Hallo Dames, Ik heb vrijdag de eerste echo... Vind het echt zoooo spannend. Ben nu 10 weken en 4 dagen. Maar nog super onzeker!!! Maar weet iemand mij te vertellen wat me te wachten staat???? Alvast bedankt!
Spannend! En wat je te wachten staat?? je gaat je hummeltje zien en ik denk via een uitwendige echo. je zult een klein garaaltje in je buik zien zwemmen die mss al naar je zwaait! geniet ervan!
Spannend, hopelijk is alles goed!! Ik heb ook rond die termijn mijn termijnecho gehad en ik kreeg een inwendige echo...
Oh echt rond de 11 weken en dan nog inwendig?? Ik mocht al met 8 weken komen maar dan zou het inwendig zijn,dus heb ik voor later gekozen zodat het dan uitwendig onderzocht kon worden.... oeh nu weet ik niet wat ze gaan doen. Ben ik nog benieuwder!
ik heb met 8 en 11 weken allebei uitwendig gehad , en was super duidelijk te zien ligt er denk ik ook aan eat voor aparatuur ze hebben
Misschien lag het idd wel aan de apparatuur dan ofzo! Ik kreeg de echo met precies 10 wkn zwangerschap. Heb er eigenlijk nooit over nagedacht waarom het inwendig was, vond het ook helemaal geen probleem. Ik weet dat je met overgewicht vaker een inwendige echo krijgt maar dat had ik niet!
Nou ik wacht het rustig af... ik ben dan 11 weken en een dag dus we zien wel wat ze gaan doen! Ik ben toch al zzzenuwachtig
Hoi Janneke, Wat spannend voor je, ik heb vrijdag de 2e echo en ben ook alweer erg zenuwachtig of alles nog goed is! Ben dan 11 weken en 1 dag, de eerste echo met 9 weken gehad en die was inwendig, zag er zo tegenop maar het viel erg mee. Weet nog niet of de echo van vrijdag weer inwendig is!
Heej moon 82,wat grappig ik ben vrijdag (naar eigen berekening) ook 11 weken en een dag. En het viel je dus mee de inwendige echo?? vreselijk leuk om je kindje te zien denk ik? Kon je toen al wat horen?? Nou en alvast suc6 voor vrijdag!
Als een kindje er bij de echo niet optimaal voorligt (bijvoorbeeld omdat het heel diep ligt) kan het soms nog een inwendige echo zijn. Maar met 11 weken en een normaal gewicht is de echo meestal uitwendig. De eerste echo kreeg ik bij 7+4, kindje was van buiten wel te zien maar de VK kon de kleine niet goed opmeten. Toen heb ik alsnog een inwendige echo gehad. Er wordt maar een heel klein stukje van het echoapparaat naar binnen gebracht, de rest is allemaal handvat voor de VK. Ik heb er toen echt amper wat van gevoeld, pijn deed het ook niet. Heel veel plezier vrijdag met het kijken naar julie spruit!
Bij tien weken kun je echt al een minimensje zien met armpjes en beentjes en je ziet hem waarschijnlijk ook al wel bewegen. Inwendige echo kan, meestal proberen ze eerst uitwendig. Als je moeite hebt met inwendig dan zou ik dat even melden. Maar het stelt weinig voor en doet geen zeer. Als het je eerste afspraak is dan krijg je waarschijnlijk ook veel vragen over je medische geschiedenis en je levenstijl (roken, drinken etc)
Wat super om jullie verhalen allemaal te horen! Doet me goed,ben ik toch een beetje voorbereid. En ja ik heb meteen een intake dus ze zei al dat ze ongeveer wel een uurtje bezig waren... Dus daar zullen wel wat vragen aan te pas komen
Hoi Janneke, Ben benieuwd hoe het is gegaan vandaag! Ik moet nog een uurtje wachten, ben alweer zenuwachtig hoor
Hoi dames, Nou helemaaaaal geweldig,ik had dus gewoon een uitwendige echo... En ze had de beeb ook met 2 seconden in beeld,haha! Oh wat geweldig dat alles dr al op en aan zit,en dan hartje dat tekeer ging. Mn navelstreng was mooi verbonden. Ik ben echt super blij,omdat ik nu toch meer ckerheid heb dat ik echt daadwerkelijk zwanger ben!!! Helemaal geweldig,nie voor niks misselijk en pijnlijke borsten!!! Haha! En bij jou moon??? Toch weer even zzenuwachtig?? Hoe ist gegaan???? En spannend babyke34,hoeveel weken ben jij nu??? Ik blijf steeds maar naar mn foto´s kijken
bij ons hier in België is het de gewoonte dat ze bij de eerste echo sowieso een kweekje nemen van je baarmoeder....Om te kijken of eventuele ziektes: Chlamydia, hiv, schimmelinfecties, enzovoort! We kunnen zoveel ziektes hebben zonder het zelf te beseffen en hierdoor ben je dan toch ook weer even gerustgesteld dat alles oke is ... Aangezien er veel ziektes zeer schadelijk kunnen zijn voor de baby... Hebben ze bij jou dan geen staaltje afgenomen van de bm???