Beste verloskundige, Inmiddels ben ik 14 weken en drie dagen zwanger. Alles gaat goed en een mooie echo gehad. Het werken (kinderopvang) gaat ook nog redelijk goed, ik ga gewoon vroeg naar bed en laat de kinderen zodra ze het kunnen, zelf via een trappetje op de commode klimmen bij het verschonen. Fysiek is het werk in de kinderopvang redelijk zwaar, namelijk tillen, bukken, hurken en elke dag stofzuigen en dweilen. Zelf kan ik het gewoon nog aan. Bij pijn in mijn rug, zal ik wat gas terug nemen. Kan ik gewoon alles blijven doen tot mijn lichaam wat aangeeft? Een collega zei namelijk dat ik te hard werkte als zwangere en teveel buk en hurk. Alleen ik voel dat mijn lichaam het gewoon kan. Of is het schadelijk voor het kindje? De volgende controle heb ik over twee weken, en ik was het de vorige keer vergeten te vragen. Mijn conditie, bloeddruk enzovoorts is gewoon goed. groet, Puk
Hoi Pukjepuk, je kunt inderdaad doorgaan met werken tot je lijf het aangeeft dat het te zwaar wordt. Dus je doet het goed. Wel belangrijk dat je niet over je grenzen gaat. Dus als je 's avonds denkt; ik heb nu echt last van mijn lijf: kijk even waar het aan ligt en probeer dat te veranderen, niet meer te doen oid. Dus wel op tijd op de rem trappen, want je moet nog een eindje! Let wel goed op je houding! Groetjes Brigitte