Nuage in de MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nuage, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ohja nog iets moois...

zitten we voor de ingang van het ziekenhuis nog even op een bankje na het onderzoek, komt mijn vriend opeens de zoon tegen van zijn ex-vriendin. Die ziet hij eigenlijk nooit verder.
    Begint die jongen doodleuk te vertellen dat zijn vriendin in het ziekenhuis ligt omdat ze zwanger is (waarom was niet helemaal duidelijk) maar goed ze was al 30 weken zwanger. Nou is dat al pijnlijk op zich maar die jongen is dus 15 en zijn vriendin 16.....

Dan l u l je toch niet meer... zit je daar...

2. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi Nuage,

wat fijn dat HSG helemaal goed is.
    Geen kijk-operatie, dat schilt weer zeg!
    Vorig jaar was die van mij niet zo goed...1 eileider was verstopt en die hebben ze via een operatie weer schoongemaakt, gelukkig!

Haha ik moet wel lachen...(nouja, huilen ook een beetje:() om het verhaal dat iedereen opeens zwanger blijkt te zijn...vooral de BNérs
    Aantal van mijn vriendinnen zijn nu ook zwanger en wat zo'n pijn doet is dat ze niet eens zo lang bezig zijn...
    Pfff, wat is het eigenlijk oneerlijk :rolleyes:

Succes met wachten...voor je het weet mag je aan de Clomid!

Liefs, waterlelie

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hey meid, super hoor dat het meegevallen is en dat alles goed is. Jammer dat je nog even moet wachten maar ach, het is ook zo weer 24 november toch?

liefs Zora

4. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Nuage, echt super dat alles goed was, dat scheelt je idd een kijkoperatie.. Bij ons in het ziekenhuis moet je alsnog een kijkoperatie ondergaan, ook als is HSG goed.. Maar voor je het weet is het 24 november, de tijd gaat echt snel ;)

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nou vandaag was het eindelijk zover!
    De afspraak duurde maar 5 minuten, stelde niks voor. Ik ga dus beginnen met Clomid en we gaan voor IUI. Heb formulieren meegekregen en moet vanmiddag om 14:30 naar een andere afdeling in het ziekenhuis bellen. Op die formulieren staat uitleg over Clomid gebruik maar niks over IUI en ik heb ook geen recept voor Clomid gekregen... dus ben beetje in de war hahaha

Hopelijk krijg ik vanmiddag antwoord op alle vragen!

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Vanmiddag gewoon alle vragen stellen meid! En misschien faxen ze het recept. Succes alvast! Wanneer begin je met de clomid?

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb geen idee Zora wanneer ik nou begin. Heb totaal geen info gehoord. Zit nu op CD 29 dus ik verwacht dat ik moet wachten tot CD 35 en dan weer Provera krijg en daarna met Clomid start.

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nou het blijft vaag want ik kreeg alleen maar te horen dat ik opnieuw langs moest komen... Wel een beetje zonde van het heen en weer rijden zo.

Maar goed het goede nieuws is dat ik morgenmiddag al meteen mag langskomen om 14:00 uur. Gelukkig is mijn baas flexibel!

Ben enorm benieuwd wat nu de volgende stap is!

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    heel veel succes morgen ;)

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nou er is een hoop duidelijk geworden vandaag. Heb nu Clomid en Pegnyl in huis. Moet eerst wachten tot CD 35, dan testen en als het negatief is en ik niet ongesteld ben beginnen met de Premulut (even uit mijn hoofd, al die medicijnnamen...) Daarna dat dus 10 dagen slikken, en dan als ik ongesteld ben op CD 3 beginnen met de Clomid.

Even een vraagje: ik heb al de hele dag last van gemene steekjes in mijn eierstok of eileider. Maar ik zit op CD 29... heb wel deze maand een HSG gehad. Kan het hierdoor komen? Of is het een eisprong heel erg laat? Kan het een innesteling zijn?

