Goedemorgen, Ik heb vanochtend ontdekt dat ik zwanger ben (rond 4 weken). Ik vroeg mij af wanneer ik dit moet melden bij de huisarts/ verloskundige. Wanneer hebben jullie dit gedaan? En wat hield het eerste bezoek in? Groetjes, Pandora
Toen ik het ongeveer een weekje wist heb ik naar de verloskundige gebeld en met 7,5 week heb ik mijn eerste echo en de intake gehad. Mijn huisarts heb ik het pas met 13 weken laten weten en dat was eigenlijk alleen maar omdat ik toen langs moest
Ik ben eerst bij mn huisarts langs gegaan.. Had verwacht dat die ook nog wel een testje zou doen maar dat was niet het geval. Dezelfde dag verloskundige gebeld en met 8 weken een intake gehad..
Ik heb gelijk de vk gebeld, 4 juli intake, week ervoor echo. Moest even andersom, omdat de persoon die de echo neemt in de praktijk op vakantie is. Je hoeft niet per see naar de huisarts, lijkt me wel verstandig om te melden dat je zwanger bent, maar hoeft niet gelijk. En gefeliciteerd
Ik heb de VK gebeld met 6,5 week. Daar ben ik met 9 weken voor het eerst langs geweest. De huisarts heb ik in de 8e week gebeld ongeveer. Die doet toch niet meer dan je feliciteren en verwijzen naar de VK.
Ik heb de vk gebeld met 4 wk, mocht komen met 6 wk voor de eerste echo. De huisarts bel ik daar niet voor, tis geen ziekte De vk geeft wel door dat ik zwanger ben voor als je een ongeluk krijgt, dan pompen ze je niet vol zooi die slecht is voor de baby.
Sommige huisartsen doen zelf verloskunde, maar dat zijn er niet veel meer tegenwoordig. Anders kun je gewoon de VK bellen. HA kun je op de hoogte stellen, maar hoeft niet perse. Doen waar jij je goed bij voelt
Wij zijn misschien nog een beetje ouderwets, maar bij ons in het dorp doet de huisarts de controles en bevalling nog steeds. Ik zal hem over een paar dagen/ week op de hoogte brengen. In ieder geval bedankt voor jullie tips!