Ik heb gisteren mijn 20 weken echo gehad alles was helemaal prima alleen loopt de baby wat voor op de groei volgens de echoscopiste wordt hij als hij zo door groeit rond de 4 a 4.5 kilo.. Hebben jullie dit ook gehad en was het ook echt een grote baby bij de bevalling?
geen idee. maar ik zie dat je zwanger bent geraakt met puregon.. wij ook van onze eerste dochter (2002) en die was 3940 gram bij de geboorte en 52cm lang.. een flinke meid dus.. (ik rookte niet veel maar heb wel gerookt in de zwangerschap) Nu bijna 10 jaar later spontaan zwanger weer een meid (gestopt met roken) en wat denk je.. een kleintje (volgens de echo) zou er misschien pokon in de puregon zitten..hihi... maak je niet druk... om het geboorte gewicht.. ik ben niet uitgescheurd of wat dan ook.. terwijl mijn zus met een baby van 6 pond... bijna helemaal open lag... het gewicht zegt "gelukkig" helemaal niets over de bevalling. gefeliciteerd en geniet van jullie wonder ... liefs Holiday
Haha ja misschien zit er wel pokon in over de bevalling maak ik me niet zo druk hoor.. Mijn zoon was 3510 gr en was er binnen 1.5 uur en niet uitgescheurd of wat dan ook.. Als hij was blijven zitten tot ik uitgerekend was was hij ook wel zwaar geweest.. Hij was nu 3 weken te vroeg.. Maar dan ga ik maar mt 62 kopen ipv 56..
bij mij werd f. geschat op zeker minimaal 4kg en was 3920 zonder schade hihi komt goed, ik maakte me druk toen en de gyn zei: wat er ook gebeurd hij komt eruit hihih
Hier werd bij de twintig weken echo gemeld dat ik kon rekenen op een groot kind.. minsten 8 pond.... Ik ben heel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren.... maar idd voornamelijk grote maten gehaald... paar kleine dingen voor de zekerheid..
Volgens mij kunnen ze dat op de 20 weken echo nog niet met zekerheid zeggen. Dan gaat het echt om de ontwikkeling over meerdere echo's heen meestal. Tenzij het kindje echt weken voorliep op de groei? Bij mij was de kleine meid met ongeveer 19 weken nog een paar dagen te groot, en met ongeveer 21 weken een paar dagen te klein. Het verschilt best of ze net voor een groeispurtje zitten of niet.
met 17 weken heb ik ook een echo gehad en toen liep hij 5 of 6 dagen voor.. en afgelopen woensdag was mijn baarmoeder 2cm te hoog.. en gisteren de 20 weken echo liep ik ongeveer 1.5 week voor.. dus hij gaat wel sneller..
Hoi Bij mij zeiden ze ook dat het een grote baby werd,ze hebben me met 38 weken ingeleid anders waren ze bang dat het ergere pijn ging doen en omdat zijn nekje dik was en t niet wilden forceren. Hij is geboren met 38 weken en 4 dagen en woog 4 kilo Ik persoonlijk vindt t heerlijk die kleine spekbeentje om op te vreten
Ik heb mijn 20 wkn echo woensdag gehad en ons mannetje loopt bijna twee weken voor op de groei, op alle punten zat hij op de bovenlijn en met zijn benen kwam hij er ver bovenuit. de echoscopiste kon er verder niets over zeggen alleen dat de verloskundige er verder naar moest kijken dus ja, dinsdag weet ik dus meer.
