geduldig afwachten tot eerste echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Maytje, 10 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Als dit verkeerd staat sorry maar ik dacht dat dit de meest logische plek was :)

Wij zijn nu ongeveer 5 weken zwanger van ons eerste kindje. Nu heb ik afgelopen week de VK gebeld voor een eerste afspraak. Die hebben we dus pas rond de 10 weken. Dat duurt dus nog zon 5 weken..

Omdat ik amper kwaaltjes heb, alleen erg moe ben savonds en vroeg wakker sochtends, maakt dat natuurlijk best onzeker. Zou alles goed gaan daarbinnen, groeit het kindje wel? Etc

Ik vroeg me af hoe jullie geduldig hebben afgewacht hihi. En wanneer hadden jullie de eerste echo?

2. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik ben nu 6 weken zwanger en heb de echo met ruim 12 weken, dus moet ook voorlopig nog wel geduld hebben! De tijd kan me nu niet hard genoeg gaan, ik wil mijn kindje zo graag zien!

Ook ik heb nog helemaal nergens last van, voel me niet zwanger zo zonder kwaaltjes, maar daar geniet ik anderzijds ook wel van, want misselijk, overgeven oid, lijkt me ook niet fijn!!

Ik moet nog 6 weken wachten, jij 5, spannend he!!!

3. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad het is natuurlijk ook wel fijn om niet elke morgen misselijk op te staan maar ik voel me dus ook niet zwanger hihi.
    En de eerste euforie van een positieve test is ook al weer twee weken geleden en dus moeten we nu afwachten

pff jij nog 6 weken wachten! Voordeel is wel.dat er wat meer te zien is zegt men.. :)

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    gewoon rustig afwachten , is moeilijk ik weet het maar je moet je gewoon bedenken als ze nu een echo maken ze toch nog maar heel weinig zien ;)

ik zou een echo van onze uk toevoegen die is gemaakt met 10 weken en 6 dagen en geloof mij het is het wachten waard nou moet ik zegen door wie de echo heeft gemaakt wel de beste apparatuur had waarop een hoop was te zien .

en wat betreft de kwaaltjes ik had de eerste weken echt alleen last van veel speeksel en wat knorrig en misselijk van luchtjes en toen was ik 10 weken zwanger en werd op eens misselijk en bleef spugen , dus als ik jullie was zou ik lekker genieten van de tijd dat je goed voelt !

5. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dak je missymaaike wat een mooie echo!! Idd dan is het wel fijn als je idd zoiets moois kunt zien.

Genieten doe ik zeker samen met vriendlief! Alleen je zoekt toch steeds bevestiging ofzo of het echt zo is! :)

6. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik heb bevestiging gezocht tot 12 weken en nu begin ik het langzaam aan te geloven:)

maar geloof mijn die roze wolk is er niet in een keer die komt in delen , en ik denk als je eerste echo hebt gehad dat hij langzaam aan komt aandrijven

7. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Pff de eerste 10a 12 weken duren het langsts! Ik vond het vreselijk, straks was ik toch niet zwanger, of misschien klopt het hartje niet meer. Je ziet nog niks je voelt nog niks, misschien zit ik hier wel gewoon te liegen dat ik zwanger ben, denk denk wacht wacht:).
    ik had daarom mn echo ook eerder later plannen met 10w en 6 dagen. Daarna kwam de rust maar dat duurde kort 2 weekjes en toen had ik weer die onzekerheid, je voelt nog jiks gaat het wel goed. Nu ik het dagelijks voel geeft me dat veel meer rust en dan komt de volgende onzekerheid, het is toch wel een meisje? Alles is al roze en de naam staat al vast:D. Voor maandag toch nog even voor mijn eigen gerustheid op de pretecho. En ja dan moet ze maar snel komen voordat de volgende onzekerheid komt haha.
    Succes met je zwangerschap en geniet ervan!

8. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Hier hetzelfde!! Ik ben na het stoppen niet ongesteld geworden en mij werd door de gyn verteld dat dit ook nog wel langer kon gaan duren aangezien ik pcos heb! Nu toch gisteren positief getest (lees: 4 testen) heb dus geen ideeeee hoelang ik zwanger ben en dat terwijl ik 3weken geleden bij de gyn een echo gehad heb en de test van clearblue geeft nu 3+ aan (zou dus 5+ weken oud zijn) spannend en inderdaad ook heeeel erg eng!!!

