Hey allemaal! Even van me afschrijven hoor, ben zo nerveus! Morgen hebben we de termijnecho, volgens de vk ben ik dan 10w2d volgens mijn eigen berekening (ovulatietest) ben ik dan 9w3d. Heb eigenlijk helemaal geen reden om zo zenuwachtig te zijn, geen last gehad van krampen, geen bloedverlies. Had ik bij mijn eerste zwangerschap wel en dat is allemaal goed gegaan. Maar nu dus nergens last van! En toch, ik ben zo zenuwachtig! Volgens mijn man compleet overbodig, alles is vast goed! En dat zal ook wel, maar ja... Op internet lees je bij ervaringen over echo's grotendeels negatieve verhalen. Logisch, want dat wil je van je afschrijven. Positieve verhalen zijn er waarschijnlijk meer, maar lees je minder! En dat helpt niet echt... Half 10 zijn we al aan de beurt. Gelukkig lekker vroeg. Ook geen idee of ze het inwendig of uitwendig gaan doen... Denk bijna van doe maar inwendig, als dat een beter of mooier beeld geeft... Kan ik dit van tevoren aangeven denken jullie? Wil gewoon een beetje van me afkletsen geloof ik... En positieve verhalen horen, hart onder de riem, dat soort dingen haha. Bij de eerste hadden we de eerste echo vanwege dat bloedverlies wat eerder, met 7 weken al. Nu dus niet, misschien ben ik daardoor zo zenuwachtig...
Het gaat vast zoals je zegt helemaal goedkomen! Je hebt geen dingetjes gehad waar je ongerust van wordt, dus waarom het dan zijn? Heerlijk toch! Ik ook geen krampjes en bloed etc en met 9wk2d een hele mooie echo gehad. Ik wel ook 1 met 7 wk omdat k niet precies wist hoe ver ik was omdat t door de pil heen is gebeurd. Maar denk dat het altijd spannend blijft, k heb dinsdagmiddag de termijnecho en ook ik vind het weer een beetje spannend veel plezier met de echo morgen! Laat je weten hoe het gegaan is?
Ha Mags! Gaat vast helemaal goed komen morgen! En idd.. fijn toch dat je nergens last van hebt! Wij hebben morgen om half 6 de termijn echo! Volgens mijn eigen berekening zou ik morgen 10+4 moeten zijn. Maar tijdens vorige echo zijn we een paar dagen terug gezet. We lopen dus (hoe toevallig) tegelijk. Volgens haar niets om ongerust over te zijn.. maar toch. Wel zin in morgen trouwens! Hoop dat je er van kan genieten! En ben benieuwd hoe het is gegaan.
Zit nu midden in de nacht op de bank boterhammen met pindakaas te eten... Klaarwakker, kan niet slapen. Blehh! En mijn vent helpt ook niet echt... Toen die naar bed kwam vertelde hij doodleuk dt hij de echo wel belangrijk vind, maar het niet zo belangrijk vind om erbij te zijn. Maar omdat ik dat graag wil gaatie wel mee. Hij heeft het bij de eerste immers allemaal al een keer gezien? En hij ziet er toch niet veel in behalve een grijze vlek en een knipperlichtje. Nou fijn,moet je vooral zeggen tegen je zwangere vrouw die op is van de zenuwen! Ik snap het wel hoor maar vind het niet leuk. Tuurlijk laat ik morgen even weten hoe het gegaan is. Pillow, jij ook veel succes!
Succes meid! En uitwendig kan prima met deze termijn hoor! Ik had met 8.5 wkn al prachtig beeld bij uitwendige echo
Bedankt allemaal voor de reacties! Alles was helemaal goed! duidelijk krachtig hartje zien kloppen en ieniemini handjes en voetjes zien zwaaien! Volgens de meting ben ik nu 9w5d, en omdat dat nog geen tien weken is mag ik over drie weken nog eens terug komen voor de definitieve vaststelling van de uitgerekende datum. Vind ik helemaal niet erg! Oh en ik heb nog gevraagd wat nu de kans is dat het nog mis gaat, ze zei met zo'n duidelijke hartslag en een intact dooierzakje wat we ook hebben gezien is die kans minder dan 0,5%! Dus mijn ongerustheid is nu wel weg, gelukkig!
Wat een mooie echo, daar is jullie kleintje Fijn dat je gerust gesteld bent, en nu lekker genieten. En och, over 3 weken weer? Wat vervelend