaam lijkt me dat wel heel bijzonder. Wij krijgen trouwens 2 meiden. Goed zeg dat je de 32 weken bereikt hebt. Weer een mijlpaal verder. Gaat best hard he zo? Oh ja die steken zijn echt super vervelend. Ik heb ze nog steeds wel eens. Vooral als ik s'avonds op bed lig. Ha ha dus je hebt dit jaar al lekker vroeg sinterklaas en piet(en) in huis😃Gezellig.