Kindje loopt voor in de groei?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Miertje84, Jun 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

Nov 6, 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Hoi

Ik heb vandaag mijn 3D echo gehad. Super gaaf!

Nadat alles was opgemeten bleek dat mijn kindje even groot is als in een zwangerschap van 30+6. Terwijl ik volgens de eerste paar echo's vandaag 30+0 zou zijn...

Wat moet ik nou aanhouden?? Snap er niks meer van... :(

Lieve groetjes

2. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    De uitgerekende datum zoals je vk gezegd heeft! Het kan dat je kindje wat voor ligt! Die van mij heeft hele lange benen lopen 3 weken voor! Buikje gelijk hoofdje week voor ! Zolang het maar niet ernstig afwijkt dan is er niks aan de hand is mij verteld

3. holiday

holiday Actief lid

Aug 25, 2011
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij zit op P95 bovenlijn dus... Ik wordt wel onderzocht op suiker enzo .. Morgen de uitslag.
    Bij onze uk is het buikje 2 weken groter dan het aantal zw-weken.
    Kleine beentjes hoofdje is normaal.. Met 34 weken werd het al op 2500 gr geschat.. Dit alles is geen reden voor paniek maar wel een aandachtspunt! Niet druk maken hoor :)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Oh, een weekje verschil is niet zo gek. Kindjes gaan vanaf de 12 weken steeds meer verschillen in groei. Ook meer spurtjes of juist groeipauzes. Daarom moet je ook uitgaan van de datum van je VK, van die eerste echo's..

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Je mag 2 weken speling hebben voor en achteruit. DUs je zit gewoon mooi binnen de curves meid!!

Geen zorgen..onze beeb liep met 31 weken 4 weken en 2 dagen voor op groei. En vorige week 3 weken en 6 dagen voor op groei.. Maar ik heb zw diabetes. Dus een groot kindje. De uitgerekende datum blijft hetzelfde.

Alleen omdat hij al zo groot is, zal ik ingeleid worden, anders kan hij er met bv 40 weken niet meer uit.

6. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,410
    0
    0
    Mijn zoontje liep 4 weken voor op groei! Nooit iets aan gedaan, hij woog 4315gram/53cm op 39 weken

7. Loe

Loe Niet meer actief

Onze zoon had ook kortere beentje, normaal in groeicurve zat het hoofdje en het buikje liep 3 (!) weken voor. Ook ik ben gecontroleerd op suiker. Niets aan de hand. Geboren werd hij met 34 weken met nog iets dunne armpjes en beentjes, maar een wel doorvoed buikje. Bleek dat ik een dikke navelstreng had, waardoor hij goed gevoed werd.

Share This Page