Trage hartslag embryo, is er nog hoop op een goede zwangerschap?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Milkakoetje, 19 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milkakoetje

13 apr 2022
    37
    39
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal, ik zal me even kort voorstellen. Ik ben Milkakoetje, 31 jaar en sinds een aantal maanden zijn mijn vriend en ik bezig voor ons eerste kindje.

Deze maand was het raak, gister hadden we de eerste echo. Helaas was die niet zo positief als waar we op hoopte. Ik zal het even kort samenvatten.
    • 26 aug laatste menstruatie
    • Cyclus tussen de 32 en 34 dagen
    • 11 sept positieve ovulatietest, was op vakantie en heb daar maar 1x getest aan de hand van slijm. Deze was duidelijk positief, maar soms heb ik tweedaagse positieve testen. Ik weet dus niet of dit de eerste of tweede dag was.
    • 21 sept positieve maar lichte zw testen, action early en sensitest.
    • 26 sept clearblue 2-3 weken
    Volgens mijn eigen berekening was ik 7+1 zwanger. De echo van gister gaf niet dat beeld. De vruchtzak zag ze gelijk (via uitwendig), deze was mooi rond en gevuld. Embryo vond ze pas bij inwendig zoeken. Ze mat CRL 3,3 mm maar gaf zelf ook aan dat ze het niet goed op beeld kreeg. Uiteindelijk vond ze ook een hartslag, maar deze was traag.

Ze gaf aan dat het kan dat ik minder ver ben dan ik zelf dacht en dat het hartje pas net op gang kwam. Ze vond het beeld kloppen bij 6+5. Dinsdag moet ik terug voor een echo om te zien of het nu groter is en het hartje sneller klopt.

Nu lees ik zelf al een tijdje mee op dit forum en maak me best wel zorgen om de situatie. Gezien mijn vroeg positieve test (en dus vroege innesteling) kan het naar mijn idee bijna niet dat ik veel korter zwanger ben.

Ik ben overigens ook bekend met pcos en ze vertelde dat het dan vaker gebeurt dat het embryo een trage start heeft maar het daarna inhaalt. Hier had ik zelf nog nooit van gehoord, maar hoop het natuurlijk heel erg. Weten jullie hier iets van?

En wat denken jullie, is er nog hoop? Zelf zit ik behoorlijk in zak en as en vind ik het erg lastig om te vertrouwen op een goede afloop..

Sorry voor het lange verhaal, alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

2. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik vind het verschil tussen 7+1 en 6+5 niet zo heel schokkend met deze termijn, maar de combinatie met trage hartslag snap ik wel dat dat verontrustend is :( Maar, volgens mij heb ik wel gelezen van meiden die met 6+4 nog geen kloppend hartje hadden waarbij het toch goed is gekomen dus het kan wel..

Fijn dat je dinsdag alweer terug mag komen, ik duim voor je! :thumup:

Milkakoetje vindt dit leuk.
  3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik vind het verschil tussen 6+5 en 7+1 ook niet heel groot. Bij mij werd deze zwangerschap ook 1x 24 april als uitgerekend datum gerekend en dat kon eigenlijk niet, want ik had mijn eisprong op 3 of 4 augustus (uitgerekende datum zou dan 26 of 27 april zijn). Uiteindelijk ben ik bij de termijnecho op 26 april gezet.

Maar dat in combinatie met een traag kloppend hartje zou mij ook bezorgd maken. Ik duim voor een goede echo dinsdag.

4. Milkakoetje

13 apr 2022
    37
    39
    18
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties Elsa en Rosje! Het biedt hoop dat jullie qua termijn in de beginfase ook nog wat heen en weet schommelde. Ik maak me vooral zorgen over de gemeten grootte.. 3,3 mm CRL lijkt mij namelijk echt heel erg klein, zelfs voor 6+5 weken. Ze gaf wel aan dat het moeilijk in beeld te krijgen was. Duurde ook even tot ze het vruchtje vond, zat helemaal tegen de rand aan geplakt.