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hey!
    Ook ik wil je veel succes wensen met de eerste IUI.
    Zodra ik ongesteld ben geworden, mag ik ook aan mijn eerste IUI beginnen.

Liefs, Wup

12. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hoi meiden,

Ik sluit me ook aan ;o) Ik begin over een week of 2 ook met IUI. Ik heb alleen al een jaar Clomid geslikt en moet nu dus een speldenkussentje van mezelf gaan maken haha.

Ik ga duimen dat we allemaal lekker snel met een dikke buik mogen lopen!

Gr. Cindy

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nou het gaat nu echt beginnen hoor. Ben gisteren ongesteld geworden door de Primolut (heb er enorm veel last van, buikpijn, rugpijn, duizelig...)
    En heb net gebeld met het zkh.

Op 24-12 krijg ik mijn eerste echo.
    Waarschijnlijk de 27e de tweede echo en dan hopelijk op 29-12 insemineren.

I.p.v. op CD3 begin ik pas op CD5 met de Clomid zodat we het hopelijk net over de kerst tillen. Vond het erg lief dat ze zo mee dachten!

Ik kan echt niet wachten... dit wordt een uitzonderlijke oud & nieuw dat is zeker!

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nou hier maar weer even een update. Is ook voor mezelf fijn om het allemaal op een rijtje te hebben (op internet dan :p)

Op 24 december eerste FM gehad en toen bleken er 2 follikels te zitten, eentje van al 17mm en eentje van 12mm. Het zou spannend worden want we kunnen pas de 29e insemineren wegens de kerst en het weekend.

Op 2e kerstdag moesten we terugkomen voor weer een FM en voordat ze de echo ging maken zij de assistent-gyn al dat zij verwachte dat het niet zou lukken. Op de echo bleken de follikels ondertussen 19mm en 14mm te zijn. Na een telefonisch overleg met de gynaecoloog (die ons niet kent, was de dienstdoende op 2e kerstdag) hebben ze besloten tóch een poging te doen a.s. maandag. De gyn zei dat als we niets deden we ook niets zouden hebben, dus daarom wilde hij het proberen. Mijn hart zat echt in mijn keel tijdens dat gesprek... je kijkt zolang uit naar een eerste poging en ik zag het al door onze vingers glippen. Maar het ging door!

Gisteravond, de 27e heb ik mijn Pregnyl spuit gezet. Alleen stond er Gonal-F op, weet nou niet precies of dat hetzelfde is of niet. Helaas moest ik hem een uur eerder zetten dan de bedoeling was wegens omstandigheden dus daar baal ik wel van. Zat enorm te kloten met die ampullen, kreeg ze niet normaal opengebroken en de bovenkanten braken in mijn vingers. Heb er zelfs een sneetje van in mijn vinger. Gelukkig wel de injectie kunnen klaarmaken en zelf gezet. Kreeg even een licht gevoel toen de naald erin ging maar kon me goed houden.

Het is nu dus zondag en het is enorm spannend. Voor de zekerheid hebben we opdracht gekregen iedere dag sex te hebben :D

Ik weet zelf zeker dat de eitjes er nog zitten. Mijn baarmoedermond is nog steeds dik en zacht en ik heb enorm veel vruchtbaar slijm. Het is doorzichtig en plakt niet heel erg. Heb ergens gelezen dat je 2 varianten hebt en dat dit er eentje is. Verder ook nog geen buikpijntjes gehad ofzo, dus weet zeker dat het er nog zit!

Morgenmiddag moeten we het potje ophalen, uurtje later terugbrengen en dan om 14:00 wordt ik geïnsemineerd. Vind het zo enorm spannend!
    Hoop zó dat het lukt... lijkt me een wonder!

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Heb dit verhaal ook al in het IUI topic verteld maar ook nog maar even hier, voor de volledigheid ;)

Vandaag hebben we de eerste IUI poging gehad. Het viel me echt enorm tegen... maar dat komt voornamelijk door het ziekenhuis.

