3d echo met 13 weken?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by imjustmyself, Jun 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. imjustmyself

imjustmyself Niet meer actief

hoi
    ik laat volgende week een 3d echo maken dan ben ik 13 weken.
    Ook krijgen we dan te horen wat het geslacht van ons kindje is.
    nu kan ik alleen niet echt echo's van rond de 13 weken vinden
    dus nu was mijn vraag of iemand die toevallig heeft ?
    :)

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb met 12+2 even mogen kijken in 4D maar vond het nog niet zo heel mooi en duidelijk. Echoscopiste vind zelf met dat termijn 2D nog mooier.
    Ik dacht ook dat ze met 13 weken alleen aan de hand van de nub naar het geslacht kunnen kijken, heb via internet begrepen dat het met 13 weken dan wel met 90 of 95% zekerheid kunnen zeggen.
    Spannend, hoop op een leuke ervaring. Een plaatje heb ik niet voor je, sorry!

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

3D word aangeraden vanaf 24 weken volgensmij
    Met 13 weken is wel erg vroeg, kan ook een telleurstellend niet leuk beeld geven van je kindje heb ik wel is gehoord..

5. jamaila

jamaila Bekend lid

Jun 27, 2011
    527
    0
    0
    friesland
    ik zou met 13 weken zeker nog geen 3d echo laten maken, het is gewoon veel mooier als je kindje een week of 26 is en wat spekkig begint te worden. Dan zie je echt de gelaatstrekken die je kindje heeft.

Ik zou ook even wachten met het geslacht, zowiezo tot 16 weken en dan nog is dat vroeg, 20 weken echo vind ik dan wat betrouwbaarder.

Mag ik vragen waarom je zo vroeg een 3d echo wil laten maken?

6. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Lijkt me idd erg vroeg. Je kunt echt beter even wachten...is het vee leuker/mooier/duidelijker.

7. imjustmyself

omdat wij heel erg hebben moeten knokken om dit wondertje
    en het is 99% betrouwbaar wat het geslacht is.
    Daarbij laten we rond 24 weken ook nog een 3d echo maken.

8. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik belde voor een pretecho met een echoscopiste. Ik wilde een afspraak maken bij 16wk zwangerschap.
    Dat vond ze vrij vroeg. Ze raadde me met 17wk aan.

Ik wilde toen ook een 3D echo. En terwijl zo'n echo duurder was raadde die echoscopiste me dat af. Terwijl dat haar eigen brood verdienen is. Super aardig van haar.
    Ben dus voor een 2D geweest en liet af en toe 3D beelden zien, voor de prijs van een 2D echo.

9. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Mag ik vragen waar je dit laat doen? Want ook ik wilde met 13 weken een echo voor geslachtsbepaling. Dus was gaan googlen, en kwam er alleen eentje tegen in Lommel-Belgie.

Zij maakt idd ook 3d vanaf 13 weken zwangerschap.

Maar de geslachtsbepaling doet zij in 2d.

Heb ook veel echo's van haar gezien, die op haar site vermeld staan. Moet zeggen dat er veel echo's vanaf 13 weken tussen zitten, waarvan wij zelfs zo kunnen zien wat het geslacht is, zo duidelijk is de app die zij gebruikt.

Ik laat het 14 juli ook doen, ben dan 14 weken.

Wens jou veel succes!

10. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Met 13 weken kan een 3d echo leuk zijn, maar qua geslacht kunnen ze echt nog geen uitspraken doen.
    Wij hebben met 15 weken een 2D geslachtsbepaling laten doen en dat is echt wel op z'n vroegst denk ik.

11. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Ik denk ook dat het nog erg vroeg is voor een geslachtsbepaling hoor. Zowiezo zou ik nog eventjes wachten met een 3D echo. Ietsjes later krijg je een veel mooier beeld.

12. imjustmyself

wij laten het ook in Lommel doen:)
    Mijn nichten hebben het ok allemaal daar laten doen en nog steeds dat het geslacht kloptte..

13. mamavan5bengels

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hahhah dat vermoeden had ik al :D

En ja ik heb de foto's bekeken op haar site, en het is bij haar al overduidelijk te zien met 13 weken.

Wanneer ga je? Wij moeten er volgende week zaterdag om 15.45u zijn. Ben erg benieuwd!

14. imjustmyself

haha grappig ik volgende week vrijdag om 17:00 :D
    ik heb toevallig net een mailtje van haar gehad dat ze met haar aparatuur tot 3 mm nauwkeurig het kan zien :$

15. mamavan5bengels

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Toevallig! Laat even weten hoe het vrijdag was ;)

Ja ze schijnt goed te zijn! Dus ben heel benieuwd wat er bij jou en mij gaat uitkomen.

Succes next week!

16. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ben wel benieuwd naar deze echo god. Wij zijn toevallig met 13.2 - 14.4 weken in Lommel, misschien kan ik nog een afspraak maken :)

17. Baylee

Baylee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,417
    0
    36
    Ik heb het gevraagd toen ik de combi test liet doen met de 12w2d ze was vrij zeker van der zaak terwijl andere mensen die het gevraagd hebben bij echo met hetzelfde termijn kregen het niet te horen mar bij mij had ze het wel goed!

18. pricil

pricil Actief lid

Dec 30, 2011
    191
    0
    0
    Soms kunnen ze het geslacht wel al zien als je geluk hebt.
    Wij hebben een 3d echo laten maken toen ik 17,4 weken zwanger was. Ze lieten ons ook ff een 3d/4d zien maar ik kan je vertellen dat op deze termijn het toch echt in 2d veel mooier is.

Ze adviseren dit dan ook pas te doen na 26 week voor een mooi kindje in beeld... Wij gaan het dus ook nog een keer doen met 27 week.

Share This Page