Afgelopen maandag hadden wij de combinatietest, dit omdat ze op een eerdere echo 3 weken ervoor hadden gezien dat ons kindje een verdikt nekplooitje van 2.7 mm had. Afgelopen maandag terug gegaan naar het ziekenhuis, hier de combinatietest gehad. Nu was de nekplooi helaas verder gegroeit naar rond de 5,0 mm. op dat moment stortte mijn wereld echt even in. Nu zijn we in afwachting tot a.s dinsdag 2 augustus. Einde van de dag krijgen we uitslag van de combinatietest. Heb er gewoon de hele dag pijn van in buik. We blijven positief, het kan net zo goed positief uitpakken voor ons. Maar goed je leest van alles op internet. Ik ben benieuwd of er ook lotgenoten zijn die dit hebben meegemaakt?
Ik heb het zelf niet mee gemaakt maar zit zelf ook met bepaalde dingen over beeb in onzekerheid ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen...
Wat balen zeg. Bij mij was de nekplooimeting super, maar mn bloedwaarden niet. De uitslag was 1 op 5. En dat terwijl ik 27 ben. Wij moeten nu wachten tot de vruchtwaterpunctie over 3 weken, omdat de vlokkentest niet mogelijk was door de ligging van mn bm. Een vreselijk spannende en slopende tijd.. Veel sterkte hoor!
Ik weet precies wat je doormaakt. Wij hebben de nekplooimeting laten doen die varieerde van 3,57 tot 4,7 geloof ik. in combinatie met de bloedwaarde en mijn leeftijd kregen we een kansberekening van 1:2. Daarna de vlokkentest laten doen en lang wachten op de uitslag. Uiteindelijk kregen we gisteren een brief dat er geen aanwijzingen zijn gevonden voor een afwijking in de chromosomen. Je ziet het bij een kans die niet slechter kan, kan toch een goede uitslag komen. Die onzekerheid en het wachten is het ergst. Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust. Ik weet dat er nog meer dames hier zijn die hetzelfde hebben meegemaakt.
Ja helaas.. Bij mijn kindje een nekplooi van 8,5mm. Nog beetje erger dus. Hoefden niet te wachten op uitslag van de kansberekening, maar meteen testen. Hieruit kwam geen chromosomenafwijking. Daarom nog langer zwanger blijven. Extreme nekplooi kan duiden op chromosoom en/of hartafwijkingen. Bij ons dus geen afwijkingen in de chromosomen, maar bij 18 weken echo bleek er toch heel veel mis waaronder met hartje. Wij hebben dus ruim 6 weken in onzekerheid gezeten. Dat is verschrikkelijk. Ik heb behoorlijk veel hier gepost dus je kunt mijn berichtjes allemaal terugvinden. Als je me wil pb'en mag dat natuurlijk ook. Weet pcies wat je meemaakt. Wij hebben de eerste week emotioneel al afscheid genomen, mss uit zelfbescherming? Daarna leek het allemaal weer wat positiever te worden maar helaas toch niet goed afgelopen. Je zit echt in een emo-achtbaan.... Hopelijk is het bij jullie loos alarm. Het hoeft niet perse slecht te zijn. Sterkte!
Dankjewel tot nu voor jullie reacties. Geeft me echt even wat steun om te merken dat je niet de enige bent die zo in onzekerheid en met angst worstelt. Want deze emo-achtbaan dendert maar verder, ook al probeer je het te onderdrukken, het speelt de hele dag in je gedachten rond. En ook fijn om te lezen dat het ook positief uit kan vallen! Dankjulliewel voor jullie reacties.
@Yuul: heel veel sterkte meid! Bij de eerste een goede nekplooi maar geen goede bloedwaarden. Vruchtwaterpunctie laten doen en die slopende dagen wachten.... zíek was ik van de stress. Gelukkig was alles oké en we hebben een gezonden zoon van inmiddels 1,5 jaar. Hou je taai!!! Het kan ook allemaal goed gaan!
@ Sula We hoden ons ook vast aanhet positieve. Morgen einde dag krijgen we de uitslag, begin nu al zenuwachtig te worden.
Morgen krijg je de uitslag van de combitest toch? Hopelijk valt het mee meid!!! Wij moeten nu nog 3 weken precies wachten op de punctie, lijkt me ook heel eng eigenlijk. En over 3,5 week hebben we eindelijk zekerheid!
@Foxter Ja idd morgen de uitslag van de combinatietest. Dus begin de zenuwen wel te voelen. Voor jullie is het ook een spannende tijd zeg. jeetje wat duurt dat wachten allemaal lang en is ook zo zenuwslopend. Als we morgen horen dat het een verhoogde kans is, volgt er ook een vruchtwaterpunctie waarschijnlijk. Ik duim voor jullie!!
Ik duim voor je/jullie Yuul! Wij hadden eerst ook een datum afgesproken voor de combi-test, maar deze heb ik vandaag afgezegd. Het bracht zoveel spanning bij mij teweeg, dat we besloten hebben om deze niet te doen Ik voelde me echt superongelukkig erbij. Wel een wat uitgebreidere echo, maar niet de test op zich.
Spannend, je bent iets verder dan ik geloof ik, ik ben eigenlijk uitgerekend op 1-2-2012 maar terug gezet door de gyn uit het erasmus naar 4-2-2012. Ze houden ze groei extra in de gaten omdat er een kans is dat met deze bloedwaarden de baby minder goed groeit. Maar goed, als je dan toch een punctie doet moet je dan ook wachten tot 16 weken of ga je dan voor een vlokkentest? Bij mij ging dat niet door de stand van de baarmoeder, anders hadden we deze week de uitslag al gehad.. Dat wachten is het aller ergste, als je zekerheid hebt kan je daar tenminste weer mee verder, positief of negatief. Maar nu zit je steeds van "wat als"..
Krijg je al zo snel de uitslag van de punctie? wij gaan aankomende donderdag voor intake en dan zal ook de datum van punctie gepland gaan worden. Hier een goede nekplooimeting, maar mn bloedwaardes afwijkend en leeftijd 36 'tegen' ...
en dus was de kansberekening 1: 32 aardig hoog dus, ik kan niet genieten van deze zwangerschap zolang ik niet echt weet ja/nee downkindje
Ja een spannende dag vandaag, einde dag de uitslag. We blijven positief! Heb goed geslapen vannacht gelukkig. En vanmiddag weten we dan in ieder geval iets. Beter dan de hele tij afwachten en in spanning zitten. Als blijkt dat we een verhoogd risico lopen, dan zullen we voor de vruchtwaterpunctie gaan als dat mogelijk is, deze geeft namelijk net iets minder kans op miskraam dan de vlokkentest. maar ik weet niet of we dat zelf kunnen aangeven. Thanks voor jullie support!!! Doet me goed
Mij is verteld dat de grotere kans op een miskraam niet helemaal klopt omdat het dan vaak gaat om natuurlijke miskramen die dan toch wel hadden plaats gevonden. Dit omdat de Vlokkentest eerder plaats vind dan de Vruchtwaterpunctie. Maar je moet natuurlijk doen waar je je het beste bij voelt.