Helaas is gisteren onze 3D echo mislukt! Jammer, maar kan gebeuren. De reden was dat onze zoon al heel laag in mijn bekken ligt Is dat niet een beetje te vroeg met 28 weken? Ik had al zo'n voorgevoel, want ik voel al een poosje de hele dag veel druk op mijn bekken. Ik weet dat indalen officieel niets zegt over de bevaldatum, maar... Ik heb ook veel harde buiken gedurende de dag. Pasgeleden heb ik daar nog een CTG voor gehad, die overigens wel ok was. Dus ik maak me toch een beetje zorgen Terecht of niet?
Jammer dat het niet gelukt is! 28 weken is wel wat aan de late kant voor een 3D echo. een week of 2 eerder was beter geweest. Zou me geen zorgen maken. Dat ie lager gaat liggen is heel normaal maar zegt ook nog helemaal niks. Als je veel harde buiken hebt moet je het rustiger aan gaan doen.
Ik had bij onze oudste ook een 3D echo met 28 weken, ze hebben wel wat plaatjes kunnen maken maar ook zij lag heel diep in het bekken. Bij deze baby geen 3D echo gepland maar die was dan waarschijnlijk ook mislukt, dit meisje ligt al vanaf 26 weken ingedaald. Harde buiken ben ik ook bekend mee, eerste zwangerschap veel gehad. Deze zwangerschap is het nog erger. Ik ben uiteindelijk bevallen met 39w3d mooi op termijn dus.
Ligt echt aan het bureau hoor! Bij het pretecho bureau in Barendrecht maken ze ook supermooie echo's met 28/29/30/31/32 weken. Heb daar zelf ook een echo gepland met 29 weke.
Oh echt? Ik heb de 3D echo gepland toen ik, poeh...20 weken, zoiets, was. Toen zei het echobureau dat ze 3D pas vanaf 28 weken doen omdat de baby dan wat meer spek heeft. Daarom was dit voor mijn man nogal een teleurstelling, hij keek er al een poos enorm naar uit haha! Die harde buiken heb ik al bij de minst geringste activiteit. Zelfs na het plassen! Of als ik buk om iets op te pakken. Dus da's een lastige Maar ik begin er nu een beetje gewend aan te raken
Echobureau waar ik heen ging adviseerde 26 weken haha. Wel veel verschil tussen de bureaus! Evengoed jammer. Misschien kan je naar het bureau gaan van Juneau
Termijn is opzich prima, maar met een 3D echo ben je ervg afhankelijk hoe het kindje ligt, placenta, navelstreng enz. Jammer dat het tegen viel! Indalen met 28 weken is opzich niets geks. Zl is vanaf die termijn ook gaan indalen en ook veel harde buiken gehad. Uiteindelijk geboren met 38+1. Ik zou me daar niet direct zorgen om maken. Wel voldoende rust nemen als je vaak harde buiken hebt
Ik had bij mijn dochter ook een pretecho met 27/28 weken. Lag toen ook al met d'r hoofdje in m'n bekken. Geen enkele mooie foto kunnen maken. Mocht week later terugkomen, maar weer hetzelfde. Uiteindelijk is ze zo de rest van de zwangerschap blijven liggen en geboren met 40.4 week.
Een pretecho is juist het mooiste rond een week of 30, je baby heeft dan al wat bollere wangetjes en het gezichtje is al veel mooier te zien. Hier helaas ook baby's die al erg vroeg ingedaald liggen. Bij de oudste kon de echoscopiste geen hele mooie plaatjes maken tijdens de pretecho. Ik kreeg korting en ze zei dat ik terug mocht komen als ik voelde dat de baby wat hoger kwam te liggen. Dat laatste is helaas niet meer gebeurd, haha!
Mijn jongste is pas ingedaald bij de bevalling, daardoor met de liggingsecho met 36 weken nog een super leuke 3d foto meegekregen! Echt heel mooi om te zien, lekkere bolle wangen ook
Heb je geen blaasontsteking? Dat kan ook.voor harde buiken zorgen, van de ontsteking zelf hoef je niks te merken
Toen ik zwanger was adviseerden ze ook met 25-26 weken, 28 vonden ze te laat omdat je dan vaak geen mooie foto's meer krijgt.
Nee, heb ik niet Was toevallig een paar dagen daarvoor nog op kweek gezet omdat ik zoveel moest plassen. Maar dat komt dus door hem