Hoi Allemaal, Vanmiddag heb ik een afspraak voor de placenta lokalisatie. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoelang duurt de echo en wat kan ik precies allemaal verwachten?? Liefs,
Bij mij keken ze toen even naar de baby, koppie, buikomvang en beentjes werden weer even gemeten en er werd gemeten hoe ver de placenta van de baarmoedermond lag. Denk ergens rond de 5 minuten ofzo. Gaat allemaal via de buikwand, de echo, dus weinig bijzonders aan
Wat is de reden van deze echo? Heb je een voorliggende placenta (placenta preavia)? In dat geval doen ze het liever inwendig, omdat de metingen daardoor betrouwbaarder zijn. Ook kunnen ze kijken of er niet bepaalde aders voor de baarmoedermond lopen. Dit komt namelijk vaker voor i.c.m. een voorliggende placenta. Het duurde hooguit 5 minuten. Mijn gynaecoloog heeft toen direct ook even de baarmoederhals gemeten, want dit gaat ook beter d.m.v. een inwendige echo.
Het is inderdaad een voorliggende placenta. bij de 20 weken echo kwamen ze er achter dat de placenta gedeeltelijk voor de "uitgang" lag. Nu willen ze kijken hoe dit zich ontwikkeld heeft. Ik krijg de echo trouwens niet van mijn gynaecoloog maar van de echoscopiste van het ziekenhuis. (voorburg) Bedankt voor de info beiden!
eerst kijken waar de placenta zich bevond. daarna even t kindje weer goed bekeken en opgemeten. en een prachtige foto mee naar huis gekregen. duurde een minuut of 7. succes!
Mijn placenta lag bij mijn dochter ook een tijd voor de uitgang. Met 32 weken hebben ze tijdens de groeicontrole dus ook even gekeken waar de placenta nu lag. Nou dat was in 1 minuut bekeken hoor. Ook kijken ze altijd even naar je vruchtwater enzo. Volgensmij stond ik na 5minuten weer buiten en ik had nog zelfs een groeicontrole ook.
Nou het was inderdaad zou gepiept allemaal, inderdaad deden ze ook gelijk een groei echo. Ze vond hem ineens te klein en ik moest aan de CTG etc. Daarna gemeten door een gynaecoloog en die vond er niets zorgwekkends aan. Ze vond hem netjes in de groei. Wie moet ik nu geloven de echoscopiste of de gynaecoloog? Ze hebben trouwens ook gelijk gekeken naar de doorbloeding van de navelstreng en deze was goed. Donderdag moet ik weer terug voor een CTG en een echo en dan meten ze opnieuw ben benieuwd wat ik dan weer te horen krijg... Heb besloten me er maar niet te druk om te maken tot ik donderdag die andere echo heb gehad, dan zie ik wel verder.... Baal er wel onwijs van.
Ik zou afgaan op de gyn, die heeft een beter totaalplaatje van jouw situatie, lijkt me... Fijn dat alles goed was!