enorme pijn in rechterbil, wie heeft raad1

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door brownielover, 14 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Hoi meiden,

Ik heb sinds 1 a 2 weken ongeveer gigantisch veel pijn in mijn rechter bil. Ik kan niet normaal opstaan van de bank, van houding wisselen op de bank, in bed omdraaien, en als ik grote stukken loop voel ik dit weer terug met pijnscheuten in mijn bil.
    Ook heb ik veel last van rugpijn met name na een werkdag.

Moest dinsdag naar de huisarts en heb dit voorgelegd en die heeft me een verwijsbrief gegeven voor bekkenfysio. Daar ga ik volgende week een afspraak mee maken.

Maar herkent iemand dit? Hoe ging dat met werken? Ik werk sowieso 2 keer per week om 06.00 smorgens en moet dan tussen de 2,5 en 6 pallets met zware dozen in de winkel vullen. Heb hier 2 uur de tijd voor dus heb een hoog werktempo en veel buk en tilwerk. Verder werk ik nog 1 a 2 dagen vroeg waarbij ik o.a. kassawerk doe en in de winkel vakkenvul.
    Moet eerlijk bekennen dat ik dat nu niet meer zie zitten, maar wil ook niet vroeg gaan "zeuren" bij mijn baas..

Wie heeft een beetje raad voor me? Weet niet goed wat ik moet doen zo..

2. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ook veel pijn bij bukken, op een plek die je niet exact kunt aanraken omdat het 'dieper' lijkt te zitten? Ik heb dat sinds 2 weken, is mn SI gewricht. Volgens de huisarts hoeft het niet perse zwangerschap gerelateerd te zijn en ze wilde het ook geen bekkenklachten noemen. Ik heb wat oefeningen meegekregen en als dat niet helpt raadde ze een manueel therapeut aan. Schijnt goed te verhelpen te zijn :) mag ook gewoon sporten etc, alleen beetje voorzichtig met rug en benen trainen. Leg gewoon aan je baas uit dat je veel pijn hebt en vraag of er een oplossing te vinden is, hij zal vast met je meedenken als je het op een goede manier aanpakt :) ik heb overigens na een lange dag niet meer last ofzo, het ligt echt aan of ik veel buk etc.

3. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
  4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Heb je alleen pijn aan je bil of ook je onderrug en of schaambeen?
    Hier hele erge bi gehad en dat straalde ook uit naar mijn linker bil en been. Ben destijds veel te ver over mijn grenzen heen gegaan en kon uiteindelijk niet eens meer 100 meter lopen.
    Ik zou als ik jou was in ieder geval even niet veel tillen en bukken nu als ik jou was totdat je bij de Fysio bent geweest, want anders maak je het misschien alleen maar erger!

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik loop nu zelf bij de bekkentherapeut en heb nu ook over het algemeen alleen last van een spier in mn bil..
    de rest gaat nu met oefeningen en meer rust houden beter..
    de spier zit nu ingetapet en moet zeggen dat het een stuk scheelt

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Heb geen pijn bij mijn schaambeen. Rugpijn is vooral erg laag en na een drukke dag straalt de pijn ook naar mijn rechterbeen waar ik dus ook hele erge beenkramp krijg.

Heb even gegoogled op ischias en heb wel veel klachten wat daar op lijkt. Zal morgen met mijn werk overleggen of ik tijdelijk wat rustiger aan kan doen met werkzaamheden. Heb nu 3 dagen vrij gehad en veel rust maar merk nog geen verschil dat de pijn minder word. Hopelijk kan ik gauw bij fysio terecht en kan die ook wat betekenen

7. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Precies dezelfde klachten als wat ik heb..bij mij is bekkeninstabiliteit geconstateerd. Loop bij de fysio en bij de zwangerschapsgym. Tevens werk ik al minder ( fysiek zwaar beroep in de thuiszorg ). Let goed op jezelf meid, je hebt maar 1 rug!

8. Meissies

Meissies Niet meer actief

Herkenbaar!! Ik heb het ook in mijn linkerbil van die steken die mega pijn doen en het lijkt alsof ik dan door mijn been heen zal, sinds deze week ook in rechter bil maar wel minder! Verder niet echt klachten dus ik doe er nu nog niks mee volgende week naar de vk en dan eens vragen ben benieuwd!

