Zes weken zwanger, niet veel te zien op echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Aiofy, 27 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aiofy

    Aiofy Lid

    15 dec 2021
    42
    110
    33
    Vrouw
    #1 Aiofy, 27 dec 2022
    Laatst bewerkt: 27 dec 2022
    Vanmorgen had ik een eerste echo, ik dacht ongeveer zes weken zwanger te zijn.

    Echter was er alleen een vruchtzakje te zien en een soort zwangerschapsring. Geen kloppend hartje oid. Ze dacht nog wel al iets vh vruchtje te zien maar kreeg dat niet duidelijk in beeld.
    Over 1,5 wk krijg ik nog een echo, maar de vk zei dat het waarschijnlijk mis is en we wel echt al meer hadden moeten zien met dit termijn.

    Vorig jr een missed abortion gehad met curretage en ik had gehoopt dit nooit meer mee te hoeven maken, maar van de vk moeten we hier wel vanuit gaan.

    Ik lees wisselende verhalen maar over het algemeen is dit, geen vruchtje en kloppend hartje, geen goed teken he?

    13 november 1e dag laatste menstruatie
    28 november eisprong (vermoed ik)
    4 december 1e keer getest, heel licht positief
    Dagen erna mooie oploop

    IMG_20221227_150741.jpg
     
  2. Naan1982

    Naan1982 Lid

    24 jul 2022
    22
    16
    3
    Vrouw
    Hoi, hier een soortgelijke situatie.
    Mijn eerste echo kreeg ik met 6+4 en er was ook niet veel te zien, een vruchtzakje, een zwangerschapsring en een mini-stipje. Geen hartslag. De gynaecoloog maakte zich niet echt zorgen en zei dat het er uit zag als een zwangerschap van 5 en een halve week.

    Nu heb ik ovulatietesten gebruikt dus zijn we vrij zeker van mijn eisprong. Het kan een dag of 2 schelen maar niet een hele week. Een week later weer terug en tot onze verbazing een mooi vruchtje dat precies een week was gegroeid en een sterk hartje. Ik had een leeg vruchtzakje verwacht. Mijn gynaecoloog was positief en zei dat de kans dat het nu goed gaat groter is dan dat het mis gaat.

    Overmorgen weer terug voor een 3e echo, anderhalve week na de 2e echo en ik hoop zó dat het hartje nog steeds klopt en dat het goed gegroeid is. Ik voel me wel echt ontzettend zwanger en heb veel symptomen. Dat is helaas geen garantie maar de arts zei veel symptomen is altijd beter dan geen symptomen. Hier al 2 missed abortions en een mola-zwangerschap achter de rug dus we hopen dat het geluk nu aan onze zijde is.

    In jouw geval zou ik me nog niet teveel zorgen maken, je kan wat korter zwanger zijn. Ook is het zo vroeg nog moeilijk te zien en te meten, het kan echt nog alle kanten op.
    Succes en ik duim voor je!
     
  3. Naan1982

    Naan1982 Lid

    24 jul 2022
    22
    16
    3
    Vrouw
    Ik vind jouw VK trouwens wel erg voorbarig, mijn arts zei dat een paar dagen veel verschil kunnen maken. Ik snap dat ze eerlijk moet zijn, en ja het kan weer misgaan, maar een zwangerschap van 6 weken of minder meteen afdoen als een miskraam vind ik echt wat voorbarig. Hopelijk krijgt ze ongelijk!
     
    Dubbelgeluk en zegenwens vinden dit leuk.
  4. Aiofy

    Aiofy Lid

    15 dec 2021
    42
    110
    33
    Vrouw
    Oh wat ontzettend fijn dat je 2e echo goed was! Jouw verhaal lijkt op mijn verhaal, een paar dagen ernaast zitten kan bij mij, maar een week lijkt me heel stug, qua berekening kan dat gewoon niet.
    Ben heel benieuwd of je echo overmorgen goed is. Ben je erg zenuwachtig of heb je het gevoel dat het wel goed zit?
    Als je een MA hebt gehad, in jouw geval zelfs twee keer, is de onbevangenheid wel weg he? Helemaal als de 1e echo zo twijfelachtig is, vreselijk..

    Dank voor je reactie.
     
  5. Aiofy

    Aiofy Lid

    15 dec 2021
    42
    110
    33
    Vrouw
    Klopt, pas later bedacht ik me dat het wel heel negatief was. Aan het einde zei ze: als je zeker weet dat je niet korter dan vijf en een half week zwanger bent geef ik je weinig hoop, dan zit het gewoon niet goed. Ik kende deze vk niet, ze was echt heel jong dus ik hoop dan maar dat het uitspraken op basis van onervarenheid zijn. Maargoed, afwachten maar. Killing maar niets aan te doen.
     
