Hallo meiden Ik heb net een echo gehad en volgens mijn berekening met ik 7w +1d. Het kindje is te klein voor het aantal weken, toch klopte er wel een hartje maar was wel te klein om daar ook echt zeker van te zijn. Bij mijn zoon had ik dit ook, ik liep uiteindelijk 6 dagen achter ondanks dat ik wist wanneer ik mn eisprong had en 3 dagen voor NOD een posi test, dat noemde men een diapauze. Omdat ik sinds zaterdag bruin verlies (wel met stop) en gisteravond opnieuw bruin met rozig/rood (beetje slijmachtig), is de kans volgens het ziekenhuis wel aanwezig dat dit een miskraam word. Het kindje had de grootte van 7,2mm. Vruchtzakje was 23,6mm. Hoe was dat bij jullie? Volgende week moet ik iig terug.
Met 6 weken was het vruchtje bij mij 2.7 mm en met 8 weken 1.8 cm. De grootte van de vruchtzak staat niet op men echo maar die was dacht ik met 6 weken 1 cm
Van 7 weken heb ik helaas geen echo, verder wel van alle andere weken, maar ook niet van het vruchtzakjen allen van de kleine been. Met 8 weken was de kleine 2.13cm. Met 9 weken was de kleine 2.70 cm. Vruchtzakje weet ik niet. Hoop dat alles goed blijft gaan!
Mijn eerste echo was met 6 weken en 6 dagen (volgens mijn eigen berekening 7 weken en 1 dag) ze was toen 8,6mm. Succes volgende week!
Mijn eerste echo met 6 weken en 5 dagen: 8 mm. Ik dacht 4 dagen verder te zijn, maar op basis van de 8 mm werd het dus 6 weken en 5 dagen. Ben benieuwd wat de uitgerekende datum wordt volgende week! Maar het lijkt erop dat je idd een paar dagen korter zwanger bent dan je dacht. Was helemaal normaal volgens de echoscopiste bij mij.
Ze had het over miskramen enzo dusja ben best wel onzeker. Ik weet dat een paar dagen tot 1 week verschil normaal is en kan. Maar toch ben ik erg bang pfff.
Op 7 weken precies 7,6 mm. Heel veel succes. Pin je niet vast op die aantallen...het meten is erg lastig als het zo klein is. Als je elke keer opnieuw meet zul je steeds een andere waarde krijgen. Een klein verschil in waarde is een groot verschil in tijd...dus over de grootte zou ik me geen enorme zorgen maken. Het bruinverlies kan natuurlijk een slecht teken zijn. Sterkte
Bij mij was de kleine: 5+6 weken 4,4 mm 6+3 weken 6,8 mm 7+2 weken 1,13 cm 8+3 weken 1,66 cm Bij mij was het inderdaad, een mm verschil in meten kon rustig één of twee dagen schelen. En de kleine is dan nog zo ontzettend klein dat het heel erg lastig opmeten is. Daar kunnen inderdaad best veel verschillen in ontstaan. Heel veel succes, ik hoop op goed nieuws!
Ik denk dat ik idd een paar dagen dan korter ben. Ik las elders "Het embryo is nu alweer 6 weken 6 dagen oud en het is 7mm lang" Dus t zou misschien zo'n 2 tot 4 dagen verschil zijn oid. Nouja ik merk t wel over 5 dagen
Met 6 weken en 6 dagen was het 6 mm en er werd ook gezegd dat het wat te klein was. Bij de tien weken echo bleek het frummeltje echter helemaal bijgetrokken en bleek uit de berekening dat de grootte precies paste bij de leeftijd (ik weet het niet meer precies uit mijn hoofd, volgens mij ruim 3 cm)
Bedankt voor jullie reacties! Weet idd wel dat er toch wat nadelen zitten aan vroege echo's en dat elke mm met een week kan schelen. Maar het zat me niet helemaal lekker dat ze t al gelijk had over miskraam etc. pfff Over 3 dagen nog een x een echo, ben benieuwd wat er dan uit komt. Wat ik wel naar vind, is dat ik bij mijn zoontje ook bijgesteld ben geweest, maar toen hij geboren werd, bleek hij het erg benauwd te hebben gehad in mijn buik! Dus of die bijgestelde datum dan echt klopte!?
Heb gisteravond nog een echo gehad en t kindje was 11,5mm wat overeenkwam met 7 weken en 2 dagen. Iets korter maar het hartje klopte krachtig!
HOi Bambjolan, ik ben ook net voor een echo geweest, 0,95 cm op precies 7 weken. Groetjes en veel succes!