Hi, Ik ben sinds drie weken onder controle van het ziekenhuis ivm hoge bloeddruk. Mijn ervaringen zijn tot nu toe niet heel geweldig. Ik ben er nu 5 keer geweest en heb 5 verschillende verloskundigen voor mn neus gehad. Bij welke gynaecoloog ik nou eigenlijk onder controle ben geen idee... Heb er ook nog niet eentje gezien. Ze gaan welke elke keer overleggen met "de" gynaecoloog maar verder geeft het me weinig vertrouwen. Elke keer weer moet ik vertellen waarom ik er eigenlijk zit. Ze moeten ter plekke m'n dossier nog bestuderen dus krijg niet het idee dat er enig overleg plaatsvindt... misschien wel onder de gynaecologen maar die verloskundigen komen op deze manier bij mij over als een soort stagiaires... Ze zullen heus allen kundig zijn en goed bloeddruk kunnen meten, maar heel blij wordt ik er niet van... zou zo graag weer terug willen naar de verloskundigenpraktijk... vrees alleen dat dat deze zwangerschap niet meer gaat gebeuren... Wie heeft nog meer zulke ervaringen in het ziekenhuis?
Bij de eerste moest ik op een gegeven moment ook naar de gynaecoloog toe. Ik kreeg iedere keer een andere arts in opleiding, heel irritant. Net zoals jij zegt, iedere keer moet je uitleggen waarom je daar bent. Toen ik maandag bij de vk was en zij me vertelde dat ik sowieso tot 36 weken bij hun zou blijven heb ik gezegd dat ik daar blij om was, gaf me een beter gevoel dan het ziekenhuis.... Kan me dus wel wat bij voorstellen, heel vervelend....
Ja ik heb ook deze ervaring, ik ben nu een week of 10 bij de gynaecoloog en heb ook pas 1 keer de gynaecoloog zelf gezien, elke keer krijg ik een ander verhaal te horen, de ene keer wordt ik ingeleid, de andere keer (gister dus) niet. Erg verwarrend ook als de assistenten allemaal wat anders doen en zeggen. Ik ben wel van plan hier iets van te zeggen de volgende afspraak, weet dus een beetje hoe je je voelt.
IK heb die ervaring niet. Ben vanaf begin in ziekenhuis onder controle en heb alleen nog maar 1 gyneacoloog gehad. Geen leerlingen/vervangers of wat dan ook. Hij is elke keer zeer goed op de hoogte van het dossier. Volgende afspraak heb ik voor het eerst met de klinisch verloskundige in het ziekenhuis. Ben benieuwd hoe me dat zal bevallen.
Ik heb deze ervaring ook niet. Ik ben al vanaf het begin van mijn zwangerschap bij de Gyn op controle en in die tijd heb ik eigenlijk altijd dezelfde gehad. Het komt wel eens voor dat je een andere krijgt maar hier is dat alleen in het geval als ze ontzettend aan het uitlopen zijn en dat vind ik alleen maar netjes. Ook zijn ze op de hoogte van mijn dossier, het komt totaal niet knullig over. Ik ben erg tevreden.
Het zal per ziekenhuis wel erg verschillen... Maar ik heb echt de neiging om de volgende keer wanneer er weer iemand blijk geeft van geen kennis van mijn dossier om hun eens te vragen of ze uberhaupt wel overleg hebben.... en dan ga ik ook een klacht indienen..
Ja helaas zelfde ervaring! Vorige keer ook vanuit verloskundige doorgestuurd naar zh voor hoge bloeddruk en eiwitten. Dan kom je later binnen en heb je inderdaad geen vaste gynae. Dit heb ik tot en met de bevalling ook niet gehad. Altijd iemand anders en alleen assistentes en co assistentes. Alleen bij grote beslissingen werd er een gynae bij geroepen. Ik heb er 3 gezien. Allemaal een andere en allemaal 1 x. Uiteindelijk heeft een onbekende co assistent mijn bevalling gedaan en werd er een vreemde gynae bij groepen. Maar alles is goed gegaan! Moest ook op nacontrole bij een onbekende gynaecoloog maar daar kreeg ik weer de assistente. Nu op medische indicaie weer in zh en dit keer wel een vaste gynaecoloog maaaaarrrrr die heb ik nu nog maar 1x gezien!!! Ik zit in week 29. Ik heb in totaal 4 afspraken tot nu toe gehad waarvan 2 x echo. Dus 1 x gynaecoloog, 1x assistent, 1x termijn echo en 1 x 20 weken echo. En dat was het!!! Ik ben het er ook niet mee eens en ga dit vogende afspraak bespreken. Ik ben op medische indicatie in zh onder controle maar heb juist het gevoel aan mijn lot te worden overgelaten!
