meide wat zagen jullie met een echo met 5 weken? Was er toen al een hartje zichtbaar! bij mijn andere miskramen had ik met 4,5 week in het ziekenhuis een echo en op deze echo was dan duidelijk een hartje zichtbaar maar maar ook hoorbaar! Dit is allemaal al weer even geleden dus ik ben benieuwd wat ik met 5 weken kan verwachten! Zouden jullie echo fotos willen laten zien van dat termijn! En daarbij zagen jullie het hartje en was dat inwendig of uitwendige echo?
Met 4,5 week kun je geen hartje zien of horen. Er is dan zelfs nog geen vruchtje zichtbaar. Het kan dus niet anders dan dat je toen verder was dan je dacht. Een hartje gaat met 5,5 week kloppen, maar je moet echt geluk hebben wil je het dan al kunnen zien (meestal op zn vroegst met 6 weken en dan vaak nog niet eens). Met 5 weken zul je, als je echt 5 weken bent, dus ook zeker weten nog geen hartje zien. Met geluk een klein inimini-frummeltje, wat een vruchtje zou moeten worden. Beter is om gewoon nog een week of 2 te wachten. Dan heb je tenminste iets aan je echo. Blijf het bizar vinden dat er ziekenhuizen zijn die zo vroeg een echo maken. Zelfs bij angst op een bbz is het beter te wachten tot 6 weken, omdat je dan 'zeker' weet dat je iets kunt zien...
Eens met bovenstaande!! Bij mij zoontje had ik met exact 6 weken een echo en zag een vruchtje met kloppend hartje en een dooierzak. Bij mijn dochter had ik ook met exact 6 weken een echo, maar zag toen een lege vruchtzak. Pas 1 week later zagen we een vrucht met kloppend hartje (maar wel 7 weekjes oud).
ik had met 5 weken mijn eerste echo omdat we dachten dat het mis was maar er was zeker een kloppend hartje te zien ! kijk maar bij mijn foto's wat je dan kan zien
Bij mij was er in het vruchtzakje een inimini klein dingetje te zien, wat werd beoordeeld als 'intacte zwangerschap' Geen hartje dus maar er was wel wat te zien!
met 5 weken bij mij een leeg vruchtzakje 3 weken later gevult met een tuinboon en kloppend hartje inmiddels 18 weken zwanger
Hier met 5 weken alleen een leeg vruchtzakje, ik mocht een week of 2 later weer en toen zat er wel inhoud in het vruchtzakje. Mijn echo was trouwens uitwendig, waar ik het heb gedaan, doen ze alleen uitwendige echo's.
Ik heb met 5,5 week ook een eerste echo gehad, omdat ik wat bloed verloren had. Vruchtzakje was perfect intact en een zachte hartslag te horen en te zien. Dus het is wel zeker mogelijk! Nu afgelopen maandag nog een echo gehad, omdat de gyn het op wilde volgen ivm bloedverlies, alles weer perfect in orde, hartje doet het goed. Ben nu 6w4dagen dus...
Ik had bij 4-5 weken een echo, er was alleen een dooierzakje en leeg vruchtzakje te zien. 2 weken in vreselijke spanning gezeten en met 7 weken een mooi hartje en klein vruchtje. Dus dat was mijn echo ervaring van rond die tijd..