Hoe bedoel je wat een vechtertje

Discussion in 'Zwangerschap' started by angel02, Sep 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angel02

angel02 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,866
    1,943
    113
    Baby komt ter wereld zonder druppel bloed

Geschokt was Emma Vignes, toen ze hoorde dat haar pasgeboren dochter waarschijnlijk maar een paar dagen te leven zou hebben. Het kleine meisje werd geboren zonder ook maar één druppel bloed in haar lichaam..
    De 31-jarige Emma absorbeerde al het bloed van haar dochter Maisy tijdens de zwangerschap, waardoor Maisy bij de geboorte – zes weken te vroeg – een hemoglobinewaarde had van nul. Het meisje onderging maar liefst drie bloedtransfusies in de eerste twee weken van haar leven. Artsen waren verbijsterd. Ze hadden nog nooit zoiets gezien en gaven de baby maar een paar dagen te leven.
    Wonder boven wonder vocht het Maisy door. Het meisje, nu vier jaar oud, geniet momenteel van haar eerste weken op de basisschool.
    "Ongelofelijk, niemand had ooit zoiets gezien", aldus moeder Emma. Artsen waarschuwden de moeder nog voor hersenschade, maar Maisy vertoont tot op de dag van vandaag geen enkel teken van leermoeilijkheden of gedragsproblemen. De kleuterjuf is zelfs onder de indruk van haar intelligentie.

Ik vind dit echt iets ongelooflijks echt met recht een vechtertje:D

2. jes12

jes12 Bekend lid

Jan 2, 2014
    888
    91
    28
    wauw.. vraag me af hoe dat lichaampje eruit zag zonder dat er bloed inzat.. lijkt me helemaal leeg en slap dan??

3. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

May 10, 2011
    956
    11
    18
    R,dam
    Vind het eerlijk gezegd een heel vreemd verhaal hoe kan een hartje blijven kloppen zonder bloed en andere organen etc...waar komt dit verhaal vandaan?

4. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Idd.. Onmogelijk. Zonder bloed geen zuurstof, (zuurstof geven heeft geen zin want wordt door bloed getransporteerd)

5. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ze had blijkbaar wel een soort van plasma in haar aderen. Bizar, zeg!

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Met plasma alleen red je het niet; plasma vervoert geen zuurstof.

Denk niet dat dit helemaal klopt..

7. angel02

angel02 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,866
    1,943
    113
    Ja het is inderdaad wel een bizar verhaal heb het uit de krant op Internet gehaald.

8. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    #8 liefde1978, Sep 24, 2014
    Last edited: Sep 24, 2014
    Wow, hier krijg ik tranen van in mijn ogen. Mijn dochter had dit ook kunnen overkomen, als ik niet hysterisch wakker was geworden op de ochtend dat ze haar later met spoed hebben gehaald. Pas nu ik dit lees realiseer ik de ernst van een Hb van 2.1...
    Zo'n meisje is dus bijna transparant van kleur en eerlijk gezegd, zagen wij verder niks aan onze dochter. Onze dochter werd steeds rustiger, kreeg steeds diepere dalen in haar ademhalen. Was enorm opgeblazen, omdat ze vocht door haar aderen liet stromen in plaats van bloed... De placenta was ook enorm opgeblazen, dit hebben ze bij de groeiecho nooit gezien omdat de placenta achter mijn dochter las (wat overigens nu ook weer het geval is) Het bloed van mijn dochter was ook bij mij teruggevonden.... Mijn dochter kreeg de eerste nacht twee bloedtransfusies met vers bloed uit een ander ziekenhuis (omdat ons ziekenhuis alleen bloed op voorraad had).
    Ook onze dochter lijkt er achteraf niks aan over gehouden te hebben, ze waren wel bang voor een zuurstofgebrek.
    het gebeurt ongeveer 1 op de 10:000 zwangerschappen en in de ernst zoals mijn dochter het had hadden ze in ons ziekenhuis al meer dan 2 jaar niet gezien (overigens ter vergelijking: kans op een drieling op natuurlijke wijze is 1:8000 las ik ergens...)

9. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Uit 'de' krant op internet, welke krant dan? Het lijkt me hoogstonwaarschijnlijk, maar er is wel meer hoogstonwaarschijnlijk.

10. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Even wat nagezocht, het schijnt dat er iets bestaat als fetal-maternal hemmorage (je moet 'r niet aan denken hoor :$), waarbij de baby bloed verliest.

Heel zeldzaam, gelukkig :$

Ghost white baby born without any blood - Telegraph

Onwaarschijnlijk, maar het gebeurt (en gelukkig hebben deze kinderen het overleefd).

11. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    Ik wilde al bijna reageren, lees mijn verhaal even, maar je hebt zelf al gezien dat het echt zo is... Ik had niet twee dagen later moeten komen, want dan was ik misschien te laat geweest, zei mijn gynaecologe...

12. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Jeetje meid wat verschrikkelijk om mee te maken. Gelukkig is alles goed met jullie dochtertje.

13. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    Blijkbaar was de hb van mijn dochter nog lager dan die in het verhaal genoemd word, zag net pas dat er three out of 18 stond... ik heb er de krant niet mee gehaald hoor...;)

14. angel02

angel02 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,866
    1,943
    113
    Liefde1978 ik ben echt zo blij voor je dat je dochter er niks aan heeft overgehouden.en dat je moedergevoel al snel zei dit klopt niet snel naar het zk. ;)

15. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Wat een bijzonder verhaal, liefde. Ik had er nog nooit van gehoord, het is niet zozeer onwaarschijnlijk dat het gebeurt, maar de kans dat de kindjes het dan nog overleven... leve het oerinstinct van de moeder.

16. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    Dankje meiden. Het interessante aan het krantenbericht vind ik het verschil in reactie van mijn dochters kinderarts en de arts in de UK. Naast dat ik gisteravond dus steeds hieraan moest denken, ben ik blij dat onze kinderarts zei dat ze niet indirect levensgevaar was, omdat ze dezelfde avond nog twee bloedtransfusies zou krijgen en ze meteen verwachtten dat ze zou opknappen. Nooit die enge verhalen zoals in de krant. Wel moest ze inderdaad door de hersenscans e.d. Om te kijken of ze een afwijking had opgelopen door het zuurstoftekort.
    Ik moet eerlijk zeggen dat het heftig was allemaal maar als het je eerste is weet je ook niet echt beter hoe het hoort te gaan. Ik had gewild dat ze mijn tweede was geweest omdat ik dan misschien mijn moederinstinct eerder had herkend of erkend, maar achteraf is het goed afgelopen.
    Het is fantastisch om tegen aanstaande mama's te kunnen zeggen als ze onzeker zijn, vertrouw op je moederinstinct! want je hebt het al vanaf het moment dat je zwanger bent.

Share This Page