hier ook altijd al in het ziekenhuis en zo gaat het nou eenmaal. ze werken met zulke grote teams dat je meestal geen vaste vk hebt. en ze willen dat je iedereen beetje ziet ivm dat je dan herkenning voor jezelf hebt als je daar moet bevallen. ik heb 1 vaste gyn en zoveel mogelijk worden afspraken bij haar gepland, maarrrr ook deze heeft welleens weken geen dienst etc of als er iets is dat ik moet komen en een andere gyn dienst heeft. helemaal niet erg want ze kunnen allemaal je dossier inzien. in een ziekenhuis lopen nou eenmaal meer vrouwen dan bij een vk praktijk, een vk praktijk heeft bv zoveel vrouwen per vk. een zkhs kan dat niet, daar zijn ze te groot voor. Je kan wel aangegeven een voorkeur te hebben en proberen bij het plannen van de afspraken bij diegene te plannen. maar ongeplande afspraken of spoedafspraken kunnen dus echt bij andere zijn.
Hier voor de eerste zwangerschap al een keer bij de gyn geweest omdat het zwanger worden niet zo makkelijk ging. Toen ik zwanger was kreeg ik de keus, bij hem of bij vk. Tijdens de hele zwangerschap iedere keer afspraak gewoon bij m'n eigen gyn gehad, 1 keer bij een andere *onwijze hufter*. Daarna dus gewoon altijd gezorgd dat ik bij m'n eigen kon, en zelfs wel afspraken een week eerder of later laten plannen, omdat ik niet bij een andere gyn wilde. Bevalling is gedaan door verloskundigen van het ziekenhuis, en een paar uur na de bevalling kwam m'n eigen gyn op zondagochtend ons feliciteren, hij had toevallig weekenddienst. Nacontrole ook bij m'n eigen gyn, daar mirena laten plaatsen en ook weer door hem laten verwijderen. Deze zwangerschap mocht ik van hem bij de vk, maar bij de intake kreeg ik al te horen dat ik weer bij de gyn moest ivm overgewicht. Dus weer gewoon alle controles bij m'n eigen gyn, laatste keer zat er wel iemand in opleiding bij, en die ging even hartje checken met de echo. Echo's hebben we altijd bij dezelfde echoscopist, alleen de pretecho's hebben we bij de andere echoscopiste gehad. Echoscopist herkende ons zelfs nog toen we daar de termijnecho hadden deze zwangerschap. Zou ik zelf trouwens ook absoluut niet willen hoor, iedere keer een ander enzo. En mijn gyn is - ondanks dat ik wel eens eigenwijs kan zijn, en dus een flink meningsverschil met hem heb - een hele fijne arts. Schijnt zelfs de beste hier in 't ziekenhuis te zijn.
Ik zat bij een verloskundigenpraktijk met 5 verloskundigen, iedere afspraak zag ik iemand anders, maar werd ik wel héél goed geholpen. Ze namen echt de tijd voor een afspraak en lieten blijken dat ze interesse hadden. Nu sinds een paar weken in het ziekenhuis, en wel een vaste gyn, maar die neemt 5 minuten de tijd voor een afspraak, dat is inclusief groeiecho... (ter vergelijking: bij de vk duren die afspraken 30 min.) Ik voel me er niet op m'n gemak, heb niet het gevoel dat ik nu extra goed gecontroleerd word. Mis het persoonlijke aspect héél erg! Ik moet nu eigenlijk iedere week op controle, maar aanstaande week heeft de gyn geen dienst, of ik dan volgende week maar weer terug kan komen... Ik "mag tussendoor wel bellen hoor"... Ja, dat mag ik hopen! Nou, we zien het wel, hoop eigenlijk dat ik helemaal niet meer op controle hoef, maar lekker al bevallen ben voor die tijd! Succes met jullie ziekenhuiscontroles!!
Ik sta sinds het begin van de zwangerschap onder controle van de gyn, ben in heel mn leven zelfs nog nooit bij de vk geweest. Maar ik heb altijd mn vaste gyn, tot hij een keer ziek was, toen kreeg ik een vervanger die ook heel goed op de hoogte was van mijn dossier. Mijn gyn maakt ook zelf elke controle een echo. De combinatie test en 20 weken echo worden door onze vaste echoscopiste gedaan. Heb dus eigenlijk alleen maar heel prettige ervaringen in het ziekenhuis!
Hm ja het punt hier is dat ik elke keer een nieuwe afsrpaak moet maken ''bij een gynaecoloog''. Vervolgens doet elke keer een verloskundige de controle... bij het maken van de afspraak vragen ze wel of ik voorkeur heb voor een gyn... maar uiteindelijk zie ik die toch niet... Ik ga volgende keer wel aangeven dat het toch prettig zou zijn eens een keer hetzelfde gezicht te zien...