Nu zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Knokke, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Die aandoening is inderdaad bij de 20 weken echo ontdekt.

Ik weet verder niet hoe dat zit, over 3 weken heb ik de intake bij de gynaecologie dus ik ga ervan uit dat dan alle opties besproken worden.

De nipt test haalt het dna van de baby uit mijn bloed, als daar naast mijn dna nog 2 andere dna's zijn kan moeilijk worden vast gesteld welke chromosomen bij de ene of de andere baby hoort. Ofzo

Van de website:
    Zwangere vrouwen kunnen aan de TRIDENT (NIPT test) studie deelnemen als zij aan bovenstaande criteria voldoen, 18 jaar of ouder zijn en zwanger van een eenling of een eeneiige (identieke, monochoriale) tweeling (bij een twee-eiige tweeling of meerling is NIPT minder betrouwbaar en wordt NIPT niet aangeboden).

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn gyn gaf toen ook al wel aan dat de combinatie test (en dan dus de bloed afname) bij tweeling niet zo betrouwbaar is, maar zijn er niet diep op in gegaan omdat het voor ons toch niet zo van toepassing was. Hebben jullie kans op herhaling/genetisch gezien of was het "pech"? Spannend nu weer zwanger te zijn denk ik!

3. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Opzich geen grotere kans als een ander maar is inderdaad erg spannend! Lijkt me ook vreselijk om nu een van deze twee te verliezen.. Kan niets anders doen dan wachten tot de volgende echo 15 december

4. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Koekie; ik vroeg naar de geboortegewichten ;) Gossie, wat een mini, maar gelukkig doet ze het hartstikke goed met haar nu 2 kilo, 7 flessen en uit de couveuse! Wat fijn dat je andere dochter weer op haar geboortegewicht zit. Onze dochters waren ook meer afgevallen dan 7%, wat nog normaal is. Maar gelukkig na een week of 1,5wk weer op geboortegewicht.
    Hoe is het met jou? En hoe vinden je oudere dochters het nu ze grote zussen zijn?

5. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    Hier ook weer even een berichtje van mij.

Koekie balen zeg dat jullie nog steeds in het ziekenhuis zijn. Hopelijk gaat het snel beter. De kleinste is ook wel erg klein zeg.

Suusjeuh hoe is het met jou? Nog vol te houden?

Hier is het lekker druk. Weinig tijd over voor andere dingen. De meisjes zijn afgelopen dagen aardig afgevallen. Sinds vandaag eindelijk weer eens wat aangekomen. Maakte me toch wel zorgen. Nu hopelijk snel op het geboorte gewicht. Kunnen we lekker naar buiten.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Donkey, fijn dat de meiden weer groeien, toch zeker even spannend! Voed je zelf of drinken ze de fles?
    Hier gaat het nog best goed, buik is wel zwaar natuurlijk maar veel hulp nu, doe zelf niet veel meer. Gisteren dacht ik dat ik beginnende ween had, best een poos trok het met wat regelmaat door m'n buik, maar na wat toiletgang werd alles weer rustig. Op naar de 36 weken dus!

7. kannietslapen

kannietslapen Actief lid

12 mei 2012
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ dames die voor 1 sept met verlof zijn gegaan. Ik had het meerlingenverlof genomen waardoor ik 5 dec weer had moeten beginnen. Een maand eerder dan een vriendin die op dezelfde dag beviel.

Mn werkgever heeft echter een wijizingsverzoek ingedient bij uwv en nu hoef ik pas 2 jan te beginnen!!! Heb je dus last van de regeling net als ik dan kun je nog terug naar regulier verlof!

Online heb ik gelezen dat dit waarschijnlijk niet meer kan voor verlof dat na 1 sept ingaat helaas...

8. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Super fijn dat je nog een maand extra verlof kan krijgen!

9. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Wat fijn kannietslapen. Volgens mij heb ik maar gewoon recht op 10 weken verlof na mijn bevalling. Net zoals bij een eenling. Zo raar. Maarja geen andere keuze. Ga wel volgende week mee verlof, 30 weken zwanger ben ik dan.

Morgen hebben we de groeiecho, ben echt zo benieuwd wat de kindjes nu wegen.

10. Sonnie83

Sonnie83 Actief lid

30 mei 2016
    114
    0
    0
    Bedrijfsjurist
    Amsterdam
    Suus, nog een dag verwijderd van 36wk! Goed bezig :)

Leeuwinnetje succes met je groeiecho vandaag. Laat even weten hoe het gaat!

11. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Vandaag groeiecho gehad van broertje💙 en zusje❤. Helemaal goedgekeurd. Wegen nu bijna 1400gram en lopen ook mooi gelijk op. Bij de geboorte worden ze nu geschat op tussen 3000 en 3200 gram. Net zo groot ongeveer als zoonlief. Mijn buik is nu al zo groot als bij 38 weken zwangerschap dus ik ben benieuwd hoe ik er half februari uitzie 😂😂😂

12. Sonnie83

Sonnie83 Actief lid

30 mei 2016
    114
    0
    0
    Bedrijfsjurist
    Amsterdam
    Wat goed! Dat zijn hele goede gewichten voor die termijn, wij zaten ook op 1400gr met 29wk, met een minimaal verschil tussen de twee (hij net iets boven, zij net iets eronder). Zou mooi zijn als onze kindjes beiden die 3000-3200gr gaan halen :) Komt steeds dichterbij... over twee weken mag ik weer en ben erg benieuwd hoeveel ze dan worden geschat. Als ik google en zwangerschapsapps kan geloven, zouden de kindjes bij 33wk rond 1900gr moeten zijn

13. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Ja ik ben er ook heel blij mee. Hier was het ook precies hetzelfde. Jongetje zat er iets boven, meisje er iets onder. Echt grappig zeg.

Ik weet niet of ik nog een groeiecho krijg. Moet nu 16 december weer naar de gynaecoloog. Dus ben benieuwd.

En vandaag laatste dag werken en dan verlof😃😃😃😃😃

14. Donkie1980

21 aug 2014
    85
    1
    8
    Suusjeuh. Ik geef ze allebei flesvoeding. Zie borstvoeding niet zitten met een tweeling en een 3 jarige die ook de nodige aandacht nodig heeft.
    Fijn dat je de 36 weken hebt bereikt. Gaat nu echt opschieten. Dat rommelen wat jij hebt gehad had ik met 35 weken. Nog even volhouden.

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ben ik nu trouwens de volgende? Binnen 2 weken hoop ik ze te krijgen. Of is er nog iemand nu hoog hoog zwanger?

Donkie, groot gelijk hoor met je flesvoeding! Borstvoeding is prachtig maar ik zei ook al ik ga er niet al m'n tijd in steken kost wat kost. Heb nog meer kinderen die aandacht verdienen!

16. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    bv aan een tweeling is erg vermoeiend als er nog een rondloopt. Ik geef nu nog gecombineerd bv en fv maar ik heb heel weinig melk. het is puur nu nog omdat ik er nog geen afstand van kan nemen.

volgens mij ben jij inderdaad de volgende suus.

17. kannietslapen

kannietslapen Actief lid

12 mei 2012
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    @all, nou het ziet er naar uit dat de aanvraag toch afgewezen wordt. Verschillende medewerkers hebben telefonisch verschillende antwoorden gegeven. Maar er staat een aantekening in mn dossier dat het niet gewijzigd kan worden.

@leeuwinnetje: klopt, 10 weken na bevalling, plus wat over is van de 6 weken voor de bevalling. Met het meerlingenverlof erbij geteld was ik 6 weken thuis voor mijn bevalling. Maar als je 'gewoon' verlof telt was ik pas 2 weken thuis. Dan zou ik dus 4 weken erbij nog krijgen.

Het is een vreemde regeling. Een goede vriendin is op dezelfde dag bevallen en mag een maand later dan ik beginnen, 2 jan ipv 5 dec. Ik heb vanmiddag afspraak bij huisarts omdat ik me ziek ga melden. Ik ben totaal oververmoeid en beginnen maandag is uitgesloten.

18. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Heel raar met die regelingen!

@kannietslapen: Kan me helemaal voorstellen dat je oververmoeid bent en miet kunt werken! Zijn ze op je werk normaal wel schappelijk daarmee ook?

19. Sonnie83

Sonnie83 Actief lid

30 mei 2016
    114
    0
    0
    Bedrijfsjurist
    Amsterdam
    @leeuwinnetje geniet nu lekker van je verlof! Ik vind het fantastisch, doen waar je zin in hebt zolang het nog kan haha

@suusjeuh denk idd dat jij de eerstvolgende bent :) dan zou ik aan de beurt zijn... lopen bijna 5 weekjes uiteen. Wel gek, toen ik bij deze groep kwam leek het allemaal zo ver weg... en nu ben ik al 31w2d!

wat betreft verlofregeling, het is inderdaad echt heel erg krom! Weet dat Colalight daar ook enige issues mee had... het feit dat we met een tweeling eerder mogen stoppen is een welkome aanpassing want het is echt heel zwaar voor je lijf, maar dat je na de bevalling soms eerder aan de slag moet dan iemand die van een eenling is bevallen is echt heel krom! Niet alleen moet je voor 2 kindjes zorgen maar vaak zijn ze ook kleiner, zwakker en eerder geboren... je zou dan juist nog langer verlof moeten hebben... volgens mij loopt er nu iets bij de tweede kamer om iig de huidige belachelijke regeling aan te passen. Ben benieuwd...

Alvast een fijn weekend allemaal!

20. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Het meerlingenverlof...ik word er doodmoe van als ik er aan terugdenk. Heeft mij veel tijd en energie gekost qua uitzoeken en rondbellen. Snap niet welke gek het nieuwe verlof heeft verzonnen.

Deel Deze Pagina