Hallo meiden, Ik heb begrepen dat je in je zwangerschap het beste op je linkerzij kan slapen mbt een betere doorbloeding van de placenta. En dat het dus gevaarlijk zou zijn als je op je rug slaapt omdat er dan een daling in de bloeddruk (oid) kan voorkomen? En idd......ik word dus ELKE dag wakker op m'n rug.... Is dit nu erg??
Heb er laatst een vraag over gesteld bij de vk's onder in het topic. Lees: http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-verloskundige/379112-slapen-op-rug.html En jawel,gisteren werd ik dus misselijk van op mijn rug slapen
Bedankt! Stelt me dus alweer gerust dat het geen kwaad kan! Alhoewel...vaten die afknellen vind ik toch wel eng klinken hoor!!
Wat leuk trouwens; wij lopen ongeveer gelijk en jij hebt ook al een zoontje en krijgt nu dus ook een meid! Wat een rijkdom hè!!
Tja, wat wou je er aan doen? Ik kan ook niet op mijn linkerzij slapen. Misschien helpt een voedingskussen om te voorkomen dat je terugrolt? Maar ik denk dat als je echt goed slaapt, dat je dan toch wel in je favo houding gaat liggen onbewust.
Kitty, je merkt het vanzelf als het niet meer gaat. Je lichaam geeft dat heel goed aan. Hetzelfde dat je wakker wordt als je op je arm in slaap valt en hij gevoelloos wordt (afknellen van bloedvaten/zenuwen). Je lichaam geeft je dan een seintje dat je wakker moet worden. Dus, zolang het gaat gewoon doen. En dat op je linkerzij slapen het beste is voor de doorbloeding betekent niet dat anders slapen niet goed is voor de doorbloeding.
meid gen zorgen! heb t ooit s ter info gevraagd aal de VK maar als je doorbloeding vermindert dan voel je dat wel het kan absoluut geen kwaad voor het kind ik kon juist alleen op rechter zij of rug links kreeg ik me daar n maaaagzuur en een druk kind! nee hoor geen zorgen maken