  6. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.332
    113
    Vrouw
    Het is ook mm werk he meestal meten ze niet eens rond dit termijn
     
    Aiofy vindt dit leuk.
  7. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Hier voorbij de 6 weken was er niks te zien op de echo en moest mij voorbereiden op een miskraam. Met onze voorgeschiedenis ook niks nieuws. Ben dezelfde dag naar een verloskundige gegaan (met naar mijn mening veel betere apparatuur) en daar zagen we gewoon een knipperlichtje. Een echo zo vroeg hoeft echt niet direct foute boel te betekenen
     
    Precious03 en Aiofy vinden dit leuk.
  8. Naan1982

    Naan1982 Lid

    24 jul 2022
    22
    16
    3
    Vrouw
    Graag gedaan.
    Ja, ik vind het wel erg spannend. Het voelt ergens wel goed maar ik durf daar niet echt aan toe te geven. Een zwangerschap heeft wel vaker goed gevoeld en toen bleek het uiteindelijk toch weer foute boel. Wel voel ik me ontzettend zwanger, veel meer dan de andere keren dus wie weet. Een klein verlaat kerstwondertje!

    Na 3 zwangerschappen die fout afliepen is de onbevangenheid helemaal weg maar ik kan nu het slechte nieuws wel beter handelen. Het verdriet is er niet minder om maar het is geen donderslag bij heldere hemel meer, je houdt nu rekening met de doemscenario’s.

    Gelukkig zijn we gezegend met een gezonde dochter en daar hou ik me aan vast, we weten dat het kan!
    We gaan allebei voor een mooie echo, zet ‘m op!
     
  9. Aiofy

    Aiofy Lid

    15 dec 2021
    42
    110
    33
    Vrouw
    Volgens mij had jij de echo vandaag he? Hoe was het??
     
  10. Naan1982

    Naan1982 Lid

    24 jul 2022
    22
    16
    3
    Vrouw
    Ja klopt, helaas is het niet goed. Het hartje is gestopt en het vruchtje niet groter dan 7+4 weken, zou nu op 9 weken moeten zitten ( of minstens 8 uitgaande van de laatste echo ). Mijn 3e missed abortion, mijn 4e zwangerschap die mis gaat. Het is gewoon ontzettend klote even. Nu weer een miskraam gaan opwekken met medicijnen.

    Hopelijk krijg jij beter nieuws, wanneer is je volgende echo?
    Ik duim voor je!
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zie een mooie dooierzak en volgens mij ook het vruchtje er linksboven.

    Als je idd 28 nov je eisprong had, dan was je tijdens de echo 6+1 en kan het zijn dat je nog net te vroeg was.

    Ik had met exact 6 wkn een echo en mijn vruchtzak was helemaal leeg.
    1 week later kreeg ik weer een echo em toen zat er een vruchtje van 7 weekjes groot incl kloppend hartje en dooierzak.

    Bij jou kan het beide kanten nog op.
     
  12. Aiofy

    Aiofy Lid

    15 dec 2021
    42
    110
    33
    Vrouw
    Ah nee... Wat ontzettend rot voor je. Leef echt met je mee het is zo vals van het lichaam dat het niet gewoon direct een mk geeft als het dan toch mis is. Het afwachten op zo'n echo, de nasleep met medicatie /curretage, zo intens verdrietig allemaal..
    Heel veel sterkte en hopelijk werkt de medicatie snel.

    Ik heb sterke twijfels bij mezelf maar we wachten af, nog zes dagen. Vind deze wachttijd overigens echt zo heftig, het niet weten waar je aan toe bent enz. Héel naar..
     
    Naan1982 vindt dit leuk.
  13. Aiofy

    Aiofy Lid

    15 dec 2021
    42
    110
    33
    Vrouw
    Dankjewel. Het is bij mij nu exact hetzelfde verhaal als vorig jaar, toen ik een MA had, dus ik heb niet heel veel hoop.. Wel bemoedigend om te lezen hoe het bij jou verliep, denk wel dat het eerder uitzondering is dan regel..
     
  14. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Stuur me maar een pb! Ik had ook zo’n echo met 6 weken. En nu een gezond kind van bijna anderhalf ❤️
     
    Aiofy vindt dit leuk.
  15. Naan1982

    Naan1982 Lid

    24 jul 2022
    22
    16
    3
    Vrouw
    Hoe was je echo vandaag?
    Hopelijk heb je heel mooi nieuws gekregen!
     

Deel Deze Pagina