Nu zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Knokke, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Suus, Ja voor ons is het echt nog een verrassing inderdaad. Vind het zo spannend.

Donkie, Ben echt heel benieuwd. Het komt nu wel steeds dichterbij he... hihi..

2. Sonnie83

Sonnie83 Actief lid

30 mei 2016
    114
    0
    0
    Bedrijfsjurist
    Amsterdam
    Hi Koekie2, hoe gaat het? Een vraagje nav je eerdere post over Donkey Twin wagen - je gaf aan dat jullie die al eerder hebben gebruikt bij de meiden. Hoe lang kan je die eigenlijk actief gebruiken voordat je overstapt op zo'n "paraplu" stroller?

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zie hier op 't dorp in iedergeval tweelingen van 3 nog in de donkey en in de easy walker en niet in de duo 'plooi' buggy. Die zijn namelijk - in mijn ervaring als gastouder - een stuk zwaarder om te duwen. In de donkey moet trouwens bij die tweeling bij school wel de zonnekap open inmiddels maar die moeder heeft een stuk of in iedergeval 4 kinderen dus ik snap dat zij ze nog in de wagen heeft en niet alles laat lopen en fietsen.

4. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Hier alles goed. Ctg was weer prima vandaag :)

Ik heb de meiden t/m 3 jaar erin gehad. Na de 3 wilde ze vaak lopen dus niet meer zo veel gebruikt. Buggy vind ik verschrikkelijk. Duwt voor geen meter. Hihi...

5. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    Fijn koekie dat de CTG weer goed was.

Hier was de controle ook goed. Meisjes bewegen en groeien nog steeds goed. Volgende week weer terug.

6. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Spannend Donkie

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Zijn jullie allebei nog zwanger koekiie en donkey?

8. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Haha ikke wel ;)
    Al heb ik net een stress moment met dochterlief gehad... vreselijk vind ik dat... dan heb ik bijna het idee dat ze hierdoor geboren gaan worden... vind dat echt niks. Ze merkt dat het steeds dichterbij komt en is bang dat ik en de baby's in het zh moeten blijven... maar goed... heb gezegd dat ze gewoon moet luisteren en lief moet zijn. En dat we allemaal hopen dat de baby's nog een aantal dagen zeker blijven zitten... Ben nu alleen... vriend is even boodschappen doen en ik kan al vrij weinig... moet ik dr ook nog corrigeren met dr driftbui. Gaat ze hangen enzo... fijn voor mijn buik en rug... en stress niveau maar goed... gelukkig komt dit niet vaak voor dat getier... alleen bij papa nu vaker omdat ze veel bij mij wilt zijn

9. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    Hier zitten ze ook nog steeds binnenboord gelukkig. Vanmorgen naar de dierenwinkel geweest. Durf bijna niet te gaan. Ben zo bang dat mijn vliezen breken. En verder als 50 meter lopen gaat ook niet best. De zwaartekracht begint een beetje te werken bij mijn buik. Ff volhouden nog.

Hoe is het bij jou Suus?

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Fijn dat jullie beiden nog in orde zijn, word wel spannend nu! Ik besefte net dat m'n officieel uitgerekende datum over 7 weken is en ik dus al binnen(!) 5 weken ga bevallen. Toen kreeg ik dus wel een beetje koud water vrees. Zeker omdat ik vanmorgen met m'n dochter naar zwemles ging (even helpen omkleden en dan een half uur op een hard bankje zitten) en m'n rug heel de middag zeurderig aan blijft voelen. Voelt totaal niet fijn, daarna begonnen de babies goed druk te doen en kreeg ik bij alle bewegingen harde buiken. Lig dus al heel de dag op de bank, zoveel te doen, en niets lukt. Die rugpijn is vervelend want brengt me in spanning. Vind het wel eeg dichtbij komen nu, hopelijk kan komende week m'n schoonzusje en daarna m'n moeder even helpen met de boel op orde te krijgen want helemaal niets doen is niet zo bevorderlijk in huis.

11. Sonnie83

Sonnie83 Actief lid

30 mei 2016
    114
    0
    0
    Bedrijfsjurist
    Amsterdam
    Koekie, Suus, dank voor jullie input voor de Bugaboo Donkey! We gaan het waarschijnlijk volgende week kopen.

Koekie, Donkie, spannend hoor! Die 37 weken gaan jullie echt wel halen, ik heb er vertrouwen in.

Suusjeuh, spannend voor jou ook! Langzaam maar zeker aftellen naar de eindstreep! Ik denk dat ik dan na jou de volgende ben, of niet? Vind het zelf ook steeds spannender worden...

12. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Suus doe rustig aan hoor en hopelijk krijg je aankomende week veel hulp.

Sonnie, wat leuk zeg! Heb je al enig idee wb kleur?

Donkie, doe jij ook rustig aan?

13. Sonnie83

Sonnie83 Actief lid

30 mei 2016
    114
    0
    0
    Bedrijfsjurist
    Amsterdam
    We gaan voor off white, lekker neutraal en geschikt voor een jongen en een meisje. Twijfelden ook even voor de petrol blue maar het is een vrij lastige kleur om te combineren voor bijv een leuk dekentje etc.

14. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    Sonnie. Ik hoop dat we de 37 weken halen. Het is zo weer donderdag hoop ik.

Suusjeuh. Doe je wel een beetje rustig aan. De weken beginnen nu echt te tellen voor je. Spannend he al het al zo dichtbij komt. Hulp is altijd fijn. Alles met beide handen aanpakken.

