Nu zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Knokke, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonnie83

Sonnie83 Actief lid

30 mei 2016
    114
    0
    0
    Bedrijfsjurist
    Amsterdam
    Donkie wat goed zeg! Mooi dat de kindjes het goed doen en dat je ze nog even kunt laten broeden :)

Suusjeuh, voor jou begint het nu ook wel spannend te worden, 4 weekjes... wel vervelend van al die kwalen die je ervaart, dus doe lekker rustig aan.

Hier ook alles prima. Vanmiddag gaan we de bedjes halen en van het weekend monteren. Heel veel zin in!
    Btw een vraag: hoe voelen die harde buiken aan? Of ik herken ze helemaal niet of ik heb er (nog) geen last van... Heb nooit het gevoel dat mijn buik samentrekt en/of heel hard wordt. Soms als mijn buik in de groeifase zit voelt mijn huid heel strak aan maar de buik zelf is niet hard dan... Had het al aan mijn gyn gevraagd en volgens haar kan het idd zo zijn dat ik ze gewoon niet heb...

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dat lijkt me heerlijk als je geen harde buik hebt! Bij mij voelt het alsof m'n baarmoeder dan een voetbal is (nu een waar aan alle kanten billen en hoofden uitsteken ) heel gespannen en eigenlijk ook echt onprettig. Moet hem ook echt soort van weg zuchten omdat het dan zo rot voelt.

3. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    Suusjeuh. Volgens mij zag ik je afgelopen week op de Facebook pagina tweelingmama's voorbij komen. Maar wat vervelend zeg als je hartslag zo op hol slaat. Lijkt me een naar gevoel. Komen die harde buiken daar dan ook van? Of is het een wisselwerking? Nou 4 weken is ook al enorm snel. Spannend he als het zo dichtbij komt.

Sonnie. Ik ken echte harde buiken ook niet echt. Ik heb wel dat soms onderin mijn bruik alles strak trekt. Soort van kramp dan. Vooral als ik te veel heb gedaan. Ik niet op tijd ga plassen of als er een kindje verkeerd ligt. Maar of dat nou een harde buik is weet ik ook niet. De bovenkant van mijn buik blijft wel soepel.

Zo hier hangen de slingers. Maandag word onze dochter 3. Morgen toch maar even vieren in klein gezelschap. Ook zo zielig als we er niks aan doen en ze is er nu zo mee bezig. Dus hopelijk blijven de dames hier nog even binnen zitten tot na maandag.

4. Sonnie83

Sonnie83 Actief lid

30 mei 2016
    114
    0
    0
    Bedrijfsjurist
    Amsterdam
    @Donkie het zou wat zijn als de dames besluiten om maandag hun entree te maken! 😊 Dan wordt het een groot feest! Maar mss voor je dochted zelf fijner als ze haar verjaardag niet hoeft te delen... alvast gefeliciteerd met haar verjaardag en veel plezier morgen!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Donkey, wat jij omschrijft zijn wel harde buiken volgens mij hoor, die kramp als je BV erg nodig moet plassen. Ik had bij m'n zoon ook al snel harde buiken en het blijft prikkelbaar. Ik ben idd ook lid van de tweeling Facebook en dat hartritme staat wel los van m'n buik maar op dagen dat het slecht gaat werkt wel alles in m'n lijf tegen. Nu gaat het weer stukken beter gelukkig! Hulptroepen zijn weer naar huis tot woensdag (dan is het weer zwemles enz)

Donkey, herkenbaar die verjaardag van je oudste! Ik hoop dat je kleintjes nog even blijven zitten zeg! Je nodigt zeker alleen opa oma en evt nog wat dichtste bij uit? Mijn dochter is jarig als ik 36'weken zwanger zal zijn dus dat is ook handig qua planning. Daarom viert ze volgende week alvast haar feestje.

We hebben al even niets van koekie gelezen hier he? 😘

6. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    @Sonnie. Dank je wel. Had eerst ook zoiets het zou wel grappig zijn als ze allemaal op dezelfde dag jarig zouden zijn maar bij langer nadenken is het voor de toekomst toch minder praktisch als ze hun verjaardag moeten vieren.