Eerst het speciale potje opgehaald, toen moesten we een uur wachten. We zijn maar bij de MacDonalds gaan zitten wachten. Ondertussen verging ik zowat van de pijn, ik had kramp in mijn buik (eisprong?), kramp in mijn rug en pijn in mijn darmen. Was echt een wandelend lijk...

Daarna weer naar het ziekenhuis, vent rende even het toilet in en hup potje gevuld.

Toen moesten we weer 5 kwartier wachten tot de IUI...
    Om voor afleiding te zorgen zijn we even de stad ingegaan. Een kwartier voor de afgesproken tijd waren we aanwezig in het ziekenhuis. Helaas lieten ze ons gewoon 3 kwartier wachten!

Terwijl we zaten te wachten werd ik steeds nerveuzer. Vooral omdat het zolang duurde...
    Als klap op de vuurpijl kwam er een zwangere griet naast me zitten samen met haar moeder die een erg leuk gesprek begonnen... Eerst klaagde ze "Oh ik kan me niet voorstellen dat sommige vrouwen het leuk vinden om zwanger te zijn" en daarna hadden ze het over een vriendin van ze die in juni blijkbaar is uitgerekend en toen zei ze "Lijkt me zo erg als je nog zolang moet wachten"

Jullie begrijpen dat ik van binnen zowat op tilt sloeg... Moest echt mijn tranen binnenhouden. Daar zit je dan, na maanden van hoop, wachten en vervelende onderzoeken eindelijk voor de eerste behandeling en dan hoor je dit soort opmerkingen...
    Ik heb me maar voorgehouden dat sommige zwangere vrouwen bij wie het makkelijk gaat zich waarschijnlijk niet eens realiseren dat het ook anders kan zijn, laat staan dat we een wachtkamer delen...

Toen werd EINDELIJK onze naam omgeroepen en we stonden zo snel op dat de tafel bijna omviel hahaha
    Daar stond opeens een gynaecoloog die ik nog nooit had gezien... Een man die eruit zag alsof hij nog op school zat. Mijn vriend keek al meteen een stuk minder vrolijk.

Binnen in het kantoortje liet hij het sperma zien wat over was... een ieniemienie doorzichtig plasje.. stelde niks voor.
    Helaas was de kwaliteit niet top... normaal had je een waarde van 20 en wij hadden 5. Weet niet precies wat deze waarden nou inhielden dus mochten jullie het weten...

Hij vroeg ook nog of de naam op het buisje klopte. Misschien is dat normaal maar ik vond het nogal amateuristisch overkomen.

Toen mocht ik de stoel gaan liggen. Helaas maken ze geen echo om te zien of de follikel er nog zit. Vind ik echt stom, voor hetzelfde geld is ie al weg en zit je voor niks in de stress.

Maar goed.
    Toen dus die eendebek. Nou is dat nog nooit pijnlijk geweest maar deze kerel zat echt keihard te raggen. Het lukte hem ook niet om hem er goed in te krijgen en hij deed me gewoon pijn.
    Daarna slangetje erin, dat voelde ik niet, en toen was het gedaan en moest ik 10 minuten blijven liggen.

Toen hij daarna terugkwam vroeg ik wanneer we nu kunnen testen. Ja zegt hij dat weet ik niet (op dat moment begon ik al lichtjes te koken) Daarna vroeg hij naar mijn cyclus (dan loop je toch al een tijd in zo'n ziekenhuis maar oké..) dus ik gaf aan dat het enorm varieert. Toen ging hij eerst ons dossier inkijken en kwam hij terug. Toen gaf hij het briljante antwoord: "Ja ik denk uuhhh, zeker een paar weken,...uuuhhh tja is moeilijk.. ik denk minimaal wel een week of 5"

.... een week of 5... EEN WEEK OF 5?!?!?!?!
    In mijn hoofd ondertussen zware explosies hahaha ik werd gek. Wat een belachelijk antwoord. Mijn vertrouwen in deze arts was ondertussen 0,0

Gelukkig ging hij toen weg. Ik heb me aangekleed en ben bij het fertiliteitsteam naar binnen gelopen. Verteld wat mij gezegd was en zij vond het belachelijk. Ik moet gewoon 16 dagen aanhouden en absoluut niet 5 weken. Ben heel blij dat ik dus nog verder heb geïnformeerd.

