Verdrietig, aangeslagen.

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Acem, Jun 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Acem

Acem Fanatiek lid

May 6, 2010
    1,587
    8
    38
    Brabant
    In het laatste bezoek aan het consultatiebureau woog Cristiano 8700 gram. De keren daarvoor was hij 8500 en 8100.

Volgens de curve wijkt hij steeds meer van zijn eigen lijn.
    Hij groeit dus niet goed.:( 'Laat de huisarts ernaar kijken'.

Huisarts heeft ons doorverwezen naar het ziekenhuis. Vandaag konden we er terecht. De arts heeft naar de groeicurve gekeken en kwam al heel gauw tot de conclusie dat Cris waarschijnlijk allergisch is voor gluten. Aangezien hij vanaf 6 maanden eigenlijk minder hard is gaan groeien. Maar ze wilde niet op de zaken vooruit lopen en onderzoeken was uiteraard ook nodig. Dus bloedgeprikt en over 2 weken krijgen we telefonisch uitslag.

Maar ja, hij heeft geen opgezet buikje, of platte billetjes (wat ook een symptoon blijkt te zijn) verder is hij nooit echt ziek en geeft hij zelden over. Hij eet alles prima. Dus heel gek dat hij dan ook niet hard groeit. Hij is ontzettend actief. Thuis stopt hij niet behalve als hij echt heel moe is. hij is een heel vrolijk kindje...:( Des te meer het verdriet bij mij.

Ik maak mijn nachtmerrie van toen ik ingeleid moest worden opnieuw mee maar nu met mijn kindje van ander half...

:( ik ben zo bang dat mijn kindje ernstig ziek is.. ik moest ook steeds huilen... Ze stelde me soort van gerust met dat hij niet ernstig ziek is maar dat het wel nodig is om te kijken naar wat hij precies heeft. Wat ik uiteraard snap en ook graag wil weten...

Maar mijn kindje oogt altijd zo gezond... en dan nu dit...:(
    Heeft iemand hier ook een te licht kindje? waar deze onderzoeken ook gedaan zijn?

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Op baby en dreumes is er een heel mooi topic over, paar kindjes die ook niet goed groeien en ook testen krijgen. Misschien krijg je er steun! Sterkte nooit leuk!!

3. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik zou mij er niet zoveel Zorgen om maken hoor! Je voelt zelf toch wel of er wat aan de hand is met je kindje. Je geeft aan dat hij goed eet, actief is etc. Waarschijnlijk zit lichtgewichtje in jullie genen?

Mijn oudste woog met 13 maanden 7800 gram! Hebben ze nooit moeilijk over gedaan. Ja het was niet het gewicht volgens de curve.

Maar mijn zoon at goed en was actief en altijd vrolijk. En waarschijnlijk de genen van zijn pa, mn zoon is half indo. En dat zijn voornamelijk ook iele mensen. Dus daar werd ook naar gekeken.

Ben nooit doorgestuurd of wat dan ook.

Inmiddels is mijn zoon 9 jaar en heel wat steviger.

Dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.

Sterkte!

4. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Oja, en sommige kids zijn nu eenmaal actiever dan de andere, dus dan verbranden ze ook veel meer. Mijn zoon was idem.

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik zou proberen je niet te druk te maken voordat je de uitslag hebt. Ik begrijp dat je je zorgen maakt, maar je geeft zelf al aan dat hij vrolijk is en het verder prima doet.
    Een kind dat ernstig ziek is geeft vaak hele andere signalen af.

Als het een (gluten) allergie is valt daar heel goed mee te leven en dat betekend niet dat je kind ernstig ziek is.

Ga dat alsjeblieft ook niet in je hoofd halen. Daar heb je zelf niets aan en je kindje ook niet!
    Wacht eerst de uitslagen af..

Succes! En geniet van je kereltje!

6. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    ik heb 2 hele dunne slanke meisjes. de jongste is nu bijna 6 en weegt 15 kilo.
    ook ik heb met de oudste bij t zknhuis gelopen, maar ze at dan ook slecht, was vaak ziek en spuugde veel. ze had geen gluten oid. ze bleek wel reflux te hebben gehad. daar waren ze te laat achter en daardoor spuugde ze altijd heel veel, maar de arts had me nooit serieus genomen. ik moet zeggen dat ze pas bijgetrokken is toen haar amandelen eruit waren. toen gin g ze wat beter eten. ik heb er ook slapeloze nachten van gehad hoor! maar nu maak ik me niet meer druk. ik ga me pas druk maken als ze ziek is, suf en niet meer actief!
    mn nichtje heeft trouwens ook glutenallergie. het is een mager ding maar heel actief( dus ja vandaar) en verder niks mee aan de hand hoor.
    maak je maar niet druk! komt goed!

7. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Dit topic is dubbel geplaatst, daarom sluit ik dit topic.

Share This Page