@suusjeuh. Ja toch wel? Ik vroeg het mezelf al af. Ik dacht altijd dat de hele buik dan hard moest zijn.
    Heb je op je profielfoto een gestreept truitje aan en je dochter op schoot? Fijn dat het weer beter met je gaat. Hopelijk blijft het zo en het is zo weer woensdag.
    Vandaag gelukkig de verjaardag rustig kunnen vieren. Alleen mijn ouders waren er en mijn broer en schoonzus met de kinderen en de neef van mijn man met de kinderen. Was druk zat zo. Maar ook wel relaxed zo'n klein clubje ipv 25 tot 30 personen. Nu hopen dat ze tot na maandag nog even blijven zitten en dan mogen ze wat mij betreft komen.
    Verstandig dat je het feestje van je dochter volgende week viert.

Klopt tijdje niks van koekie gehoord. Ik denk dat ze bevallen is. Zit al steeds stiekem ff hier te kijken.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Donkey, ik moest even m'n profiel foto opzoeken op fb maar klopt ik heb een gestreept shirt aan en m'n zoontje op schoot. En voor jou is het alweer bijna maandag! Heb je al een datum om te bevallen kf wachten ze af? Ik ga donderdag de bevalling bespreken met de gyn.

8. Sonnie83

Sonnie83 Actief lid

30 mei 2016
    114
    0
    0
    Bedrijfsjurist
    Amsterdam
    Suusjeuh volgens mij heb ik jou ook gevonden op FB tweeling mama pagina. Donkie nu ben ik wel benieuwd wie jij bent :)

Denk idd ook dat Koekie bevallen is, benieuwd naar haar eerstvolgende update!

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ik denk dat het erg druk is met de tweelingen waardoor ze niet hier komt vertellen hoe het gaat want op haar privé Facebook was wel wat te lezen ja... Maar dat laat ik verder aan koekie over natuurlijk!

10. Colalight

Colalight Bekend lid

13 apr 2016
    588
    1
    16
    Welke tweeling facebook zitten jullie? Ik tweelingouders

11. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    @colalight. Ik zit op tweeling mama's.

@sonnie. Ik heb nog niet zo veel gereageerd op de Facebookpagina dus ben misschien lastig te vinden.

@suusjeuh. Ik ga woensdag een datum inplannen om in te leiden als ze tenminste nog niet uit zichzelf zijn gekomen. Ik heb zelf het idee dat het niet heel lang meer gaat duren. Heb een beetje een raar gevoel en al 2 dagen s'middags diarree.
    Spannend de bevalling bespreken. Heb ik afgelopen vrijdag gehad. Toch wel prettig om te weten wat er te wachten staat. Heel anders als bevallen van 1. Liggen jou kindjes met de hoofdjes naar beneden?

Ben benieuwd naar koekie. Ze zal zich vanzelf wel melden als ze er tijd voor heeft.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    @ colalight, ik ook tweeling mama's op Facebook
    @ Donkey, vannacht is het super maan dus ik hoop dat die je kindjes uit de tent lokt! Kindje 1 ligt bij mij met hoofd naar beneden, kindje 2 ligt momenteel in stuit. Gezien mijn ks bij de eerste moeten alle factoren positief zijn om het vaginaal te mogen doen maar ik zou een geplande ks echt niet heel erg vinden.

13. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    Suusjeuh. Super maan of niet ze zijn toch lekker blijven zitten vannacht. Moest vanmorgen wel ineens overgeven in de douche. De rest van de dag niks meer. Dus we wachten verder rustig af.
    Ah dus als je gewoon mag bevallen moeten ze in ieder geval allebei met het koppie naar beneden? Ik ben zo bang voor een keizersnee. Geen idee waarom maar jij vond het dus wel mee vallen?