Vanmorgen eenmalig wat licht roze slijm bij het afvegen.. gelijk weer vol in de zorgen! Dinsdag weet ik gelukkig meer.

5. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    3,3 mm CRL is inderdaad wel erg klein, ik snap echt je zorgen. Ik zou me ook enorm druk maken!

Ik hoop dat je dinsdag wat meer duidelijkheid hebt!

6. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Zo lastig dot soort dingen, in alle eerlijkheid was het bij mij nooit goed nieuws als ze kleiner waren. Ook lagen mijn miskramen veel meer tegen de zijkant aan (weggedoken zeg maar) dan de vitale zwangerschappen . Ik weet niet of dat een standaard iets is hoor.

ik hoop enorm op goed nieuws dinsdag voor je maar snap je zorgen ook goed.

7. Saartjee

Saartjee Actief lid

8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw

Ik heb nog geen positieve verhaal voor je maar ik heb iets soortgelijks meegemaakt.
    Met 5 weken en 6 dagen was onze embryo 4mm en was er een trage hartactie te zien. Echoscopiste was er sterk van overtuigd dat het er niet goed uitzag omdat de vruchtzak paste bij een zwangerschap van 7 weken. Volgens haar had ik me sterk vergist in de datum.
    Ik was ten tijde van die echo echt 5.6 want ben via icsi zwanger geraakt dus daar is geen twijfel over mogelijk.
    Een week later weer een echo. Frummeltje was volgens schema gegroeid en hartje iets sneller. Deze echo bij een verloskundige gedaan en die gaf aan dat dat perfect was voor die termijn. Bij een prille zwangerschap is het heel normaal dat het hartslag traag begint. Ondertussen 9.6 weken zwanger en met 9.4 een echo gehad waarbij ik zelfs een dag vooruit ben gezet en vruchtzakje nog steeds groot.
    Verloskundige gaf aan dat je door de vruchtzak inderdaad zou denken dat ik verder hoor te zijn maar geen enkele zwangerschap verloopt volgens een zelfde regelmaat.

Dus lieve meid. Voor nu ben je zwanger en dat is wat er telt en hopelijk zal dat hartje jarenlang blijven kloppen

Moto vindt dit leuk.
  8. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.272
    8.719
    113
    Vrouw
    Bij mij was het helaas niet goed. Bij mijn tweede zwangerschap had ik mijn eerste echo met 7+1 weken. Vruchtje werd toen gemeten op 6 weken met een trage hartslag. Week erna kreeg ik weer een echo en toen was het hartje helaas gestopt met kloppen.

Hopelijk komt bij jou wel alles goed ❤️

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    14.999
    113
    Hier werden we een week teruggeschoven in termijn. Kan echt alle kanten op.

10. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Succes morgen met de echo, hopelijk geeft die een beter beeld.. :thumup:

11. Milkakoetje

13 apr 2022
    37
    39
    18
    Vrouw
    Bedankt nog voor jullie berichtjes! Ik had de meldingen uit staan, dus lees de meeste nu pas.

Ik ben net terug van de echo en helaas is het mis.. Vruchtje en vruchtzak waren niet gegroeid en het hartje klopte niet meer. Een missed abortion dus. Nu is het afwachten of en wanneer de miskraam zich spontaan aandient. Eerlijk gezegd hoop ik snel, want zwangerschapssymptomen hebben terwijl je al weet dat het mis is maakt het niet makkelijker..

12. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    He shit zeg.. :cry::cry: Ondanks dat je het verwacht is het niet minder kl*te.. Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat het snel op gang komt, want die symptomen lijken me inderdaad 14x zo hels wanneer je weet dat het nergens goed voor is :(

13. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.272
    8.719
    113
    Vrouw
    Sterkte ❤️

14. Saartjee

Saartjee Actief lid

8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Heel veel sterkte gewenst

15. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Wat verdrietig dt het toch mis is. Ik hoop voor jullie dag je lichaam het zelf spoedig oppakt. Sterkte de komende tijd

Deel Deze Pagina