9. suuuus

suuuus Actief lid

21 dec 2010
    244
    2
    18
    Ik voelde me na de test ook erg onzeker, had weinig klachten en kon bijna niet geloven dat het echt raak was, waren al best een poosje bezig.
    Hier in de buurt kan je bij een echo bureau een vroege echo laten maken vanaf 6 weken, dit kostte 30 euro,na een kloppend hartje te hebben gezien en gehoord, kon ik langzaam steeds meer gaan genieten en geloven dat het echt zover was....onze eerste officiele echo was ook pas bij 11 weken

10. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Geniet ervan zo lang het duurt zonder klachten. Ik dacht eerst ook 'waarom ben ik niet misselijk? Dat hoort er toch bij?' Rond een week of 8 begon de misselijkheid en toen dacht ik 'was die misselijkheid maar over' hahaha. Ik heb wel een vroege echo gehad met 7 weekjes omdat ik in behandeling was bij de fert arts, maar ik kom hier geregeld verhalen tegen van vroege echo's die alleen maar nog onzekerder maken. Gefeliciteerd met je zwangerschap meid. Die eerste weken duren inderdaad erg lang. Nu denk ik soms opeens 'oh er is alweer een weekje voorbij....' Nu gaat het dus sneller terwijl het in het begin echt aftellen was tot aan die berichte 12 weken grens.

11. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te lezen dat iedereen het tpch wel zo ervaart! Hier ook erg vlot zwanger, en omdat ik dacht dat het bij ons lang zou duren kunnen we het dus mede daarom nog niet helemaal geloven. Maar toch is het zo, net nog een cb gedaan die netjes 3+ aangaf. Dus hier moeten we maar op teren tot de echo haha.

Maar we hebben het al wel over namen, lezen boekjes en internet dus het besef dringt door. Alleen nu hopen dat t allemaal goed mag gaan!

Wil iedereen daar zowiezo succes in wensen natuurlijk!

12. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zoooo herkenbaar! Hier 5 testen gedaan, eerst 1 van Kruidvat, die een hele vage plus gaf, toen 1 van Etos, die een hele vage lijn gaf, vervolgens 2 digitale van Clear Blue, die gaven beiden aan "zwanger" en tot slot 1 van Clear Blue die aangaf dat ik 4-5 wkn zwanger ben. Toen moesten we het toch wel geloven!

Ik ga maandag eerst een afspraak maken met de HA. Dan kan ik aan haar om advies vragen mbt verloskundigen en misschien kan ze me vast wat geruststellen. Ik voel namelijk ook zo weinig, dat ik me afvraag of dat WAT ik voel wel met zwangerschap te maken heeft. Daarnaast maakt de onzekerheid me een beetje zenuwachtig/gespannen en dat is ook weer niet goed voor de baby. Pffff....het valt niet mee!

Hier overigens ook zo snel zwanger, wat het extra ongeloofwaardig maakt.

13. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Hele herkenbare en gedachten en reactie's.
    Ik denk zolang je de eerste echo nog niet gehad heb je onzeker ben.
    Las net het verhaaltje van iemand dat als je je echo gehad hebt je even rust heb.
    En indd na een week of 2 denk je weer, als het hartje nog maar klopt.
    En als je het hartje voor het eerst hoord ben je gerust gesteld.
    Dan ben je weer 4 weken verder, zal het nog steeds wel kloppen?

Ik denk dat de 9 maanden zo gaan :).
    A.s donderdag hebben wij onze 20 weken echo.
    Begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden hoor, gewoon weer even bevestiging zoeken dat het allemaal goed is.
    En wat betreft de kwalen heb ik precies hetzelfde totaal geen klachten echt niks.
    Het is er nu om dat ik mijn eigen broeken niet meer aan kan en dat mijn buikje begint te groeien anders had ik het nog steeds niet gelooft :).

Succes met wachten
    Voor je het weet heb je een foto van je kleintje ;)

14. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Het wachten is moeilijk, maar idd het blijft de hele zwangerschap spannend.
    Eerst tot de echo, dan de 12 weken grens, dan de 20 weken echo, dan de 24 weken grens, dan zenuwen door de aanstaande bevalling.
    En na de geboorte beginnen je echte zorgen pas ;)

Ik zou als je maar 1 echo krijgt idd liever pas met 10 weken kijken, dan is het al echt wat. Heb nu met 7,1 een echo gehad, maar veel meer dan een hartje was er niet te zien. Met 11,1 was het al echt een mensje!

Succes met wachtten.

Deel Deze Pagina