Grote Baby met veel vruchtwater

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ikke151187, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke151187

12 jun 2013
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Goedemiddag allemaal,

Ik ben vandaag precies 30 weken zwanger YEAH!!! helemaal happy en er is ook lekker veel leven in mijn buik. Nu heb ik afgelopen week een groeiecho gehad omdat het vermoeden bestond dat de baby erg groot zou zijn en ja hoor, niet zo een klein beetje ook. De baby licht kwa grote 4 weken voor op schema en het vruchtwater is zoveel dat de druk op mijn baarmoeder zeer groot is. Ze hebben me dan ook 2 dagen opgenomen om alles even dubbel te checken en ik heb spuitjes gekregen voor de longrijping van de baby te bevorderen voor het geval ik te vroeg zou bevallen. De baby is nu ook al over de 2 kilo geschat.

Dat de baby te groot is bleek afgelopen donderdag op de echo in het ziekenhuis in sittard en daar hebben ze me doorgestuurd naar maastricht waar ik echt een mega uitgebreide echo heb gehad waar ik ook wel vertrouwen in heb.

Zijn er dames die hier ervaring mee hebben, ik moet nu dus elke week op controle en bij pijnlijke harde buiken enz. meteen bellen.

Best spannend allemaal.

Grtz Ikke

2. Yasmintje

Yasmintje Actief lid

14 nov 2012
    130
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook meegemaakt maar ze kwamen er pas met 38 weken achter en ben gewoon met 39 weken bevallen. Toevallig dezelfde ziekenhuis ook doorgestuurd naar Maastricht en konden niets vinden. Hou er wel rekening mee dat wanneer je vliezen breken je het vruchtwater kan opdweilen bjj mij was het echt veel..
    Succes verder

3. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Hier had ik ook een baby die 2-3 weken voorlag op groei steeds. Enorm veel vruchtwater, dus suiker getest en dat was prima. Ook opgenomen voor een nachtje alleen ik had het geluk dat ik net geen longrijping moest en de dag erna de harde buiken gestopt waren.

Ik was 32 weken toen ik opgenomen was en sindsdien ook enorm veel harde buiken. Heb zo goed als bedrust genomen en zelfs daarmee some ontzettend moeilijk/pijnlijk.

Hij loopt nu met 38 weken nog maar een week voor, normaal vruchtwater nu. Ik ga wel zaterdag al worden ingeleid op eigen verzoek. Minimaal 2 uur per dag pijnlijke harde buiken met rugpijn. Lopen kan ik amper anders word ik doodvermoeid.. Liespijn.

Hier is het te veel druk op mijn bekken helaas..Veel rusten!

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier ook beide keren grote baby en veel vruchtwater.
    Bij beiden enorm veel vruchtwater gehad, dus ze hebben lekker veel plaats gehad en idd ook goed kunnen dweilen :D

Beide kindjes geboren met 40+ en over de 4kilo.

Ik was verder helemaal gezond, geen suiker, geen hoge bloeddruk, geen gekke dingen ook de baby beide keren kerngezond.

Het schatten van de grote is natuurlijk maar een schatting, kan ook echt per keer verschillen. Goed dat ze je in de gaten houden, maar t hoeft natuurlijk niet direct iets ergs te betekenen.

5. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Onze beeb is tot nu toe ook groot, heb ook ruim vruchtwater. Ik vroeg het aan de vlk omdat ik zelf en mijn zus 10jr later ook dysmatuur geboren zijn (krap 5pond bij 41wk, moeder had zwangerschapssuiker) Vlk zei dat het nog te vroeg was om het echt te kunnen voorspellen op mijn termijn, maar tot nu toe lag beeb steeds 1-2wk voor bij echo's. Zij schatte dat, als dat zo blijft, beeb rond de 4kilo zou worden. Vriend woog 4kilo bij 38wk toen hij geboren werd. Ben wel benieuwd of dat na de 30wk nog doorzet!

6. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik had t ook.

Met 30 weken opgenomen met n hoge vliesscheur .
    Direct 2 x longrijping gekregen.

Werd opgenomen en beeb lag 4.6 week voor op groei en ik had ontzettend veel vruchtwater.

Kreeg later die week weeën en kreeg 2 x 48 uur remmers door t infuus.

Ik had zw diabetes en spoot 4 x daags insuline.

Omdat m'n waardes erg schommelden was t belangrijk beeb binnen te houden tot 38/39 weken omdat door suiker longen minder snel rijpen.

Heb dus praktisch 8 weken in het zhuis gelegen met platte rust en mocht eens per week 2 of 3 dagen met verlof.

Had met inleiding op 38.1 al ruim 3 cm ontsluiting door alle voorweeen en er kwam echt heel veel vruchtwater uit. Zoon was 7,5 pond das voor dat termijn goed aan de maat.

7. Ikke151187

12 jun 2013
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hey dames, bedankt voor jullie reacties. Ik ben vrijdag nog eens op controle geweest en mijn bm was weer 2 cm gegroeid. Ochja we houden ons rustig mag jammer genoeg geen carnaval vieren maar dat is ook maar beter had het toch niet volgehouden. Morgen 31 weken en hopelijk aan het einde van de week klaar met alle voorbereidingen en dan zien we wel wanneer de kleine komt.

Owja en vrijdag weer een echo altijd leuk om een keertje extra te mogen kijken :D.

Grtz

8. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hier voornamelijk een grote baby die bijna 3 weken voorloopt sinds week 20. Met 32 weken werd het gewicht geschat op 2383 gram. Het vruchtwater valt nog wel mee geloof ik.
    Hier wordt iig verder niet ingegrepen.
    Aanstaande woensdag hebben we de volgende meting van onze reus.

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn beide kindjes liepen ook flink voor.
    Met 32 weken zijn ze allebei op 6 pond geschat.
    Bij mijn eerste kreeg ik bloedingen en weeen en ben ik tussen de 32 en 36 weken een aantal keer opgenomen.
    Uiteindelijk nét over de 36 weken bevallen(4095 gr).
    Mijn dochter is met 38 weken geboren(5120gr). (met 36 weken liep ze 6 weken voor.

Ik had een joekel van een buik en de druk die dat gaf gaf ook een risico op vroeggeboorte.

Deel Deze Pagina