Verkeerde pap uitslagen en zwanger

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Piena, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piena

Piena Actief lid

7 nov 2012
    208
    0
    0
    Mijn dochtertje en tweede kindje in aantocht
    Beverwijk
    Zijn er hier nog meer meiden met verkeerde papuitslagen ik had eerst een pap 2 na een halfjaar nog steeds en na een jaar een pap 3 a toen hebben ze een stukje weggehaald na een halfjaar bleek deze een pap 2 tezijn dat was in januari dit jaar, ik zou in november weer een uitstrijkje krijgen nu ben ik zwanger dus kunnen ze dit uitstrijkje niet doen, dus nu maak ik me zorgen ben pas 18 maart uitgerekend en 3 maanden daarna in juni kunnen ze weer een uitstrijkje doen.

Maar ben nu wel zwanger en weet niet wat voor vaart dat heeft na bmk.

Zijn er hier nog meer meiden die zwanger zijn en een verkeerde pap uitslag hebben? En wat word er bij jullie gedaan?

Liefs piena

2. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij is het vanaf pap3b pas 'foute' boel. Leg je vraag neer bij je gynaecoloog, zij kunnen je vast gerust stellen.
    Geniet verder lekker van je zwangerschap!

3. Piena

Piena Actief lid

7 nov 2012
    208
    0
    0
    Mijn dochtertje en tweede kindje in aantocht
    Beverwijk
    Oke ja had een pap 3a toen een pap2 nu geen idee zou in november pas weer een uitstrijkje krijgen maar doen ze nu niet ivbm zwangerschap lief dat je gereageert heb

Liefs piena

4. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    #4 kellox, 19 sep 2013
    Laatst bewerkt: 19 sep 2013
    Hey meid, ben zelf dan wel niet meer zwanger maar ik had/heb zelf in april dit jaar pap 3b met als uitslag biopt CIN III. Dat is een (laatste) voorstadium bmh-kanker. Ik heb een lisexcisie ondergaan. (dan branden ze de bovenste laag cellen weg)
    Was en is heel erg schrikken maar als het goed is ben je er met zo'n behandeling vanaf. Jouw uitslag is nog een heel stuk beter als 3b, en zelfs 3b dan ben je er nog op tijd bij. Komt wel goed... het duurt vaak een flinke poos voordat je verslechtert.. nog sterker...bij velen is het zo t/m pap 3a dat het de keer erna weer beter is.
    Vanaf 3b is behandeling echt noodzakelijk. Of je moet meerdere keren 3a hebben, dan doen ze t geloof ik ook preventief. (zodra je niet meer zwanger bent dan natuurlijk) Ze hebben mij toen echt op het hart gedrukt dat het jaren duurt voordat het verslechtert.
    Ik heb over een paar weken de 1e belangrijke controle na de ingreep. Super spannend .....brrr. Hoop zo dat er een fatsoenlijke pap waarde uitkomt. Dan pas kan ik opgelucht ademhalen.

Jij gaat je gewoon lekker meteen laten controleren zodra het kan na 6 maandjes geloof ik he?

5. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    ik weet niet of jij dezelfde persoon bent op wie ik al eerder heb gereageerd in een ander topic maar ik had ook een pap 2 en moest opnieuw een uitstrijkje laten doen in juli en dat hebben ze gewoon wel gedaan hoor.nu was het een pap 3 en op 30 september doen ze een biopsie(dan ben ik al vier maanden en half).dus dat je zwanger bent maakt niet veel uit als het over een opvolging gaat.enkel een eerste uitstrijkje doen ze niet als je zwanger bent omdat het dan een vertekend beeld geeft.tegen mij zei de gynaecoloog dat als ze al weten dat er eerder geprikkelde cellen waren het niet verantwoord zou zijn om niet strikt op te volgen,zwanger of niet.

6. migske

migske Niet meer actief

hoi meid ook ik heb momenteel pap2 maar ben zwanger, mijn ha had gezegd dat het geen probleem is om zwanger te worden/zijn en dat na de bevalling idd 6 maanden later weer een uitstrijkje zou volgen.
    Ik heb er een goed gevoel bij hoor;)
    Komt vast goed meid!

7. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik had voor mijn eerste zwangerschap (2009) ook pap 3b. Moest toen na een half jaar terug, maar toen was ik zwanger en wilden ze bij mij dus geen uitstrijkje doen.
    Na de zwangerschap terug en toen was het pap 2. Omdat ik wel hpv virus bleek te hebben, moest ik nog eens terug komen en toen hebben ze een klein plekje weggehaald, dit bleek een cin I. Sindsdien goede uitslagen, ik moet wel jaarlijks op controle blijven komen. Tijdens mijn tweede zwangerschap is het wederom uitgesteld (maar toen was het dus al een pap1).

Deel Deze Pagina