Hallo, Even een stomme vraag misschien. Ik ben verwezen naar de gynaecoloog vanwege een moeizaam begin van de zwangerschap. Ik ga daar aanstaande vrijdag naartoe. Het kan zijn dat het allemaal goed is, maar het kan ook dat de vrucht is overleden. Het komt i.i.g. niet vanzelf af dus dan zal er een vervolgprocedure komen. Cytotec, currettage, ik heb geen idee hoe het verder zal gaan. Ik worstel met hoe ik dit op mijn werk moet regelen. Ik moet vrijdag een halve dag "vrijnemen". Moet ik me hiervoor ziek laten melden? Maar dan moet ik misschien ook melden dat het zwangerschapsgerelateerd is. Dat is ook gunstiger voor mij want dan lever je geen salaris in bij ziekte. Maar ik twijfel of ik dit zo pril in de zwangerschap, en terwijl het misschien net mis staat te gaan, wel wil delen. Het is al moeilijk genoeg. Of misschien maar gewoon een vrije middag opnemen en maar eens aankijken? Heeft iemand hier ervaring hiermee?
Ik zou aangeven dat je een doktersafspraak hebt. Ze mogen jou niet verplichten de reden hiervan op te geven. Het is de waarheid. Dat geeft dan misschien voor jezelf een rustig gevoel.
Ik zou gewoon zeggen dat je een ziekenhuisafspraak heb. Je hoeft niet te zeggen waarom of bij wie.... mochten ze uit interesse of bezorgdheid vragen dan kan je altijd zeggen van prive of je zegt gewoon gyn en dan vragen ze meestal niet door haha sterkte!
Ik heb het inderdaad zo gedaan. ik heb gewoon gezegd dat ik een onderzoek heb in het ziekenhuis en dus vanaf 13u graag weg wil gaan. De manager reageerde eigenlijk heel fijn. Hoopte dat er niks ernstigs was en dat het uiteraard akkoord was.
Inderdaad gewoon aangeven dat het een ziekenhuisafspraak is, je bent verder uitleg niet verschuldigd hoor.