testen op progesteron

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jinky, 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    Maakt het uit op welke dag na je eisprong je bloed laat prikken op progesteron?
    Is een dag na je eisprong progesteron waarde net zo hoog als bijvoorbeeld 5 dagen na je eisprong?

    Ik ben benieuwd.

    Groetjes Jinky
     
  2. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.018
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik durf het je niet te zeggen. Ik moest altijd op cyclusdag 21, maar als dat in het weekend viel moest ik die maandag en dat kon dan ook dag 23 zijn.

    gr vruchtje
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik ben zelfs op dag 26 een keer geprikt, was ook prima in orde.
     
  4. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    Ok, dankjewel!
    Maar het is dus niet zo dat hoe later je in je luteale fase bloed prikt, hoe beter qua waardes?

    Ik ga volgende week maar weer even temperaturen, hopelijk lukt het mij mijn eisprong op te sporen en weet ik wanneer ik bloed kan gaan prikken, vorige keer is het niet gelukt.
    Mijn cyclus was te lang en ik had op dag 25 al bloed geprikt.


    Groetjes Jinky
     
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je moet voor een beoordeling niet te snel na je eisprong je progesteron laten meten, dan is het waarschijnlijk te laag. Ik was de laatste keer 2 dagen 2 vroeg (bleek achteraf) en ik had wel een eisprong gehad, maar mijn waarde was wel aan de lage kant. Tenminste, dat leek zo, maar was dus iets te vroeg. Mijn eisprong was blijkbaar wel goed, want ben nu zwanger ;)
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    1 berichtje was genoeg...
     
  7. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    Fijn om te weten, dankjewel!
    Ik zal proberen niet te vroeg te gaan bloed prikken dan.
    Wat geweldig dat je zwanger bleek te zijn :D

    Groetjes Jinky
     
  8. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Hoi Jinky,

    Het komt zeker wel vrij precies, omdat de uitslag anders niet echt betrouwbaar is. Ik geloof dat het progesteron 5-7 dagen na je eisprong gemeten moet worden en dan kun je zien of je een goede eisprong gehad hebt. Dan moet de waarde van je progesteron 20 of hoger zijn en dan heb je een goede eisprong gehad. Is deze waarde lager, dan heb je geen/niet een goede eisprong gehad.

    Succes!

    Groetjes,
    Jippie
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn gyn hield altijd een waarde aan van minstens 30, daaronder heb je wel een eisprong, maar vaak niet goed genoeg om zwanger te worden. Mijn progesteron was toen 21 en de gyn had dus gezegd, volgende ronde gaan we weer clomid proberen. Dus ik een beetje in zak en as, want weer de hele tijd naar het ziekenhuis... Maar andere gyns houden inderdaad 20 aan als ondergrens en wat als mijn eisprong toch iets later was? Ik was al 1 dag te vroeg met bloedprikken (mijn gyn houdt precies een week na eisprong aan om te prikken) en achteraf bleek dat mijn eisprong 2 dagen later was dan ik dacht, dus 3 dagen te vroeg geprikt. En na al die onzekerheid was ik dus wel zwanger! Dus ja, het luistert best wel nauw, want als ik niet zwanger was geweest, was ik met clomid verder gegaan (terwijl dat dus eigenlijk ook niet nodig was geweest).

    Liefs,
    Snoopy
     
  10. bengel

    bengel Niet meer actief

    daarom moet ik weleens 2x prikken op progesteron snoopy, want dan kun je de piek bepalen: bv 7 en 9 dagen na ei...
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat is ook wel slim inderdaad. Bij mij was het eigenlijk niet echt de bedoeling om het te laten prikken, maar ik wilde het zelf graag omdat ik dacht een eisprong te hebben gehad en toevallig moest ik toch op na-controle van de operatie. Had door temperaturen wel het idee een eisprong gehad te hebben, maar geloofde het eigenlijk ook niet echt, zo snel na de leo.
     
  12. Eendje

    Eendje Lid

    18 mrt 2007
    64
    0
    0
    Ik moest ook vaker bloed laten prikken.
    Maar heel veel duidelijkheid kreeg ik er niet door, alleen maar onzekerheid toen ik huis opgebelt werd door de gyn dat het toch niet goed was, uitslag was 17. Volgende maand weer 3 x bloedprikken en toen was het wel goed, niet hoog maar wel goed.
    Nou dan is het klaar en kon ik weer naar huis, probeer het nog maar een half jaar!
    Zijn inmiddels al 1 1/2 jaar verder en nog niets, dus mij zegt het allemaal niets meer!
    Geen optimistisch verhaal, sorry.
     
  13. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    Jeetje wat een verhalen!
    Mijn gyn. heeft daar niks over verteld.
    Ik ben blij dat ik wat meer weet door jullie, nu kan ik me een beetje voorbereiden op de uitslag en proberen op het juiste moment bloed te prikken.

    Groetjes Jinky
     
  14. sjaandiaan

    sjaandiaan Actief lid

    1 mrt 2007
    484
    0
    0
    ik heb ook vrijdag weer bloed laten prikken. op cd 21. de dokter wou het liever iets later maar dan was het weekend. dus dan toch maar op vrijdag. morgen de uitslag. op de echo ws er een eitje gezien dat wel groter is dan de rest. dus wie weet. misschien wel toch te vroeg bloed geprikt, ik weet het niet.
    groetejs van sjaan
     
  15. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ik heb het vrijdag laten doen en die week ervoor vrijdag ei gehad dus een week
     
  16. sjaandiaan

    sjaandiaan Actief lid

    1 mrt 2007
    484
    0
    0
    ja hoor waarde van 30,6!
    groetjes van sjaan
     
  17. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
    Geweldig nieuws, fijn voor je!

    Groetjes Jinky
     

Deel Deze Pagina