9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Wat zijn er nog veel die dit (helaas) herkennen. Ik heb dinsdag controle bij vk en leg het bij haar ook even voor en daarna bel ik de fysio. @meissies aan 2 kanten lijkt me nog verschrikkelijker! Auw

@bvs ja ik ga nu wel gas terug nemen. Bij dochter altijd gewoon doorgegaan, soms stond ik huilend vd pijn in het magazijn maar daarna gewoon weer door. Heb er wel van geleerd nooit meer zo over mijn eigen grenzen te gaan en luister nu wel naar mijn lichaam.

Hopelijk hebben we er allemaal gauw minder last van:)

10. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Ik heb het ook. . In de linker bil been en idd de spier ligt diep weg zoals al werd benoemd. Ik ben minder gaan werken (zorg) en doe oefeningen en zit bij een osteophaat.. en hoe moeilijk ook, rustig aan doen

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik had precies dezelfde klachten en ging 2x per week naar een ouderwetse fysiotherapeut die alleen masseert. Hij haalde compleet de pijn weg! En had maar max 5 minuten per keer hiervoor nodig.

12. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had precies hetzelfde in het begin van mn zwangerschap. Ook in mn rechterbil en ging ook met dat been trekken door de pijn. Bij mij heeft het geholpen om goede platte schoenen te dragen. Als ik maar een hak van 1 cm had, kreeg ik al last. En een vriendin van mij deed cupping massage 2x per week en op een gegeven moment was het helemaal weg.

13. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Bij mij was dat de ischiaszenuw. Heel pijnlijk. Maar door de bekkentherapeut goed te verlichten.

14. Abrikoos

Abrikoos Lid

29 jan 2014
    98
    0
    6
    Ik heb er ook last van gehad. Had de afspraak voor de bekkentherapeut net gemaakt toen het ineens over was. Ik kreeg van een collega de tip om met een tennisbal over mijn bil te rollen. Klonk me nogal raar in de oren maar heb het toch gedaan en niet lang daarna was het dus over. Geen idee of het er iets mee te maken heeft gehad hoor. Ischias staat er ook wel om bekend dat het zomaar weer vanzelf over kan gaan. Sterkte iig.

15. mennehh

mennehh Niet meer actief

Ik heb het ook in het begin van mijn zwangersxhap gehad. Leek wel alsof er een snaar naar mijn rechter bil trok vanuit mijn onderrug.
    Dit bleek ischias te zijn. Dit schijnt vaker voor te komen in de zwangerschap. dan komen er door de druk toch zenuwen klem te zitten. Daardoor straalt het door. Ze gaven aan dat het ook ineens weer over kon zijn.
    Ik heb er 3 weken last van gehad en daarna is het ook echt verdwenen en tot op heden niet meer teruggekomen.

Ben benieuwd voor je

16. DewiEsmeralda

4 mei 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het maar goed uit laten zoeken en je zeker niet weg laten sturen bij de dokters. Ik heb altijd al last van mijn nek en rug dus voor mij is dat normaal. Ineens kreeg ik ook erge pijn in mijn bil en uitval in mijn been. Tot vandaag de dag hebben ze nogsteeds geen oplossing gevonden, maar het is dus een hernia. Ik zit nu al bijna een jaar thuis en werd in het begin ook niet serieus genomen. Dus neem op tijd je rust en luister naar je lijf anders zit je er straks net zo bij als mij, als het wel wat ergs is.

17. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Hier precies dezelfde klachten! Bij mij schiet het tijdens zo'n pijnscheut ook door mn been en tintelen zelfs mn tenen. Bij mij hebben ze het uitgeroepen tot ischias. Symptomen opgezocht en t beschrijft precies wat ik voel.

18. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hm ik heb het ook, maar dan links. Kan dan niet meer normaal lopen, liggen en opstaan is helemaal een drama.... straks naar de verloskundige. Zal eens vragen wat het is/kan zijn. Heb ook wel steken in de schaamstreek namelijk

19. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ik kreeg die klachten al met zes weken. Vanaf week tien naar de Fysio gegaan.

Ik werkte toen nog 30 uur in een dierenspeciaalzaak, veel staan, lopen en sjouwen.
    Via de arbo arts met 14 weken halve dagen gaan werken en met 23 weken nog maar twee keer twee uurtjes per week. Nu fulltime ziektewet helaas.

Bij mij gingen die klachten in de bil wel over maat later werden het rug en bekken klachten helaas.

Deel Deze Pagina