Nu zwanger worden, in de zomer uitgerekend zijn...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Milla, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Dit is voor ons ook de reden( naast dat we ook gewoon even een pauze nodig hadden) dat we afgelopen maand en deze maand weinig aan het zwanger worden hebben gedaan.
    Niet alleen omdat de bevalling niet zo prettig zou zijn bij een snikhete zomer, maar vooral ( eigenlijk alleen) omdat ik het vervelend zou vinden voor het kindje. Toen we deze maanden ingingen heb ik op het net eens gezocht. meer dan 70% vind het vervelend om in de zomer jarig te zijn....

Dat was voor mij een duidelijk antwoord.

Wij gaan dus deze maand gewoon even rustig aan doen en volgende maand weer v erder met de mmm....

2. kellyke

kellyke Lid

16 apr 2007
    12
    0
    0
    verzorgende
    antwerpen
    hey , ik zou toch als ik van u was niet er op vast pinnen dat je vorige keer zou rap zwanger was want dit zou nu best wel iets langer kunen duren je weet nooit , en dan zou de teleurstelling eens zo groot zijn en zie naar de zomer dat we vant jaar hebben gehad was ook gene vette he hihi

3. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Hey,

Ik vond het zalig om net na de zomer te bevallen aangezien ik door mijn werk op 6 maanden thuis zit. De zomer lekker terassen en tegen dat de zomer voorbij was, kwam ons Myrthe eraan. (28/09/2006) Echt ideaal. We hopen er nu dezelfde termijn van te maken.
    Ik wil absoluut geen winter hoogzwanger of net bevallen thuiszitten. Dan word ik zeker en vast depressief. Laat die zwangere zomer maar komen !

Succes alvast !

4. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Amen! ;)

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik ben zelf in de zomer jarig (ook in de vakantie). En ik vind het heerlijk. Ik heb het ook nooit als vervelend beschouwd dat ik niet kon trakteren. Dat deden we altijd later. Als ik het voor het uitkiezen had gehad, was ik ook het liefst in de zomer bevallen. Maar een kindje valt niet te plannen.

6. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nou ik zou het heerlijk vinden voor mijn kindje ik hoop juist dat het snel lukt. want wat is er nou lekkerder dan in de zomer jarig zijn. mijn man is 30 juli jarig en ik 25 maart. in maart moet je het altijd binnen vieren en in juli bijna altijd buiten heerlijk. het is misschien vervelend om dan in je kraamtijd te zijn maar je kindje geniet er heerlijk van.

groetjes mik

7. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    nou het zou me niks uitmaken al zou het 40 grd zijn ......Tis nu eenmaal zo dat je er niet voor kunt kiezen en ik zou allang blij zijn als ik zwanger zou zijn en het goed zou gaan
    Dus ja ik snap het niet zo goed dat je daarbij nadenkt ,Sorry

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Sorry maar ik kan het ook even moeilijk vatten....... wat zal mij het nou donderen in welke maand ik een kindje krijg, áls ik maar een kind kan krijgen.
    Ik kan me wel voorstellen dat je iets een leuker idee vind, maar om je daarop te gaan richten? Nee dus.

9. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    nou, ik kan het me wel voorstellen, vooral als je een geschiedenis hebt dat het snel lukt. Onze eerste was verwekt in de eerste ronde en dan ga je wel even rekenen wanneer een tweede zou mogen komen. Past dat, of liever een maandje wachten?
    Klinkt lullig voor degenen die er langer over moeten doen, maar zo zag (en zie) ik het. Dus ik snap het best. Soms lijkt het gewoon echt als of je wat te kiezen hebt.

10. Milla

Milla Niet meer actief

Sorry maar ik vind het een beetje kortzichtig om te zeggen dat je al lang blij moet zijn als je zwanger bent. Natuurlijk ben je dan blij, daar is de blijdschap natuurlijk niet minder om, maar als je toch keuze hebt, dan liever blij met 20 graden in het kraambed, dan blij met 35 graden een kraambed!

