Lieve allemaal, Ik heb sinds een aantal dagen opeens uit het niets last van hartoverslagen. Ik heb het de hele dag door, soms een paar keer per uur maar soms ook tientallen keren in een uur. Word er helemaal gek van eigenlijk en kan zo niet genieten van mijn zwangerschap. De verloskundige zei dat het kan komen door hormonen, maar dat lijkt me niet logisch aangezien je tot 14 weken veel meer veranderingen hebt in de hormoonhuishouding en toen had ik nergens last van. Wie heeft/ had dit ook en gaat het weer weg? Xx
Heb ik mn hele zwangerschap door wel eens gehad, kwam en ging. Niet teveel op focussen, t gaat vanzelf weer over
Ik heb t in alle zwangerschappen gehad en ook in periode van stress. Nu met ontzwangeren heb ik er veel meer last van dan in mn laatste zwangerschap. Soms gewoon eng, word er soms ook duizelig en misselijk van.
Als je er zelf over twijfelt bel dan even de huisarts. Anders blijf je je alleen maar druk maken en dat is ook niet bevorderlijk.
Is onschuldig en past bij zwangerschap. Vooral geen zorgen over maken. Mochten de klachten toenemen en dat jij je er echt niet lekker bij voelt, dan kan via de huisarts eens een 24 uurs registratie gemaakt worden van het hartritme. Echter zal er meestal niet zoveel mee gedaan worden.
Zelf heb ik een ritmestoornis. Er werd mij door cardioloog verteld dat het eerste jaar na een zwangerschap meer risico's met zich mee brengt voor het hart dan tijdens de zwangerschap zelf. Dit heeft te maken met hormonen. Wanneer je er echt klachten van heb misschien een keertje langs de huisarts?
Kan geen kwaad. Ik heb het een periode gehad voordat ik zwanger was en doordat ik er stress van kreeg werd het erger. Huisarts gaf aan dat het echt niet erg is zolang je geen pijnloos de borst hebt of het met inspanning erger wordt. Tijdens mijn zwangerschap ook een paar keer een korte periode gehad. Ging snel weer weg.
Heb ik ook vooral rond de 20 weken, nu alleen nog maar als ik lig met name op mijn linkerzijde. kon geen kwaad volgens verloskundige.
Lieve meiden! Bedankt voor jullie reactie! Ik heb er heel veel aan om jullie ervaring te horen en dat het dus erbij hoort en het belangrijkste; het gaat weer weg!