Na 10 dagen bloedverlies en enorme stolsels net terug van de gyn. Er is een kleine vleesboom gevonden en de placenta ligt voor de uitgang wat extra prikkeling en het bloedverlies veroorzaakt. Maar nu was de baarmoedermond al deels verweekt en ik ben nog geen 13 weken.. na 2 prematuurtjes had ik heus niet gedacht tot 40 weken te lopen maar dit is wel heel eng en vroeg.. Het behandelplan nu: Progesteron 2x daags tot 34 weken om de verweking en eventueel verstrijken tegen te gaan Magnesium in de hoop dat de baarmoeder daar rustiger van wordt en de krampen afnemen Over twee weken weer controle en gesprek over plaatsing cerclage Iemand hier ervaring mee dat het al verweekt is in het eerste trimester en hoe liep het af? Ben doodsbang dat het voor de 25 weken al misgaat gezien de verweking en de cervix insuff waarmee ik bekend ben
ik wou je wel sterkte wensen heb alleen ervaring met placenta voor de baarmoedermond daardoor een keizersnee gehad. en daar kwamen ze pas achter met 34 weken.ik hoop voor je dat alles goed gaat.
Bij mijn zoontje heb ik een cerclage gekregen met 12 weken en gaven de artsen al aan dat mijn baarmoedermond te soepel was en dat het daarom heel goed was dat ik de cerclage gekregen had. Van week 16 tot 36 heb ik Utrogestan gebruikt en verder heb ik het de hele zwangerschap extreem rustig aan gedaan. Ik heb bijvoorbeeld geen auto meer bestuurd, amper gelopen, etc. Cerclage is met 36 weken verwijderd en mede door de progesteron en litteken weefsel van de cerclage is onze zoon geboren met 39+1. Het kan dus echt wel goed gaan . Waarom heb je pas over 2 weken een gesprek over het plaatsen van de eventuele cerclage? Dan ben je al ruim 14 weken zwanger en dat zou het moment moeten zijn dat je een eventuele cerclage krijgt. Tenminste, in het Radboud plaatsen ze een cerclage tussen de 12 en 14 weken. In mijn streekziekenhuis met 15 weken. Als je na dat gesprek nog ingepland moet worden voor een eventuele operatie, vind ik dat behoorlijk krap. Ter vergelijking, ik kreeg het gesprek over het plaatsen van de cerclage met 10 weken.
Hè frummel wat schrikken zeg! Hopenlijk blijft dit klein eigenwijsje wel nog een paar maanden zitten. Succes en sterkte!
Ik ben het eens met Berte, plaatsing cerclage wordt het liefst voor 14 weken gedaan. Dus over 2 weken controle en dan pas afspraak inplannen vind ik wel erg laat. Zou proberen of je eerder een gesprek kunt krijgen ervoor. Ze kunnen de cerclage nu ook plaatsen. Enn.. hou je rust! Hier lag de placenta ook laag en heb veel bloedingen gehad maar gelukkig een sterke baarmoedermond- en hals dus geen ontsluiting gekregen. Maar dat ligt even anders als je al bekend bent met baarmoederhalsinsufficiëntie en dan is rust echt wel belangrijk..
bedankt voor de reacties dames! hier plaatsen ze ze tussen de 14 en 15 weken. Gaat erom dat de hormonen eerst moeten werken want de baarmoedermond was nu te zacht voor de plaatsing vond de gyn.