Buik insmeren...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lelle23, Aug 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lelle23

Lelle23 Niet meer actief

Ik ben nu 7 weken in blijde verwachting en ben reeds begonnen met het insmeren van mijn buikje met zwitsal mama's buikbalsem...
    Nu wil het geval dat ik na 2 dagen helemaal onder de bultjes zit,
    ik kan er dus zeer waarschijnlijk niet tegen :x
    Met welke middeltjes kun je je buik nog meer verzorgen?

Gr. Marielle

2. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    heb je al gedacht aan gewone bodylotion? ;)
    Is ook vettig dus houdt je huid ook soepel.

3. misa

misa Niet meer actief

Ik gebruik altijd al de potten creme van Nivea. Ik gebruikte dat altijd al na het douchen, en sinds een aantal weken zwangerschap ook savonds een extra keer voor het naar bed gaan.

Volgens mij maakt het niet veel uit wat je smeert. Als je echt aanleg hebt voor striae, dan zul je het toch wel krijgen.

Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!!!

4. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    vaseline witte creme. heeft bij erg geholpen en ook gewoon olie (amandel olie). ik weet niet of het daardoor kwam maar ik heb geen spoortje op m'n huid overgehouden! m'n buikje is na een maand nog niet helemaal plat natuurlijk maar de huid ziet er geweldig uit!!

5. ingef

ingef VIP lid

Aug 30, 2009
    5,619
    1
    0
    NULL
    NULL
    nou....van dit verhaal wordt je niet blij waarschijnlijk...maar ik heb liters gesmeerd bij de vorige.. iedere ochtend en avond... met vanalles en nog wat en toch een prachtig zebrapadje... ik smeer nu weer, maar vooral voor de jeuk...het heeft toch ook echt met aanleg te maken ben ik bang

en gefeliciteerd!

6. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    ik smeer het in met zwitsal bodylotion..helaas word ik missselijk van de lucht...
    mijn moede smeerde vroeger har buik in met baby olie..dat hielp wel..maar misschien heeft het idd met aanleg te maken

7. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

Jun 13, 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Weleda zwangerschapsolie..heeeeeeeeeeeeerlijk:D

8. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    1,751
    0
    0
    ik gebruik bio oil, schreeuwend duur vind ik, maar het helpt wel.
    Je ziet echt de striae minder worden.
    Nu smeer ik nog niet eens zo heel lang, maar zie nu al verschil.
    En inderdaad je schijnt het zo ie zo te krijgen als je aanleg heb, maar goed dit bevalt me tot nu toe goed.
    Smeer het op de bestaande striae en op mn buik voor de nieuwe (die er vast en zeker aan gaat komen hihihi).
    Bio oil is trouwens ook hypo alergeen (ik zelf kan ook niet tegen heel veel dingen).

9. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

Jan 22, 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    ja die zwitsal mama buik balsam...BRRR wat een meur is dat zeg.
    Ik smeer met amandelolie van Kneipp maar meer voor de jeuk etc, ik heb in mijn eerste zwangerschap me suf gesmeerd maar ik zit dus echt van mijn bovenbenen tot 15 cm boven mijn navel onder de strepen.
    Groetjes,
    Rosanna

10. stamperke

stamperke Actief lid

Jun 28, 2010
    391
    0
    16
    hier smeer ik mijn beginnent buikje in met nivea verzorgende body milk met amandelolie,ruikt zo lekker :)

11. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Bio Oil is ook hier HET middel.. en duur? Ach, je hebt maar heel weinig nodig.. dus doe er erg lang mee.

12. romygizmo

romygizmo Actief lid

Feb 19, 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg ook enorme jeuk en rode bultjes op mijn buik van de zwitsal mama balsem! Sindsdien smeer ik mijn buik gewoon in met nivea bodylotion, die ik al jaren gebruik. En nog geen striae te bekennen bij 37 wk zwangerschap.

13. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Mijn buik zit helemaal onder de bultjes die verschrikkelijk jeuken! Ik doe daardoor ook geen oog dicht! Heeft iemand dit ook? En heeft iemand een tip om de jeuk te verzachten? Ik smeer al met mentholgel maar helpt niet, ook heb ik een middeltje van de huisarts gekregen; Cetomacrogol, helpt ook niet...
    Als dit de hele zwangerschap zo blijft word ik gek denk ik....

14. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,306
    0
    0
    Ik gebruik Etos Buikbalsem en Hema Mamacreme, ik wissel het een beetje af als de ene tube op is. Maar ik doe het meer voor mijn gemoedsrust en dat áls ik straie krijg (heb het gelukkig nog niet) ik er dan wel alles aan gedaan heb ;)!! Trouwens, ik scrub mijn buik en heupen ook om de 2 dagen om de bloedsomloop daar flink te stimuleren... alles ter voorkoming van straie haha. Maar idd, aanleg bepaald uiteindelijk toch wel of je het krijgt of niet :x.

15. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik vind de zwitsal buikbalsem juist erg lekker ruiken.
    Jammer dat je er uitslag van krijgt.
    Dat scrubben is trouwens ook wel een goed idee. Zal ik eens oppakken. Ik heb nog geen striea........

16. emmie

emmie Niet meer actief

die van de hema vind ik zelf helemaal top!

17. Lelle23

Lelle23 Niet meer actief

Die zwitsal vind ik ook erg lekker ruiken, maar ja...
    Die bultjes en jeuk zijn niet te harden! ;)
    Bedankt voor alle reacties,
    ga toch maar eens kijken voor de bio oil,
    zeker omdat ie hypoallergeen is...kan ik wel gebruiken met m'n tere huidje.

18. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

Oct 25, 2009
    1,882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    body zeezout scrub van Sabon met verschillende heerlijke geurtjes(verkrijgbaar bij sommige V&D's) mijn buik is heerlijk zacht gebleven en ZONDER straie en dat terwijl ik er aanleg voor heb.... echt een wonder middeltje

19. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Heb even gekeken, maar die scrub lijkt me ook wel lekker.. en is nu ook online te bestellen bij V&D.. Dus morgen maar eens uitgebreid kijken..
    Maakt het nog uit welke scrub? je hebt nogal wat soorten en geuren..

20. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

Oct 25, 2009
    1,882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    Ik had die SABON body zeezout scrub op olie basis met een tropisch geurtje.... ik ben een zoetekauw dus heerlijk die aroma... maar je heb ze ook met vanille, mentol, olijven...etc.... zit altijd wel een geurtje van je smaak tussen.... breedassortiment....en bovendien tere en gevoelige huidjes verdragen dit goed, tenminste mijn overgevoelige huidje in ieder geval wel...

Share This Page