Is hier iemand die toevallig hcg heeft laten prikken tijdens de zwangerschap en die de waarden nog heeft? Ik heb nu al 3 misgelopen zwangerschappen achter de rug. Eén hele vroege MK (4,5 weken) en twee die zelfs een kloppend hartje hebben gehad. Ik ben nu voor de 4e keer zwanger en erg onzeker. Ik heb testen die nauwelijks donkerder worden. Heel naar. Dat geeft bij mij onmiddellijk het gevoel dat het flink fout zit. Op 16dpo (dus 4w2d zwanger, 16 dagen na ei) heb ik hcg laten prikken. Daar is een waarde uitgekomen van 94. Volgens de huisarts is dit heel erg laag. Ik moet nu maandag weer prikken om te zien of het snel genoeg stijgt. Zo niet dan moet ik weer naar het ziekenhuis/gyn om te bespreken wat we gaan doen. Bah bah bah bah...
Ik heb de waarden niet meer maar heb na 2 MK's ook HcG laten prikken bij de zwangerschap van mijn zoontje. 94 is laag, maar het gaat niet om de waarde maar om de stijging. Dus gewoon vaker je HcG laten prikken en voor de rest niets doen. Tenzij je lichaam zelf iets doet (zoals een MK of een MA) zou ik het zeker tot een week of 7 aanzien, dan kunnen ze pas met redelijke zekerheid zeggen wat er aan de hand is. Ik weet dat dit niet is waar je op zat te hopen, maar je moet deze vervelende weken gewoon door In deze periode kan niemand je uitsluitsel geven, behalve e lichaam zelf. Dus als de gyn misschien zegt dat hij het HcG ook niet goed vindt en dat je maar moet curetteren of cytotec moet nemen, zou ik ook zeker even wachten.
@Juul: bedankt voor je reactie! Ja je hebt gelijk, de stijging is met name van belang. Maar toch zegt de hoogte van de waarde ook wel wat begreep ik. Er is in elk geval een amerikaans onderzoekje naar gedaan en van die uitkomsten word ik niet heel vrolijk: 16 Days Past Ovulation (DPO) and hCG levels Blijkt wel uit dat er meer zijn op 16 dpo met een waarde onder de 100, maar 75% van die zwangerschappen eindigt in een MK. Ik zit gelukkig wel vrij dicht bij de 100 en bij een waarde van 100-199 gaat opeens al 73% goed. Heel verschil. Maar goed, ik blijf toch een beetje balen.
Hoi hoi Die onzekerheid lijkt me vreselijk!! Ik hoop echt dat het gewoon goed zit... lage waarden hoeft niet perse te zeggen dat het fout zit, het gaat om de stijging/verdubbeling! Ik had ook een laag hcg, ik heb het niet laten prikken, maar met CB indicator bijgehouden. Met 4w1d kwam er bij mij nog 1-2 weken op de indicator te staan. En 1-2 schijnt hij aan te geven met een hcg tot 150. Vervolgens met 5w4d ipv 3 weken, 2-3 weken getest! Dus ook toen bleek mijn hcg kennelijk lager dan "normaal". Een dag later wel opeens 3+ trouwens. Ik had ook pas met die 5w4d een knaltest. Daarvoor waren de strepen op een gewone test vrij licht! Toch is het allemaal goedgekomen, dus ik hoop ook voor jou het beste!! Veel succes!