Tot wanneer 'mag' een leeg vruchtzakje?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door lili266, 3 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lili266

lili266 Lid

17 sep 2012
    20
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

vandaag heb ik, wegens risico op een bbz, een vroege echo gehad. Ik dacht zelf 6 weken en 2 dagen te zijn, maar op de echo was alleen een vruchtzak te zien van 5 weken. Over die week verschil maak ik me nog niet zo druk, had een onregelmatige cyclus dus kan er zomaar naast zitten. Wat ik me wel afvroeg, is tot wanneer het 'oké' is om een leeg vruchtzakje te zien? Of anders: Wanneer moet je een inieminie vruchtje kunnen zien? Ik hoor graag jullie ervaringen hiermee!

Groetjes!

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik had met een krappe 6 weken een vruchtzak met vruchtje erin ;)
    Hopelijk heb je de volgende echo mooier beeld.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zoiets idd. Met 5,5 week (als je zeker weet dat je dat bent) moet je toch al wel wat kunnen zien.
    Maar 100% zeker zijn (op de dag) van je cyclus, dat lukt bijna niemand... Of je moet onder behandeling staan of zo natuurlijk...

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.949
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    Ik was via ivf zwanger geraakt dus wist 100% zeker 6 weken te zijn.

Er was alleen een vruchtzak zichtbaar...die opgemeten een zwangerschapsduur van 5 weken was.
    1 week later mocht ik terugkomen en was er een vrucht met kloppensd hartje zichtbaar en netjes 7 weken oud zoals ik via ivf zou zijn ;)

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Met 6wk een inimini stipje (vruchtje)

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hier was ik 5 weken 2 dagen zwanger alleen een "leeg" vruchtzakje dat inmiddels nu bijna 20 weken gevult is ;)

7. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Hier bij 6 week niks te zien, alleen een leeg en mooi vruchtzakje. Heb 2 week in de stress gezeten. Bij 8 week een mooi vruchtje met kloppend hart en op schema. Dus hou je niet teveel vast hoor aan dingen. Die 2 weken waren echt killing.

Internet is soms heel prachtig maar had al snel door dat je niet teveel dingen moet lezen. Sommigen hebben bij 6 week een kloppend hartje (mijn zus net zo) en toen dat bij mij niet bleek was ik helemaal verdrietig.

Ontspan en wacht je volgende echo af, succes!

8. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Toen ik mijn eerste echo kreeg dacht ik dik 7 weken zwanger te zijn. Echter zat er een leeg vruchtzakje en was ik volgens de echo 6 weken zwanger. Drie weken later weer eenecho gehad en was toen 9,5 week zwanger en was er een mooi kloppend hartje te zien.
    Mij is toen verteld dat het 2 kanten op kon gaan, de goede en dat het een miskraam kon worden. Gelukkig is het de goede kant op gegaan.

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik dacht ruim 6, bijna zeven weken zwanger te zijn toen ik bloedverlies had. Op de echo alleen een vruchtzakje van minder dan 5 weken. Dus we waren allen overtuigd van een miskraam. 4 dagen later controle en een mini-mini-stipje. Weer een week later 2 vruchtjes in 1 zakje. 1tje had een hartje. Ik was toen 6 weken en 5 dagen. Dat je met 5 weken niets ziet, vindt ik niet schokkend. Toch een beetje het nadeel van die vroege echo's. Het kan nog alle kanten op.

Deel Deze Pagina