Ik voel me enorm rot nu na vandaag. Ben erg moe en voel me enorm jankerig. Alsof ik slecht nieuws heb gehad ofzo... weet het niet precies.
    Ik hoop maar dat alles goedkomt!

Sorry voor mijn mega lange verhaal meiden maar het is er nu wel uit :D

16. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Wat een verhaal zeg. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er een naar gevoel bij hebt gekregen.

Toch...de inseminatie heeft plaatsgevonden en je KUNT dus zwanger raken. Ik ga heel positieve gedachten voor je denken en dat moet je zelf ook proberen hoor....wie weet helpt het!

Ik zou, als ik jou was, hier later nog wel een keer op terugkomen. Want het is een beetje vreemd als je zo amateuristisch te woord wordt gestaan en zeker niet bevorderlijk voor het vertrouwen. Het is toch al zo vervelend om iets wat normaal heel romantisch in de slaapkamer hoort te gebeuren, zo uit handen te geven aan totale vreemdelingen.

Ik duim voor je hoor!

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hey meid, het is niet helemaal gegaan zoals het hoort, maar het zit er op, ik hoop dat je geen tweede keer nodig hebt en hier misschien later om kan grinneken. meis ik duim heel hard voor je, spannend hoor!

liefs Zora

18. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hey meis, hoe voel je je? Worstel je je nog een beetje door de dagen heen? Ik heb mijn IUI afgelopen zaterdag gehad dus ik kom lekker naast je op het wachtbankje.

Liefs Zora

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik voel me echt zwaar verrot hahaha kan het niet anders zeggen. Maar het is hier wel gezellig op de wachtbank met jullie gelukkig. Hoop echt dat we allemaal geluk hebben deze ronde!

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Zal ook in dit topic weer even bijschrijven. Vind het denk ik voor mezelf wel fijn om alles op een rijtje te hebben.

Ik ben dus afgelopen woensdag ongesteld geworden helaas. Hoewel ik last had van erg veel symptomen was ik dus helaas niet zwanger en is de eerste IUI officieel mislukt.

Ik heb een hele moeilijke dag gehad en ben vanaf woensdag ook ziek thuis gebleven. Niet alleen omdat ik het psychisch even niet meer trok maar ook omdat ik enorme, bizarre pijn had in mijn buik en hoofd. Heb de hele dag in bed gelegen en bijna alleen maar geslapen. Dat het zo´n pijn deed zorgt er weer voor dat je dan toch gaat denken dat er misschien iets gezeten heeft maar ik heb besloten dat dat gewoon niet zo is :)

Ik ben vrijdag weer met de Clomid begonnen en heb vrijdag 23 jan de eerste FM. Wel grappig, want de vorige eerste FM was op 23 dec. Toen is de IUI uiteindelijk op 29 dec gevallen maar dit was eigenlijk 2 dagen later dan ze hadden gewild (ivm weekend en kerst) dus hopelijk is nu de IUI iets eerder.
    Mijn verjaardag is 27 januari dus ik heb goede hoop op een IUI op mijn verjaardag. Als het dan ook nog raak is dan wordt het heel bijzonder.
    Grappig detail: ik mag dan testen op de verjaardag van mijn beste vriendin, 16 dagen later hahaha

Hier is het dus weer duimen draaien geblazen, meer kun je helaas niet doen.

Deel Deze Pagina