Noahjoshua, gaven ze dat ook al aan bij de 20 weken? En ik ben niet echt bang voor de bevalling, zoals al eerder gezegd, kleine moet er toch uit. En mollige beentjes zijn idd.. tsja... baby
Het kan best zijn dat je kindje net een groeispurt heeft doorgemaakt. Ik liep/loop mn controles in Duitsland en bij de tweede kreeg ik iedere controle ook een echo... die metingen wisselden dus ook iedere keer. Op een bepaald moment idd dat kindje bijna 2 weken "voor" liep.... controle daarna liep hij weer gelijk. Dus toch een groeispurtje geweest. En weet je... gewichtsschatting zijn zo lastig.... ze kunnen wel meten hoe groot/lang je kindje op dat moment is, maar ze kunnen niet meten hoeveel (of weinig) vetjes je kind heeft opgebouwd. De tweede werd op 3800 ingeschat bij 39+6... ik werd daarna ingeleid ivm zwangerschapssuiker.... kindje kwam met 40+5 (inleiding over het weekend heen getild ) en ze woog uiteindelijk 4120 gram
Hoi gekko Nee het was wel met 30 weken toen ze het zeiden en heb veel echos gehad omdat mijn zoontje een 12mm nekplooi had ,heeft. En ik had een erge dikke buik was ook 35 kilo aangekomen.maar ik wist het zelf al een beetje mijn eerste kindje was ook 4 kilo bij geboorte wel 42 en 4 dagen gelopen en dit tweede kindje was al 4 kilo met 38 weken. Maak je niet teveel zorgen meid groetjes
Bij m'n zoontje had ik een echo met 32w2d en toen dachten ze ook dat het een flinke baby zou worden, zeker 8 pond. Uiteindelijk woog ie gewoon netjes gemiddeld 7 pond bij de geboorte (met 40w3d). Het lijkt mij eigenlijk ook wel erg vroeg als ze zoiets al zeggen bij de 20-weken echo.
hier hebben ze dat vanaf de 20 weken echo ook steeds geroepen, oei oei dat word en flinke 9 ponder maar menneke was "maar" 50 cm en 3665 gram.....na een zwangerschap van 41.1
maatje 62 is echt nog te groot hoor, haha mijn dochter was ook 4000 gram en paste nog zeker 2 a 3 weken in maatje 50 hoor!
Onze uk liep met de 20 weken echo kwa groei 1 week en 3 dagen voor. Met 32 weken kwa groei 3 weken en 3 dagen voor en gewicht 2411 gram. Zou ook ongeveer 3 weken voor op gewicht zijn. 2 weken geleden gaf de gyn aan dat de 'uk' weer enorm gegroeit leek te zijn, dus nu dinsdag weer een groeiecho. Wat me er wel bij verteld is, dat ook een 12 ponder natuurlijk geboren kan worden, en dat er van uitscheuren niet eens sprake hoeft te zijn. Ook heb ik al van verschillende mensen gehoord dat t vermoeden en zelfs de metingen van een groot kindje echt niet altijd betekenen dat het ook zo is. De metingen zijn gebaseerd op gemiddelden. Geen feiten!
Mijn zoon heeft nooit in mt 50 gepast en maar 2 weken in 56 dus vandaar dat ik zo dacht.. Ik heb wel een paar dingen 56 en de rest 62.. Kan ik altijd nog bijkopen.. Anders vind ik het zonde als het niet Past..
Hoeft absoluut niet! Onze dochter was met de 20 weken echo ook een forse baby, scoorde op alle punten tussen p95 en p98. Er werd ons verteld dat ze in ieder geval 8 pond zou gaan wegen......Uiteindelijk bevallen bij 39 + 4 van een 6.5 ponder!
Hier precies andersom, werd al vanaf 20 weken echo gezegd dat het een erg klein kindje ging worden, haal maar genoeg kleine maat, want ze zal de 5,5 en de 50 cm niet halen. Madame werd geboren netjes 7 pond en 53cm. Ze kunnen wel schatten, maar precies weten ze het vaak niet. Onze jongste zou ook een flinke/grote worden, een lekker mollig meisje was ze ook wel met haar 7 pond en 46 cm, maar flink dan toch echt niet.
Mijn zoontje liep op 20 weken ook een 2tal weken voor op groei! Op 32 weken werd hij 2600gram geschat, op 35 weken 3250gram en op 39.4 weken geboren met een gewicht van 4315gram en 53cm! Hier is hij dus groot gebleven, maar ik vind het raar dat ze op 20 weken al een schatting maken over het gewicht! Dat kunnen ze echt pas doen als ze meerdere schattingen hebben gedaan!! Kindjes groeien namelijk in groeispurten, kan zijn dat je kindje net 1 heeft gehad en nu even minder groeit! Ik zou me dus echt geen zorgen maken over het gewicht nu, pas rond de 30 weken kunnen ze echt schattingen beginnen maken! Hoeveel woog je kindje nu?