Ik snap ook wel dat als het niet vanzelf gaat dat het je niet interesseert, maar zoals Beccaatje ook al zegt, als je wel snel zwanger denkt te worden, dan ligt het verhaal wel wat anders.. Sorry, maar dan HEB je een keuze! Dit is mijn laatste zwangerschap, en ik wil de kansen zo groot mogelijk maken om er optimaal van te genieten.

Bovendien als je er lang over doet om zwanger te worden, mag je dan nergens geen lichte voorkeur meer in hebben: Niet in de maand die je bevalt? Niet het geslacht? Niet van hoeveel kindjes je ineens zwanger wordt? Niet van of je ziek wordt in het begin van je zwangerschap of niet? Ik noem maar even wat dingen..
    Sorry hoor, maar ik snap dat als je lang bezig bent je het allemaal geen bal uitmaakt, maar probeer het wel van een ander te accepteren als die niet met dat probleem zit, en op sommige vlakken wel een voorkeur heeft.

11. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Ik merk bij mijzelf juist hoe langer het duurt, hoe meer voorkeur ik opbouw..
    Als het toch lang gaat duren, dan kan ik beter gewoon relaxed er in zijn en kiezen welke maand ik er echt heel hard mee aan het werk ga en welke maanden we alleen maar blijven trainen ;)
    Juist omdat jet al langer duurt..

Kijk als de natuur met het" trainen" als nog zijn werk doet, graagm naar hoe meer het lijkt op de mmm, waarom zou je dan niet wat kieskeuriger mogen zijn?

12. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    wie accepteert het hier niet dan
    Ik vindt het gewoon beetje raar je hebt niks te kiezen
    is mijn mening en dat mag ook gezegd worden

13. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Hoe kieskeurig je het ook wilt plannen, je hebt er helemaal niets over te zeggen! Je kindje kan ook te vroeg geboren worden en dan is je planning weg! Nogmaals kinderen krijg je of je krijgt ze niet, ik denk dus dat je blij mag zijn dat je zwanger raakt. Persoonlijk heb ik niets te klagen want ik was al in de 2e ronde zwanger maar ik kan me voorstellen dat het voor degene die al heel lang bezig zijn dit een moeilijk onderwerp is. En als het heel erg warm is hebben we gelukkig airco's te koop in nederland!

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Wij hebben al 1 dochtertje en wij gaan voor ons tweede (en laatste) kindje. M'n eerste zwangerschap was al snel een feit (2e ronde na 20 jaar pil) en hieruit is een gezonde dochter geboren.
    Ook ik wil absoluut van een volgende zwangerschap gaan genieten, als ik bij een volgende zwangerschap tenminste eindelijk eens mag zwanger blijven. Maar dit genieten valt of staat niet door in welk seizoen ons tweede kindje geboren mag worden. Als het maar gezond en wel komt. Dat lijkt me toch wel het allerbelangrijkste.
    En dan heeft de zomer welliswaar niet mijn voorkeur, maar nogmaals, dit is niet te kiezen.

15. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Wij zijn na 28 weken zwangerschap ons dochtertje verloren.
    We hebben gelukkig al 2 gezonde dochters.
    Nu willen wij heel graag weer zwanger raken, en het maakt mij niet uit in welke maand de baby geboren zou worden.
    Als ik nu zwanger zou zijn (weet ik over twee dagen!) ben ik begin juli uitgeteld, volgende maand zou ik op begin augustus komen.
    Dit jaar ben ik op 1 augustus bevallen van ons dochtertje en het zal mij zelf niks uitmaken als een volgende baby op diezelfde dag geboren zou worden.
    Ik wil gewoon weer graag zwanger zijn.

16. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    tja zomer,herfst winter lente,volgens mij is op ieder jaar getijde wel weer wat,ik ben uitgerekend op 26 december en de meeste reacties die ik krijg is ah bha,wat ik dan zeg ja daar hebben we met het maken geen rekening gehouden,ik kan mezelf ook echt niet voorstellen dat je rekening houd met een jaargetijde,wel als bijv. er in een bepaalde maand is tragisch is gebeurt en kennisje van me die was uitgerekend in de maand dat haar tweede kindje van een half jaar is overleden en deze zwangerschap hebben ze ook iets eerder ingeleid,maar dan heeft ze er nog geen rekening mee gehouden.Tis mijn mening ook hoor,een eerste vlugge zwangerschap wil niet automatisch zeggen de volgende keer ook vlug,was het maar zo dat we het konden regelen maar helaas is dat niet zo dus nee voor mij maakt het ook geen bal uit wanneer ons kindje geboren word,wat ik me alleen heel goed kan voorstellen is een zwangerschap in de zomer als we een hete zomer krijgen!maar ja hallo ook dat gaat weer voorbij en er zijn er veel voor ons gegaan.
    groetjes jeslin

17. Milla

Milla Niet meer actief

Danjo:

Ik plan (gelukkig) zelf wanneer ik NIET zwanger wil worden, net zoals miljoenen vrouwen sinds de jaren 70 al doen.
    Ik ken een aantal vrouwen die het 'zwanger worden' uitgesteld hebben vanwege vakantie, verlof, verhuizing, trouwen, het weer of om andere redenen... Een beetje plannen is heel normaal, de meeste westerse vrouwen plannen tegenwoordig wanneer ze NIET zwanger willen worden en dus uitgerekend kunnen zijn. Hebben jullie dat nooit gedaan in het verleden? Wat iemands reden ook is om even niet zwanger te willen worden, deze is altijd goed genoeg, en 'birthcontrol' is het recht van elke vrouw is mijn mening.

Wanneer je wel zwanger wordt heeft niemand helaas in de hand. Maar laat vrouwen die in een bepaalde periode niet zwanger willen worden en dus uitgerekend willen zijn (of daarover twijfelen) gewoon in hun waarde, wat de reden ook is!
    Ik snap dat als het niet lukt, dat het frustrerend is om te lezen dat een ander plant om in een bepaalde periode niet zwanger te worden, maar om daar nu meteen op te reageren met onbegrip is erg kortzichtig en zwart-wit.
    Je kunt een ander ook in zijn/haar waarde laten en een topic ook overslaan als het je om persoonlijke redenen frustreert.

18. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik laat iedereen in zn waarde

alleen zoals jij je mening heb heb ik hem ook
    Ik vindt het dus onzin een kind plan je niet
    en bepaal zelf wel of ik hier op reageer of niet
    Dus laat mij en de mensen die er net zo over denken als mij ook in hun waarde dank je

19. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Tijdens de eerste zwangerschap heb ik ook wel in mijn agenda uitgerekend wanneer ik uitgeteld zou zijn als ik op een bepaalde datum zwanger zou raken. Dit ivm de vele verjaardagen. Dat is dus mislukt=onze 1e dochter is 8 januari geboren en die dag hebben wij 3 verjaardagen. Daar heb ik de 2e zwangerschap niet meer zo op gelet. De laatste zwangerschap niet en nu ook weer niet. Tuurlijk mag jezelf bepalen wanneer je niet zwanger wil worden, ik doe het alleen niet meer. Het hoeft niet altijd zo te lopen als we denken.

20. Milla

Milla Niet meer actief

Danjo, ik 'denk' dat je gewoon zo gefrustreerd bent over het feit dat het voor jou langer duurt, dat je het van een ander niet uit kan staan dat ze er over twijfelt een maandje over te slaan vanwege weersomstandigheden, omdat het wel snel raak kan zijn...
    Jammer dat je alleen vanuit jou 'hokje' kunt denken en kunt oordelen, desondanks ik snap je wel.

Ik ga een slotje aanvragen want ik wilde graag de voors en tegens horen, en heb inmiddels een beslissing gemaakt (zie eerdere berichtjes), Ik heb niets aan de mening van vrouwen die vinden dat je ' al lang' blij moet zijn met zwanger zijn, want dat ben ik ook. Zoals ik in mijn eerste berichtje vermeld heb is dit niet de essentie van mijn vraag als TS, en dit topic gaat wel die kant op. Nogmaals ik heb al mijn keuze gemaakt dus tijd voor een slotje!

Deel Deze Pagina