Koekie. Ik doe heel rustig aan. Was al de hele week amper buiten geweest dus was wel ff lekker ook al was het alleen naar de dierenwinkel. Oh ja driftbuien zijn nu inderdaad niet zo handig. Je dochter is er dus best wel druk mee. Doe jij ook rustig aan.

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Zo, we hebben wel een middagje observatie achter de rug. Die menstruatie achtige rugpijn en harde buiken zaten me niet lekker. Dus ctg, inwendig onderzoek, zo'n swab om eventuele eiwitten te kunnen opsporen, blaas catheter omdat ik onzuiverheden in m'n urine had. En toen viel die cervix echo wel mee. Die zat net op het randje met 3.0 maar waren ze tevreden over. Alles leek in orde dus terug naar huis en rustig aan. Maar wat zijn die inwendige onderzoekjes dan akelig zeg ze deden echt pijn... Ik wist echter niet dat we vanaf nu al hier in het ziekenhuis zouden mogen bevallen ik had gehoord vanaf 34 weken maar dat is dus fijn voor het geval dat ze te vroeg zouden komen hoeven we niet meer als een uur heen en weer.

16. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    Oh Suus dus je hebt er een hele middag ziekenhuis op zitten. Wat goed dat je gegaan bent. En fijn dat het allemaal goed was. Is toch een hele geruststelling. Oh ja die inwendige onderzoeken zijn niet fijn.
    Rustig aan he.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ja mijn beide bevallingen had ik rug weeen en als je dan zo'n gevoel van ongesteld worden in je onderrug hebt, dan zit je toch niet helemaal gerust... Ze namen het ook zeer serieus wat heel fijn was. Alleen mn man had zo iets van "Je weet toch hoe een bevalling voelt dus hoe kan je daar nou aan twijfelen" toen zei ik al "als ik een bevalling voel, zijn we te laat. Ik twijfel dus wil toch langs". Uiteindelijk zeer beroerd geslapen en nu weer fit vandaag. Gelukkig. Hoe is het met jullie? Kunnen jullie in huis nog lopen enz? Ik haal het bv eigenlijk amper meer van parkeerplaats naar ziekenhuis. Maar de grens voor een rolstoel is best groot, normaal kan mn man me bij de ingang afzetten en dan parkeren maar mn schoonzusje gaat dinsdag mee en die heeft geen rijbewijs. Dan zal ik er toch aan moeten geloven...

18. Sonnie83

Sonnie83 Actief lid

30 mei 2016
    114
    0
    0
    Bedrijfsjurist
    Amsterdam
    Suus, echt goed dat je bent geweest want het stelt toch wel gerust als er niks aan de hand is, spanning is ook niet goed voor je. Bij mij zeggen ze ook beter te vaak bellen als je twijfelt dan dat er iets aan de hand is omdat je de drempel voelt om te bellen.
    Qua lopen: nu met bijna 28 weken gaat het nog wel, maar omdat traplopen voor mij een issue is, ga ik niet vaker dan 2-3x per week het huis uit. Ik plan mijn activiteiten zo dat ik steeds een dag ertussen heb om te rusten. Qua conditie gaat het prima, het is meer die nare bandenpijn en bekkenpijn...
    Wat die rolstoel betreft: gewoon doen! F*** it hoe het overkomt, maak het voor jezelf makkelijk. Niemand weet hoe lopen voor jou zwaar is behalve jij, en dat is de enige waar jij rekening mee dient te houden nu. Wij willen volgende week naar Ikea om ledikantjes en nog wat andere dingen te kopen en ik overweeg serieus om daar een rolstoel te huren, alles om te vermijden dat ik de dagen erna pijn heb door te veel te hebben gelopen.

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Het is ook voor mezelf vooral de grens hoor, de rest snapt heus wel dat ik het zwaar heb met lopen, maar ik ben een beetje eigenwijs ( Had ik dat al door laten schemeren? ) Trap lopen doe ik ook liefst zo min mogelijk. Nu moet ik zeggen dat ik een goede dag heb maar ik hou me nu maar wel in, na een paar wassen weggevouwen te hebben ( Vanaf zolder ) en de kinderen in bad gedaan en de keuken te stofzuigen moet ik nu denk ik maar even plat :) De tweeling wieg is hier inmiddels bijna klaar, man maakt hem zelf, nouja, vermaakt hem zelf, dus het is wel een projectje want hij kan het alleen in het weekend, door de weeks na het werk als hij geholpen heeft met koken en kinderen op bed is het te donker in de schuur om nog wat te doen. Ik kijk er wel heel erg naar uit dat ik dan het bedje op kan maken!

20. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    Bij twijfel altijd naar het ziekenhuis. Zullen ze ook vast wel tegen je gezegd hebben. In huis lopen gaat nog wel. Maar verder als 100 meter is echt te veel. Ha ha herken dat wel hoor met die rolstoel vind dat ook wel een dingetje. Maar afgelopen vrijdag was het ook wel te ver van de parkeerplaats naar de gynaecoloog. Denk dat ik vrijdag ook over die drempel moet.
    Voel me ook wel schuldig naar mijn dochter. Kom bijna niet buiten met haar. Gelukkig is mijn man vanmiddag met haar gaan wandelen. Krijgt ze toch wat frisse lucht.

Deel Deze Pagina