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Donkey bij mij moeten ze beiden met het kopje naar beneden liggen omdat ik al een keizersnee heb gehad moeten alle dingen goed gaan zeg maar, bij vooraf bekende risico's ( Bv 1 in stuit ) gaan ze sowieso een keizersnee plannen. Ik ben niet bang voor een geplande keizersnee maar zie het echt niet zitten om kindje 1 zelf en kindje 2 via keizersnee te doen. Ik heb bij mn oudste een keizersnee gehad, daarbij braken om 6 uur 's ochtends de vliezen en ze had in het vruchtwater gepoept. Met 4cm kwam ik in het ziekenhuis. Jippie dacht ik toen! Na 18 uur wee opwekkers kon ik niet meer op mn benen staan en vond zij het niet meer leuk in mn buik. Ik had in al die tijd maar 2cm ontsluiting gekregen nl 6cm dus toen moest ik voor een keizersnee. Ik was toen echter zo moe dat ik op tafel alleen maar wou slapen en echt te moe was voor de kennismaking met ons kindje, dus dat viel wel tegen. Mn herstel is me toen heel erg meegevallen, wel heb ik me die eerste ochtend verslikt waardoor ik een dag vertraging opgelopen had zeg maar. Ik ben dinsdag nacht bevallen en was op vrijdag thuis. Inmiddels kon ik wel weer kleine stukjes lopen en had ik haar ook een keer zelf aangekleed in het ziekenhuis. Thuis zat ik nog wel op een stoeltje als de kraamzorg of papa haar in bad deden. In de nacht moest mn man haar de eerste dagen nog wel even aangeven, maar na 11 dagen gingen we voorzichtig voor het eerst de deur uit, om een mooi verjaardagskado te kopen. Viel dus wel mee zeg maar. ( Wel was dat natuurlijk 1 kindje dus was mn conditie de zwangerschap door prima! ) Bij mn zoon had ik een natuurlijke bevalling die heel vlot ging. Spontaan gebroken vliezen en weeën op 40 weken pressies. De weeën was geen houden aan en in 5 uur en 10 minuten is hij, na 20 minuten persen geboren. Wel dipte zn hartslag en moest hij er dus met veel spoed en een knip uit. Ik had de week of 2 weken na de bevalling erg pijn aan mn onderkant van de hechtingen en aambeien. En veel bloed verloren dus heb wel echt een paar dagen veel op bed gelegen om aan te sterken. Wat dat betreft hadden dus beide bevallingen echt hun eigen voor en nadeel, een buikwond of een flinke onderkant met schade. Ik heb bij nader inzien in beide kraamweken ook ongeveer hetzelfde aan pijnstilling geslikt en ging denk ik 14 dagen na de geboorte van mn zoon voor het eerst met 2 kindjes met de auto op pad dus ze ontliepen elkaar niet veel.

15. Sonnie83

Sonnie83 Actief lid

30 mei 2016
    114
    0
    0
    Bedrijfsjurist
    Amsterdam
    Koekie, volgens mij heb ik je post gezien op Tweeling Mama's! Gefeliciteerd :) :) :)

16. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    Suusjeuh. Het herstel van een keizersnee met een natuurlijke bevalling is dus redelijk vergelijkbaar. Ik dacht altijd dat je met een keizersnee 6 weken echt niks mocht doen. Maar dat valt dus wel mee.

Heb de post van koekie op Facebook ook voorbij zien komen. Gefeliciteerd koekie.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ik vond zelf het herstel redelijk vergelijkbaar maar iedereen denkt daar anders over. Je mag idd 6 weken niet stofzuigen, tillen, dweilen... Maar daar is je man en moeder voor in de buurt 😂

18. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Haj girls!
    Ik ben afgelopen donderdag bevallen van 2 lieve meiden.
    Helaas een hele heftige bevalling gehad. Maar nu gaat het goed. De meiden doen het super. 1 ligt er in de couveuse. Die was veel kleiner dan verwacht.
    Nu hopen dat ze snel aan sterkt.

De grote meiden vinden hun zusjes geweldig.

Hoe het het met de rest?

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Heee daar is ze! Ook hier gefeliciteerd Koekie! Hoop dat je meisjes snel mee naar huis mogen! Je hebt toch een keizersnee gehad, of ben je toch nog spontaan bevallen?

20. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je meiden Koekie!! geniet er lekker van en succes met herstellen!

Deel Deze Pagina