Hoi Allemaal, Ik moet dit even kwijt. Ik heb gister mijn eerste echo gehad. Ik zou eigenlijk volgens de berekeningen 8 weken en 3 dagen zwanger zijn. Echter bleek uit de echo dat ik 6 weken zwanger zou zijn en er was geen hartslag te zien. Nu moet ik volgende week terug komen of het vruchtje is gegroeid. Dit wachten is echt hels. Ik weet niet of ik positief moet blijven of me er bij neer moet leggen dat het een MK wordt. Kan ik er zo langs gerekend hebben? De eerste twee weken krijg je cadeau zeggen ze, klopt dit wel? Iemand met dezelfde ervaring? Groetjes Inge
Het kan wezen dat het hartje nog niet klopt met 6 weken.... Heb je misschien een late eisprong gehad?
Ik zou me nog niet al te veel zorgen maken. Zelf ben ik toen van 10 weken naar 6 terug gezet i.v.m. een hele late eisprong. En met 6 weken kan het zo zijn dat er nog geen hartactie te zien is dus ook al is het moeilijk, je kan nu niets anders doen dan afwachten.
Mijn cyclus is eigenlijk altijd heel regelmatig. Het enige wat mij nog enigzins logisch klinkt is dat het innestelen langer heeft geduurd. Maar dan vraag ik me ook af of dit wel ruim twee weken kan verschillen.
Hier aan het begin ook 2,3 naar achter gezet.. Was 9 weken en 3 dagen en werd naar 7 weken gezet.. het hartje klopte toen al wel.. maar wees gerust als je naar 6 weken gezet bent kan het elk moment gaan kloppen.. Je gehele zwangerschap blijft bestaan uit momenten dat je denkt is alles wel goed?? tot na de geboorte en pas daarna beginnen de echte zorgen... heel veel succes met je volgende echo dacht stuur je even een berichtje weet nog hoe rot ik me voelde een paar weken geleden...
als je een regelmatige cyclus hebt wordt gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, de (normaal gesproken) 2 weken voor je eisprong krijg je dus cadeau, want toen was je in weze nog niet zwanger. Maar komt je eisprong ipv op dag 14 ineens op dag 21, dan zit je dus al een week later. Ligt er dus een beetje aan wanneer je posi getest heb, op hoeveel dagen na je laatste menstruatie. Als jij op dag 22/23 posi getest hebt, dan moet je eisprong wel op dag 14 of eerder geweest zijn, anders kun je nog geen posi test hebben. Als je volgens die berekening 8 weken zou zijn, dan ziet het er niet goed uit, maar als jij bv 5 weken na je laatste menstruatie posi getest hebt, dan kan je eisprong ook goed een week later geweest zijn. Of een lange innesteling bv?? Maar weet niet hoe dat bij jou zit??
Wanneer testte je voor het eerst duidelijk positief en ook heeeel belangrijk.... hoe lang is je cyclus altijd???
Het belangrijkste in deze is idd, wanneer testte je positief? Als dat 4 weken geleden was, dan zou je nu idd 8 weken moeten zijn, maar als je 2 weken geleden pas positief testte, dan klopt de berekening van 6 weken wel
Oei......dan zie ik het helaas somber in Ik hoop dat mijn berichtje het fout heeft en je over een week een hartje zal zien.
9 mei is al bijna 5 weken geleden dat je positief testte Dan had je nu zeker 8/9 weken moeten zijn ipv 6 weken Ik hoop op een wonder maar zie het helaas ook somber in meid
pfoe ja lastig, want zelfs al was je op de dag van de test nog maar 3 weken geweest (is bij mij ook een keer gebeurd) dan had je al 8 weken zwanger moeten zijn denk ik, maar goed ik ben geen vk.
Ik teste op 10 mei op de nod positief, en ik ben nu 9 weken. Dus je zou gelijk met mij moeten lopen dan! Kan zijn, dat het vruchtje nog erg klein is, en misschien daarom op 6 weken geschat is. Maar het kan dus ook een windei zijn. Ik wil je absoluut niet bang maken. Maar mijn eerste mk was ook een windei. Kwamen ze ook achter met 9 weken zwangerschap, was toen alleen een vruchtzak te zien, die overeen kwam met 6 weken zwangerschap. Maar goed, alles is mogelijk. Ik dacht gister ook aan een mk, maar toch een kloppend hartje. Ik duim voor je meid!!
Ik hoop ook op een wonder en duim voor je meid!! Heb het vorig jaar ook meegemaakt, ik werd van ruim 8 weken teruggezet naar net 5 weekjes en bij mij zat het helaas niet goed. Dat voelde ik zelf ook wel al aan, hoewel we op de echo al heel voorzichtig een hartje zagen kloppen Maar dan had ik nog voor de bevruchting positief getest en dat kan natuurlijk niet! Hoewel de echoscopiste en mijn eigen vk toen doodleuk tegen mij zeiden dat het wel kon en ik "gewoon even rustig moest afwachten"
hoi, Heb je een uitwendige of inwendige echo gehad?? want dat maakt ook verschil.. Ik heb een uitwendige echo gehad en werd ook 1,5 terug gezet terwijl ik al zei dat kan niet... Vruchtje was nog maar 6 week geen hartje te zien... moest ook een week later terug komen... daar was met de uitwendige echo wel een hartslagje te zien ongeveer 7 weekjes (zei ze) 3 week later weer een echo gehad, had toen ook 10 weken moeten zijn.. en toen zagen ze een vruchtje zitten van 11 week en 4 dagen........ dus nu weer 1,5 week vooruit gezet!!!! had ik toch gelijk!!! Het wachten is echt killing!! weet er alles van... hoop dat het voor jou ook goed uitpakt..
Het was wel een inwendige echo. Ik heb een zoontje van 5 en die echo in het ziekenhuis zag er heel anders uit. Dan bedoel ik niet het vruchtje maar het totaalplaatje. Het leek wel of deze niet goed in kon zoomen. De VK zei er tevens bij dat ze dit eerder had meegemaakt, waarbij ze heel voorbarig eigenlijk zei dat het een MK zou worden en een week later bleek de zwangerschap toch intact te zijn. Ze wilde dus nu niet te hard roepen, maar haar gezicht sprak wel boekdelen vond ik.
Hoi hoi Woensdag toch nog bij de gynaecoloog geweest. Het komt vaker voor dat je minder ver bent dan verwacht, ook met een regelmatige cyclus. Kans is natuurlijk wel groter op een miskraam. Bloed geprikt voor hcg. Vandaag uitslag gehad, waarde is 22.500 dus positief nieuws. Donderdag terug voor de echo. Spannend!