Smal en bevallen van een groter kindje

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dee-tje, Nov 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

Oct 17, 2011
    1,435
    320
    83
    Female
    Hallo dames!

Uit verschillende groeiecho's is tot nu toe gebleken dat ons kindje wat boven het gemiddelde zit met groei. Niet extreem, maar toch wel echt groter dan gemiddeld volgens schattingen.
    Nu was mijn dochtertje juist echt een ukje. Die woog 2800 gram en werd met 40 weken geboren, en is nu nog steeds een slank, maar wel lang poppetje.
    Het vervelende is dat ik mij nu onbewust een beetje druk heb zitten maken omdat ik dus steeds hoor dat mijn zoontje groter is. Ik ben zelf namelijk een smal, slank vrouwtje en ben nu dus bang dat het straks fout gaat bij de bevalling omdat hij er dan niet door 'past' ;) Klinkt heel stom, I know. Maar bij mijn dochtertje was het ook allemaal al nauw en bleef ze steken achter mijn bekkenbodem, uiteindelijk prima gegaan maar toch. Ik vind het aan de ene kant juist heel fijn dat hij goed groeit, juist omdat ik bij mijn dochtertje ben ingeleid omdat ze het wat moeilijk had en waarschijnlijk niet goed groeide door vruchtwater wat bijna op bleek. Dus het is aan de ene kant een geruststelling. Maar herkent iemand dit gevoel, dat je bang bent dat hij straks te 'groot' groeit om nog door mijn smalle lijf te kunnen? ;) Hij moet er namelijk ook nog uit en ze groeien nu geloof ik zo'n 200/300 gram per week zei de vk :$ Ik zie de spoedkeizersnede al voor me nu :) Maak ik me nou druk om niets of zijn mijn zorgen terecht?
    Of maakt het eigenlijk niet uit of je smal of breed bent met oog op de bevalling?

2. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

Oct 17, 2011
    1,435
    320
    83
    Female
    Oja, of misschien dames die zelf slank zijn en bevallen van een groter kindje? Die ervaringen zijn ook welkom! ;)

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Ik ben zelf ook klein en smal (indisch) en mijn gyn bereidde mij voor op een eventuele keizersnede. Kindje was wat aan de grote kant volgens hem in combinatie met mij Aziatische bouw :(

Uiteindelijk ben ik met 40+6 ingeleid en was mijn dochter 3020 gr en 47 cm ;) De groeiecho's klopten niet echt dus.
    Ik kon het zelf ook niet echt geloven aangezien ik echt geen enorme buik oid had.

Kortom ik zou me dus niet al te druk maken.. Als het echt niet past of verwacht te passen dan geven ze dit kort voor de bevalling wel aan. en houd voor ogen dat ze er met de meting 500 gr boven of onder kunnen zitten.

4. Ik ben ook vrij slank 57 kg bij 1.65m en heb zonder grote problemen 2 kinderen gebaard van 4kg. Bij de 2e had ik geeneens hechtingen nodig. Maar ik vond het ook erg spannend hoor, vooral toen ze zeiden dat een 2e nog groter zou zijn dan een eerste.

5. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Hier ook.
    Bij zoon 53 kilo en 1m65 ,5 en hij kwam spontaan met 36 weken.
    Woog 10 pond en was 63 cm.
    Dochter die ook via de normale weg geboren is met 37,2 weken woog 8 pond en 53 cm. .

Nu bijna 32 weken zwanger en kindje zal nu rond de 6 pond wegen want met 29,5 week woog ze al 2,5 kilo.
    Morgen de groeiecho weer.
    Ik wordt weer eerder ingeleid en ze zal met 37 weken rond de 9 pond zijn.

Dochter zat klem terwijl zoon zo gelanceerd werd hihi.

6. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

Jan 16, 2013
    1,752
    0
    36
    Gelderland
    Hier lang en slank. 182 en 63 kilo. Zl geboren met ruim 9 pond en 53 cm. Paar hechtingen maar niet noemenswaardig!

7. Dubbelbloed

Dubbelbloed Actief lid

Sep 25, 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een slank figuur hebben en nauwe bekken zijn 2 verschillende dingen.... Ik ben niet slank maar weet van een eerdere ingreep dat ik een smalle bekken heb. Neem contact op met vk om je zorgen te uitten, wellicht zijn er mogelijkheden om de bevalling te vergemakkelijken.

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Meid geen zorgen; ik ben 1.72 en woog 53,5 kilo voordat ik zwanger was (ben heel tenger).
    Ik kwam 9 kilo aan, had een gigantische buik en er kwam een meisje van 3800 gram uit. Binnen 26 minuten na volledige ontsluiting. Ging prima :)

9. Marrie1984

Jan 9, 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook klein en smal. Mijn zoontje is nadat ik ingeleid ben, ter wereld gekomen via een acute keizersnee. Na 16 uur een prima verloop van de bevalling bleek hij toch te groot, 4355 gram, en ik te smal. Ik begrijp je zorgen...ik ben nu weer zwanger en het xou zomaar weer een groter kindje kunnen worden. Bij mij wordt het sowieso weer een keizersnee als deze kleine weer zo groot blijkt te zijn:D.

Wat ik je wil meegeven is dat je moet luisteren naar je lichaam tijdens de bevalling. Het was bij mij namelijk overduidelijk, althans voor mij, dat het gewoon niet paste. Ik voelde dat er niets gebeurde tijdens het persen. Nadat ik dit 3 keer had aangegeven is er een gynaecoloog opgeroepen die uiteindelijk de beslissing nam een keizersnee uit te voeren, ook omdat ik aangaf te voelen dat het niet lukte/paste.

