morgen 20 weken echo..het komt ineens op me af :s

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door an12, 30 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    morgen heb ik de 20 weken echo, en gaan ze alles nakijken.
    we hebben samen besloten dat we dan ook een geslachtsbepaling laten doen.
    maar die over die geslachtebepaling zit ik niet zo in, maar die echo.
    ik vind het ineens eng worden!!
    vraag me af wat er gaat gebeuren. het is toch een gewone echo??? of gaan ze met zo'n naald in mn buik...want dat wil ik echt niet!!!!:$
    en misschien is het wel helemaaaaaal niet goed, wat dan?!
    ik begin echt even de bibbers te krijgen nu.
    gelukkig voel ik de beeb wel heel goed...al vanaf de 16e week voel ik het elke dag heel goed, de laatste paar weken zelfs vrij hard, maar ja dat zegt natuulijk nog niets eigenlijk.
    is er iemand die me misschien een beetje gerust kan stellen??

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Probeer te genieten van het beeld van je ukkie.

Het is een normale echo (alleen wat uitgebreider) en ze gaan echt niet met een naald of wat anders je buik in hoor ;)

3. Star880

Star880 Actief lid

1 aug 2011
    286
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi!

Allereerst, wees niet bang dat ze iets met naalden gaan doen, doen ze niet. Je krijgt een uitgebreide echo.

Vandaag heb ik de 20 weken echo gehad. Ik heb ook heel even gedacht: wat als.. Maar je moet er vanuit gaan dat alles goed is.

Geniet morgen van het beeld van je ukkie!

4. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    het is een gewone echo! ze bekijken alles even goed of t er gezond uit ziet.
    en dat is in de meeste gevallen zo!
    geniet ervan meid!

5. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    lief dat jullie al zo snel reageren.
    ik probeer ook wel positief te denken, maar elk keer denk ik weer..wat als het gewoon helemaal niet goed is. en dat maakt me zo bang soms:s
    ik probeer wel aan de geslachtsbepaling te denken..beide familie's zijn bijna allemaal meiden dus gaat ze er automatisch vanuit dat dit ook een meid zal worden. dus ik ben de enige die eigenwijs zegt dat het een jongen is:)..ik ga me daar maar een beetje aan vast houden.
    kben allang blij dat jullie zeggen dat ik geen naald te zien krijg:p

6. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik kon de nacht voor de echo ook niet slapen en zat met klotsende oksels in de wachtruimte!
    je denkt aan alles wat maar fout kan zijn, terwijl in veruit de meeste gevallen alles goed is!
    een heel goed teken hoor, dat je t zo goed voelt bewegen! heerlijk! ben benieuwd wat t is! laat je even weten hoe t gegaan is morgen?

7. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    ik zal morgen laten weten hoe het gegaan is!! heb om 13.00uur de afspraak. ook zo'n rottijd hahaha had liever om 8uur s ochtends gewild:p

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik vond de 20 weken echo beide keren ook heel spannend! Ze gaan niks engs doen. Als je geluk hebt, heb je een prettig persoon, die precies zegt wat ze doet, en je aan de hand meeneemt door het proces. Ik had 'm dit keer ook op een rottijd trouwens. Ergens in de middag. Hele dag zitten zenuwen op mijn werk :p

9. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Ook ik vond de 20 weken echo heel spannend. Ik zat dus ook met een flinke hartslag in de wachtkamer (en met een uiterst kalme vriend naast me, dat was dan wel weer fijn).
    Wij hadden een ontzettend aardige echoscopiste die bij alles uitlegde wat ze aan het doen was en waarom, hoe het er uitzag en of het in orde was. Leg desnoods aan de echoscopiste uit dat je het een beetje eng vind, misschien houdt ze er rekening mee. En probeer er toch een klein beetje van te genieten want naar je kindje kijken blijft wel erg leuk!

10. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Succes morgen, geniet ervan!!

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik heb hem vandaag gehad en had ook flink wat zenuwen vooraf. De afspraak stond om 12.00 dus ik heb expres de ochtend op mijn werk volgepland met afspraken zodat ik er niet teveel over na kon denken, :D.

Gelukkig waren ze erg vriendelijk en ze legden alles uit wat ze deden. Ook als je iets niets snapt mag je alles vragen wat je wilt.

Heel veel succes en probeer vooral te genieten morgen!

12. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    bij ons doet een man het, die heb ik bij de allereerste echo ook gehad. gelukkig een hele aardige kerel..die ik wel vertrouw.

Ik ben vanmorgen al extra lang blijven liggen, dan duurt t niet zo lang he..nu hoef ik nog 3 uurtjes te wachten:).
    volgens mn man (die ook zo rustig is) komt alles wel goed, dus daar vertrouw ik maar op dan.
    werd vanmorgen wakker van mn beeb die weer keihard aan het schoppen was..volgens mij heeft ie er zin in:)

13. Behappy

Behappy Niet meer actief

heel veel suc6 & t zit vast wl goed
    liefs

14. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    ja dat hoop ik ook dat het goed zit..
    dankje!!

15. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Spannend :D maar gaat vast helemaal goed komen!
    Schrik niet als ze soms wat harder duwen met het echo apparaat op je buik en even net wat langer blijven hangen ;) Ze gaan precies kijken of de ruggegraad klopt, hersens ( de kamers) bekijken ze, of er spraken is van opengehemelte, darmen, niertjes ( hier had zoon 1 vergroot niertjes ook niet van schrikken als dat bij jou ook is komt vrij vaak voor heb ik me laten vertellen, je krijg dan later weer een echo is het dan nog krijg de kleine na de bevalling gelijk medicijnen)het hartje ook alle kamers, uh wat nog meer...oh ja je navelstreng en dan vooral hoeveel strengen die heeft.
    Verder worden armen, benen ect gemeten en ze kunnen een indicatie geven hoeveel je kindje nu weegt en aan de hand daarvan wat het geboorte gewicht straks is ( niet teveel op pinnnen hoor)

Dus idd een hele uitgebreide echo :) geniet ervan meid en blijf vooral veel kijken naar het beeldscherm :D:D

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    En?

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Nou spannend! Als het goed is ben je nu naar je baby aan het kijken (of zit je nog in de wachtkamer want ze lopen natuurlijk altijd uit :p)
    Hopelijk wordt hij/zij helemaal goedgekeurd!

18. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    ow wat was dat geweldig zeg!!!!!!
    we waren een kwartier te vroeg..en ik was zoooo zenuwachtig, we hebben maar 5 min. hoeven te wachten ongeveer.
    maar alles was helemaal perfect...hartje,niertjes, hersens, neusje, lipje..alles.
    hij heeft ons nog wel even op het hart gedrukt dat dit niet een garantie is dat alles goed is straks, maar als het zijn kind was dan sprong hij een gat in de lucht zei die.
    Ik heb me echt voor niets druk gemaakt. volgens die man was het nu ong 26cm van hoofd tot teen...best lang vind ik.
    en wat nog leuker is...het word een MEISJE!!!!
    oww mensen..ik ben echt het gelukkigste mens op aarde!!
    (nog wel..straks moet ik naar de tandarts en dan denk ik daar vast heel anders over haha)

19. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    Mooi dat alles goed is! Wij mogen morgen, spannend!!!!

20. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    succes!!! komt bij jou vast ook goed..geniet ervan!!

Deel Deze Pagina