Ik heb geen nare bevalling gehad doordat ik goed voelde dat het echt nirt lukte en de gynaecoloog daar goed op inspeelde. Vandaar dat ik je dus mijn ervaring wilde delen.

Succes meid! Het komt zeker goed

10. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    1,269
    16
    38
    Ik ben wel heel klein 1,59 maar niet mega slank ofzo..
    Maak me er ook zorgen om! De meeste baby's zijn aardig groot in de familie dus ik ben benieuwd!
    Ik moet nog een aardig tijdje dus ik wacht het maar even af 😓

11. Juul83

Juul83 Actief lid

Apr 15, 2014
    447
    0
    0
    Heey meid! Ook ik ben super slank ( 1.78 en slechts 51 kl bij niet zwanger zijn ) maar ben al twee keer goed bevallen van kindjes die 7,5 pond waren! Ik kreeg ook met regelmaat de opmerking; die krijg je er nooit uit! Toch heb ik geen enkel probleem gehad bij de bevalling. Maak je er geen zorgen om. Kindjes worden vaak ook groter geschat dan dat ze zijn ( is mijn ervarin )

12. ziezo

ziezo Bekend lid

Mar 2, 2007
    709
    39
    28
    Ik ben voor het zicht niet smal wel slank,maar van binnen schijn ik wel heel smal te zijn. Het zegt dus niks hoe breed je voor het zicht bent 😃Twee redelijk grote kinderen gehad met de eerste spoedkeizersnede en de tweede was een geplande keizersnede. De derde wordt ook een keizersnede. Mijn dochter was 3950 en mijn zoon 4300 gram

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Geen zorgen om maken ! Dat je bekken echt te klein is is heel zeldzaam !

14. MamR

MamR Actief lid

Sep 10, 2014
    207
    0
    16
    Adm. Medewerker Mondriaan
    Naaldwijk
    Oh maak je geen zorgen! Mijn zoontje werd geboren met 41 weken en woog 3406 gram en was 51 cm lang. Dat is best groot voor een vrouwtje van 1.50 lang ;) Ik was ook heel erg bang dat het niet zal passen maar geloof me, het lukt echt! hihi :D

15. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

Oct 17, 2011
    1,435
    320
    83
    Female
    Oke, bedankt dames :) Ik zie dat er meerderen zijn die smal bevallen zijn van een aardig groot kindje ;) dat stelt me enigszins gerust haha. En natuurlijk bestaat altijd de kans dat het wel te krap is, maar idd, dat komt niet zo vaak voor. En daarnaast ben ik al eens eerder bevallen, het zij van een wat kleiner kindje maar de weg is al eens vrijgemaakt :p Ik ga dus proberen me er geen zorgen meer over te maken! En zal het voor de zekerheid nog eens bespreken met de vk. Maar die zal wel hetzelfde zeggen vermoed ik!

16. Lovemykids4

Ik ben 1m65,5 en weegt 57 kilo.
    Vanmorgen weer controle gehad en groeiecho.
    Uk is nu inmiddels volgens de groeiecho al 3030 gram.
    En rond de 46 cm.
    Hou dus mijn hart vast.
    Ben morgen pas 32 weken dus ook weer een groot kind.
    Nu zie ik al best tegen de bevalling op maar moet eerst uk in mijn buik zien te houden aangezien ik al 3 cm ontsluiting heb :(

17. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik ben 1.65, ben ook erg tenger gebouwd. Mijn eerste was 4325 gram en hij is vaginaal geboren (41+4). Wel met knip en vacuum, maar het paste dus wel uiteindelijk. Dat er een knip en vacuum nodig waren kwam ook niet zozeer door de grootte van mijn zoon, maar omdat het de eerste was. Hij werd nog tijdens de inleiding geschat op 3600gr hahaha, was dus ietsjes groter ;)

18. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wauw :$:$ Wat een joekel dan met 10 pond en 63 cm.

Gisteren met de 20 werken echo, woog ons mannetje 357 gram en was rond de 25 cm en hij was dus circa 57 gram 'te zwaar' en ze zei direct dat het een flinke jongen zou worden, ik ben dus echt bang dat het een 'monsterbaby' gaat worden, zo'n hele grote, ze heeft me toch een beetje bang gemaakt en zei direct dat ik maar niet te veel kleertjes in maat 50 moest kopen :(

Ik wil zo graag echt zo'n lekker klein baby'tje maar dat zit er dus niet in hoogstwaarschijnlijk.

19. Lovemykids4

Hier was deze meid met 20 weken echo nog 595 gram en 27 cm.
    Met 29,5 week al 5 pond en nu vandaag 3030 gram en rond de 46 cm.
    Morgen 32 weken ver.
    Loop alleen wel al met 3 cm ontsluiting :(
    Nu proberen uk nog tot 37 weken binnen te houden.

20. anime22

anime22 Lid

Oct 8, 2014
    17
    0
    1
    Ik ben 1.65 en woog 52 voor mijn zwangerschap. aan het einde van mijn zwangerschap woog ik wel 63kg.

Ik werd uiteindelijk ingeleid wegens hoge bloeddruk. Het ging erg snel (en makkelijk) allemaal en na 20min persen (zonder ruggenprik of iets), was mijn zoontje er. Hij woog 3570gram, iedereen vond en vindt hem flink voor mij.

In ieder geval geen zorgen over maken, komt helemaal goed!

Share This Page